Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av warrant »

Passningsspelet i Power-play ser enormt stressat ut. Vilket gör att det sällan kommer många skott från Nisses och Sams klubba. Spelarna måste lugna ner sig.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

warrant skrev:Passningsspelet i Power-play ser enormt stressat ut. Vilket gör att det sällan kommer många skott från Nisses och Sams klubba. Spelarna måste lugna ner sig.
Tror nog det är lite stressat när hela publiken skriker "SKJUUUUUUUUUUT" såfort man kommit in i offensiv zon. Men visst, det bör inte påverka.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Mattias_87 skrev:
warrant skrev:Passningsspelet i Power-play ser enormt stressat ut. Vilket gör att det sällan kommer många skott från Nisses och Sams klubba. Spelarna måste lugna ner sig.
Tror nog det är lite stressat när hela publiken skriker "SKJUUUUUUUUUUT" såfort man kommit in i offensiv zon. Men visst, det bör inte påverka.
Absolut att det kan påverka. Hade varit bättre om det hade varit Jocke Eriksson som matat backarna med passningar istället för Sörensen. Sörensen ser enormt stressad ut på isen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kan inte tänka mig att publiken kan påverka när spelarna ska ta skott eller ej.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av minalman »

SkönaDjurgårn skrev:Kan inte tänka mig att publiken kan påverka när spelarna ska ta skott eller ej.
Det är tvärtom. Spelarna påverkar publiken genom att inte göra mål tillräckligt ofta, så att de senare till slut skriker Skjuuuut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

minalman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Kan inte tänka mig att publiken kan påverka när spelarna ska ta skott eller ej.
Det är tvärtom. Spelarna påverkar publiken genom att inte göra mål tillräckligt ofta, så att de senare till slut skriker Skjuuuut.
Maybe baby. :)

Igår hamnade jag förresten mitt i klungan av "Visa hjärta Djurgårn!" och "Skjuuuuuiiiiuut!", haha... Dock oskyldig själv.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Djurgården har överlag den mest okunniga publiken i hela Hockeysverige. Tyvärr straffet för att i övrigt ha den överlägset bästa och mankraftiga läktaren över densamma. Drar till sig massa idioter! Hade ett nersnusat kalhygge(såg överlag ut som en Bajare) framför mig som konstant skrek skjut oavsett om DIF hade pucken eller ej. Frågan är hur sådana personer ens kan ha rösträtt. Jisses skäms faktiskt!

Honkens mål igår är ett tydligt tecken på att nyckeln till ett bra powerplay är mycket långa passningar och tålamod. Inte att slänga backhandsskott ifrån blålinjen bara för att delar av vår IQ-befriade publiken fått för sig det. Och jaa, han framför mig skrek "SKJUUUUUT" redan när Lofquist hade pucken i samband med det målet. Trots att det stod en Vikare en meter framför honom.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av pulverapa »

Älskar när någon skriker "skjut", varpå spelaren skjuter på täckande försvarare, och denna någon skriker "idiot!".
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mattias_87 skrev:
Påverka detta någon spelare så bör den spelaren ta en riktigt funderare på om han verkligen ska spela hockey i DIF, då kanske bajen med sina 200 personer på läktarna passar bättre.

Det handlar inte enbart om en okunnig publik, mycket handlar om att man vill så mycket på läktaren, pucken ska bara in, då är det lätt att man skriker skjuuuut. Som när DIF kör offside, NEEEj hör man på läktaren, jag skriker inte det för att domaren gör fel utan jag skriker det i besvikelse att dom åkte offside.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ännu en anledning till att anlita en mental coach som kan lugna / prata / diskutera med våra spelare...

Ibland hatar jag verkligen vår urbota korkade publik.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Dags för en Mmö-DIF- tråd kanske!
ciirree

Re: Sv: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:Älskar när någon skriker "skjut", varpå spelaren skjuter på täckande försvarare, och denna någon skriker "idiot!".
Haha klassiker!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Eller denna obligatoriska kommentar här på forumet efter att motståndarlaget gjort 1-0: "AVGÅ ZABEL!"

Jag skulle nog kunna argumentera hur länge som helst med mina kompisar om just varför vi har Sveriges i särklass bästa publik. Men sen finns det vissa individer man bara inte förstår sig på.

Ni som ofta är på Hovet, är det samma personer hela tiden som betér sig så eller är de olika?
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:Eller denna obligatoriska kommentar här på forumet efter att motståndarlaget gjort 1-0: "AVGÅ ZABEL!"

Jag skulle nog kunna argumentera hur länge som helst med mina kompisar om just varför vi har Sveriges i särklass bästa publik. Men sen finns det vissa individer man bara inte förstår sig på.

Ni som ofta är på Hovet, är det samma personer hela tiden som betér sig så eller är de olika?
Det är i särklass alltid samma personer. Är inte på Hovet varje match av geografiska skäl men varannan/var tredje har det blivit denna säsong. Börjar känna igen många ansikten och tycker mig se en gemensam nämnare. Klart är det värst helgmatcher när majoriteten är på lyset, men i övrigt är det samma personer. Det finns en del individer som har mer än adrenalin bakom pannbenet som suckar och stönar lika mycket som undertecknad när testosterontokarna skriker "skjut" även när vi inte har pucken..
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förstår inte problemet. Det är ju enbart positivt om DIF kan rektytera nya besökare till Hovet som kanske initialt inte kan lika mycket hockeytaktik som veteranåskådare. Hela diskussionen känns lite skitnödig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar