Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Aldrig orolig :?

Kan inte klämma fram nåt hat mot VIK, snarare blir jag imponerad av deras småfula "efterslängshockey".
Hela tiden en liten ful sak i efterhand i varje närkamp, säkert otroligt irriterande att spela mot.

Stark vändning DIF!
Men 3p är egentligen ett måste framöver, annars blir det play-off igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
promannen

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 1/11 2013

Inlägg av promannen »

pulverapa skrev:
promannen skrev:
ciirree skrev:Vad ska man säga.. under all kritik som vi först spelar, men att komma tillbaka så - den moralen vi har, grymt skönt och viktigt!

2p upp till andraplatsen med två matcher mindre spelade. Halleluljah!!
Vi ska nog fokusera på 7e platsen istället då vi har mora efter oss.
Sitter tre lax på att vi hamnar topp 3. Vågar du sätta emot? PM:a.
Drömma kan man. Men magkänslan säger att vi hamnar 5-8 i tabellen. Fungerar inte att kryssa varannan match som sagt. Laget är så förbannat ofarligt i det offensiva spelet så man spyr. Sedan har vi inte dem målvakterna som krävs för att komma på en top 3 placering. Tycker laget agerar för individuellt också , seriöst har vi haft 3 bra passningar i ett anfall? Lägen slarvas bort allt för ofta då en spelare får hjärnsläpp och passar bakåt eller till helt fel gubbe.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nyberabb »

Ja vår egen tränare tippade ju oss utanför top3 så

Sent from my Lumia520
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Jo, det är inte ofta man är nöjd med 2p, speciellt inte när man vinner skotten med 36-17... men idag känns det ändå helt OK. Starkt att komma ifatt 2 mål i sista perioden, no matter vad man möter och sen att chocka ALLA med att vinna på straffar... ja, det får ändå tickas av som en godkänd insats idag.
Självklart hade 3p varit mkt roligare men hur man än vänder och vrider på det så är vi med i den definitiva toppen och jag är sjukt övertygad att det blir top3, laget känns taggat och motiverat för att klara det!

Skål och natt natt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

promannen skrev:
pulverapa skrev:
promannen skrev:
ciirree skrev:Vad ska man säga.. under all kritik som vi först spelar, men att komma tillbaka så - den moralen vi har, grymt skönt och viktigt!

Drömma kan man. Men magkänslan säger att vi hamnar 5-8 i tabellen. Fungerar inte att kryssa varannan match som sagt. Laget är så förbannat ofarligt i det offensiva spelet så man spyr. Sedan har vi inte dem målvakterna som krävs för att komma på en top 3 placering. Tycker laget agerar för individuellt också , seriöst har vi haft 3 bra passningar i ett anfall? Lägen slarvas bort allt för ofta då en spelare får hjärnsläpp och passar bakåt eller till helt fