Allsvenskan 2013/2014
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Tycker RBK var värda 3 pinnar i derbyt. Malmö kommer var galet revanschsugna på måndag, kan vi stå emot det inför i praktiken ett fullsatt Malmö arena? Jag har en känsla av att vi faktiskt kommer lyckas.
Kämpa Djurgården.
Kämpa Djurgården.
Fullsatt Malmö arena? Kommer inte ens vara i närheten av det. Sju sektioner är inte ens öppna för försäljning, och av alla andra sektioner så är det i princip bara nedre långsida som verkar ha sålt hyfsat. Lär nog inte bli mer än 8000 på måndag trots de kraftigt rabatterade priser.-daniel- skrev:Malmö kommer var galet revanschsugna på måndag, kan vi stå emot det inför i praktiken ett fullsatt Malmö arena?
Håller med dig om att RBK var värda segern för övrigt. Dom har lyft sig rejält sedan tränarbytet. Inte så förvånande kanske dock.
En till grej har ju hänt sedan tränarbytet och det är ju att M.Nylander har varit ganska osynlig. I slutet av Troja matchen fick han knappt spela alls! Och idag syntes han inte mycket heller.Salas skrev:Fullsatt Malmö arena? Kommer inte ens vara i närheten av det. Sju sektioner är inte ens öppna för försäljning, och av alla andra sektioner så är det i princip bara nedre långsida som verkar ha sålt hyfsat. Lär nog inte bli mer än 8000 på måndag trots de kraftigt rabatterade priser.-daniel- skrev:Malmö kommer var galet revanschsugna på måndag, kan vi stå emot det inför i praktiken ett fullsatt Malmö arena?
Håller med dig om att RBK var värda segern för övrigt. Dom har lyft sig rejält sedan tränarbytet. Inte så förvånande kanske dock.
Han får höja sig ett snäpp om han vill använda sin NHL-klausul

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Ja precis! haha pajasIsabo skrev:Alla har definitivt inte spelat lika många efter vår match mot Malmö på måndag. Det har spelats matcher från omgång 34 eller något i den stilen. Så antingen ljuger han eller så är det faktiskt poängmässigt han menar, vilket ju itne hade med saken att göra.ciirree skrev:Ja de skulle vara de isåfall!minalman skrev:Poängmässigtciirree skrev:Ja asså jag hörde av mig till Hockeyallsvenskan i ett halv ironiskt/lite argt mail.
Han skrev argt tillbaka: "Om du inte vet förutsättningarna så har du ingen rätt att kalla schemat för patetiskt dåligt. Vi måste anpassa oss till flera olika faktorer för att få det att funka. Bland annat egna önskemål. Speciellt svårt är det med Djurgården då de delar arena med AIK. Om en vecka, innan uppehållet, så har alla spelat lika många matcher igen. Det får du acceptera"
Det ironiska är att Rögle har spelat 19, nån har spelat 16, några 18 och resten 17. Vart såg han att alla har spelat lika?
Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
Om han inte vet vad han talar om (vad gäller antalet spelade matcher i uppehållet) så tycker jag inte han "har rätt" att gnälla tillbaka?

- -daniel-
Jasså? Eftersom fotbollslagen skulle hyllas så trodde jag de skulle lyckas fylla upp arenan lite mer. I vilket fall blir det en tuff match.Salas skrev:Fullsatt Malmö arena? Kommer inte ens vara i närheten av det. Sju sektioner är inte ens öppna för försäljning, och av alla andra sektioner så är det i princip bara nedre långsida som verkar ha sålt hyfsat. Lär nog inte bli mer än 8000 på måndag trots de kraftigt rabatterade priser.-daniel- skrev:Malmö kommer var galet revanschsugna på måndag, kan vi stå emot det inför i praktiken ett fullsatt Malmö arena?
Jag vet att många här inne är ganska besvikna på att vi har lite pers. på matcherna på Hovet. Men jag tror vi kan vara ganska nöjda med tanke på vart vi spelar, kolla listan nedan.. vi är inne på vårat andra år i HA och vi ligger 5a i publikligan om man räknar med SHL. Sjukt.
Jag bor så långt bort så jag är sällan på Hovet (tyvärr), så för mig är denna siffran underbar. Jag kan förstå er som alltid är på Hovet, som typ växt upp där, att detta kanske inte är siffran ni förväntat er. Men nästa gång ni är besvikna, kolla AIK's plats.
1. Frölunda, 8828
2. Linköping, 6942
3. Leksand, 6551
4. Hv71, 6486
5. Djurgården, 6207
6. Färjestad, 5857
-------------------
14. AIK (eftersom Malmö även är med på listan, ligger 10a)
Jag bor så långt bort så jag är sällan på Hovet (tyvärr), så för mig är denna siffran underbar. Jag kan förstå er som alltid är på Hovet, som typ växt upp där, att detta kanske inte är siffran ni förväntat er. Men nästa gång ni är besvikna, kolla AIK's plats.
1. Frölunda, 8828
2. Linköping, 6942
3. Leksand, 6551
4. Hv71, 6486
5. Djurgården, 6207
6. Färjestad, 5857
-------------------
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Intressant utveckling Linköping har haft senaste åren faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Jag är inte så missnöjd. Vi har väl nästan sålt slut hovet två gånger denna säsongen redan trots avsaknad av derbyn och Lyxfällan...ciirree skrev:Jag vet att många här inne är ganska besvikna på att vi har lite pers. på matcherna på Hovet. Men jag tror vi kan vara ganska nöjda med tanke på vart vi spelar, kolla listan nedan.. vi är inne på vårat andra år i HA och vi ligger 5a i publikligan om man räknar med SHL. Sjukt.
1. Frölunda, 8828
2. Linköping, 6942
3. Leksand, 6551
4. Hv71, 6486
5. Djurgården, 6207
6. Färjestad, 5857
-------------------
- -daniel-
En liten reflektion såhär nu när pulsen börjar gå ner; Jag måste starkt ifrågasätta sättet som Malmös coacher hanterar deras "kris". Det skriker ren & skär panik; coacherna helt vilda i båset, det brinner i ögonen och spelare sågas hit & dit. Hellkvist gick helt bananas och verkade säga både ett och tio väl valda ord till domaren.
Jag plussade på Mats Lusth efter presskonferensen mellam MIF vs Asplöven då hans ord borde skickat starka signaler till sina spelare att alla måste delta och ge järnet i varenda läge. Men nu blir det ju snudd på komik när det verkligen andas frustration. Det smittar av sig på spelarna och det tas ofantligt korkade utvisningar (vilket vi iofs också är rätt duktiga på).
Passion är bra men man bör nog hålla det på vettig nivå.
Jag plussade på Mats Lusth efter presskonferensen mellam MIF vs Asplöven då hans ord borde skickat starka signaler till sina spelare att alla måste delta och ge järnet i varenda läge. Men nu blir det ju snudd på komik när det verkligen andas frustration. Det smittar av sig på spelarna och det tas ofantligt korkade utvisningar (vilket vi iofs också är rätt duktiga på).
Håller med. Sedan undrar man ju vad som sades i Malmös omklädningsrum medan Zabel ensam fick sköta den obligatoriska eftersnacksintervjun.-daniel- skrev:En liten reflektion såhär nu när pulsen börjar gå ner; Jag måste starkt ifrågasätta sättet som Malmös coacher hanterar deras "kris". Det skriker ren & skär panik; coacherna helt vilda i båset, det brinner i ögonen och spelare sågas hit & dit. Hellkvist gick helt bananas och verkade säga både ett och tio väl valda ord till domaren.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- -daniel-
Det har varit precis samma sak i de tre senaste matcherna för Malmö. "Låsta dörrar och krissamtal". Det känns sådär...Henke95 skrev:Håller med. Sedan undrar man ju vad som sades i Malmös omklädningsrum medan Zabel ensam fick sköta den obligatoriska eftersnacksintervjun.-daniel- skrev:En liten reflektion såhär nu när pulsen börjar gå ner; Jag måste starkt ifrågasätta sättet som Malmös coacher hanterar deras "kris". Det skriker ren & skär panik; coacherna helt vilda i båset, det brinner i ögonen och spelare sågas hit & dit. Hellkvist gick helt bananas och verkade säga både ett och tio väl valda ord till domaren.
Aja, lyckligtvis inte vårt problem. Just nu åtminstone.
Det är alltid lätt att drabbas av hybris efter två segrar mot toppkonkurrenter, men jag måste bara skriva av mig lite.
Dagens match kändes som en tydligt vägskäl. En förlust hade varit ruskigt tung, men i och med segern så tar vi oss upp på kvalserieplats, får lite andrum mot våra konkurrenter, och kan se fram emot välbehövlig vila.
Men hur som helst, jag har en känsla, en bra sådan, om att det kommer bli tabellförändringar efter uppehållet. De sex kommande matcherna efter uppehållet är för vår del väldigt trevligt.
Almtuna (hemma)
Mora (hemma)
Timrå (borta)
Karlskoga (hemma)
Björklöven (borta)
Södertälje (hemma)
Med bra självförtroende i ryggen, har jag en känsla av att poängskörden i dessa sex matcher kommer att vara riktigt hög, samtidigt som övriga lag i serien troligtvis lär fortsätta plocka poäng av varandra.
Serien är jämn, otroligt jämn, men det känns som om att vi är på väg uppåt rejält, samtidigt som det känns som att många lag på övre halvan kommer fortsätta att stampa på samma marker och ge och ta poäng av varandra.
Karlskrona är 6 poäng före oss, med en match mindre spelad, men jag blir faktiskt riktigt förvånad om inte det försprånget är uppätet inom kort. Karlskrona går in i en tuff period efter uppehållet, men många bortamatcher, och deras fantasiform kan knappast hålla i mycket längre nu.
Men som sagt, kanske har hybrisen slagit till, vad vet jag? Men det känns bara oförskämt bra detta. Vårt spel i fem mot fem börjar äntligen se bättre ut, försvarsspelet känns riktigt stabilt, precis som Reideborn och Matsson... Och med Norell tillbaka efter uppehållet (antar jag?) och en Petr Kalus i matchform, så känns det bara som om att det kan gå bättre.
Säsongen är lång, och jag kan mycket väl ha fel, men jag känner på mig att vi inom ett par veckor innehar serieledningen och kommer att hålla i den till grundseriens slut. Nu är det bara att hålla tummarna för att magkänslan stämmer, finns inte mycket annat att göra.
För övrigt tror jag att Rögle också kommer att vara top 3 när grundserien är färdigspelad. Får dom ordning på sakerna, vilket dom verkar börjar få, så kommer dom fortsätta att klättra rejält och äta upp försprånget till det ena laget efter det andra. Även där kan jag givetvis vara helt ute och cykla, men det var länge sen min magkänsla var så bestämd...
Dagens match kändes som en tydligt vägskäl. En förlust hade varit ruskigt tung, men i och med segern så tar vi oss upp på kvalserieplats, får lite andrum mot våra konkurrenter, och kan se fram emot välbehövlig vila.
Men hur som helst, jag har en känsla, en bra sådan, om att det kommer bli tabellförändringar efter uppehållet. De sex kommande matcherna efter uppehållet är för vår del väldigt trevligt.
Almtuna (hemma)
Mora (hemma)
Timrå (borta)
Karlskoga (hemma)
Björklöven (borta)
Södertälje (hemma)
Med bra självförtroende i ryggen, har jag en känsla av att poängskörden i dessa sex matcher kommer att vara riktigt hög, samtidigt som övriga lag i serien troligtvis lär fortsätta plocka poäng av varandra.
Serien är jämn, otroligt jämn, men det känns som om att vi är på väg uppåt rejält, samtidigt som det känns som att många lag på övre halvan kommer fortsätta att stampa på samma marker och ge och ta poäng av varandra.
Karlskrona är 6 poäng före oss, med en match mindre spelad, men jag blir faktiskt riktigt förvånad om inte det försprånget är uppätet inom kort. Karlskrona går in i en tuff period efter uppehållet, men många bortamatcher, och deras fantasiform kan knappast hålla i mycket längre nu.
Men som sagt, kanske har hybrisen slagit till, vad vet jag? Men det känns bara oförskämt bra detta. Vårt spel i fem mot fem börjar äntligen se bättre ut, försvarsspelet känns riktigt stabilt, precis som Reideborn och Matsson... Och med Norell tillbaka efter uppehållet (antar jag?) och en Petr Kalus i matchform, så känns det bara som om att det kan gå bättre.
Säsongen är lång, och jag kan mycket väl ha fel, men jag känner på mig att vi inom ett par veckor innehar serieledningen och kommer att hålla i den till grundseriens slut. Nu är det bara att hålla tummarna för att magkänslan stämmer, finns inte mycket annat att göra.
För övrigt tror jag att Rögle också kommer att vara top 3 när grundserien är färdigspelad. Får dom ordning på sakerna, vilket dom verkar börjar få, så kommer dom fortsätta att klättra rejält och äta upp försprånget till det ena laget efter det andra. Även där kan jag givetvis vara helt ute och cykla, men det var länge sen min magkänsla var så bestämd...
- -daniel-
Den stora frågan blir ju så klart om vi kommer kunna förvalta det bra läget vi satt oss i nu när vi går in mot "lättare motstånd" framöver? Vi har ju inte direkt varit sådär lysande på det tidigare.
Tror deras (framförallt Hellkvist) agerande var helt avgörande för utvisningarna som togs i slutet. Jag kan fatta att man blir frustrerad men dom måste ju ha rutin på det där o vara kyligare med ett 1-målsunderläge.-daniel- skrev:En liten reflektion såhär nu när pulsen börjar gå ner; Jag måste starkt ifrågasätta sättet som Malmös coacher hanterar deras "kris". Det skriker ren & skär panik; coacherna helt vilda i båset, det brinner i ögonen och spelare sågas hit & dit. Hellkvist gick helt bananas och verkade säga både ett och tio väl valda ord till domaren.
Du har en stor poäng i vad du skriver, men jämfört med fjolårets säsong så känns förutsättningar mycket bättre. Föreningen är nere på jorden och vet vilket arbete som krävs, de bönder vi möter vill bara offra en arm istället för två armar som samtliga bönder ville förra säsongen, samt att vi har en nyckel att låsa upp tillknäppta matcher som vi saknade ifjol: powerplay.-daniel- skrev:Den stora frågan blir ju så klart om vi kommer kunna förvalta det bra läget vi satt oss i nu när vi går in mot "lättare motstånd" framöver? Vi har ju inte direkt varit sådär lysande på det tidigare.
Zabel har sagt det, och jag håller med. Trepoängarna kommer komma, krävs bara tålamod. Vi är det bättre laget i slutändan jämfört med alla lantislag, och det ska avgöra dessa täta bataljer när allsvenskan går in i vintertider.
Sätter sig bara självförtroendet, och spelet i fem mot fem förbättras lite nu under uppehållet, så är jag övertygad om att vi kommer kunna förvalta det läget vi satt oss i, när enklare motstånd nu väntar.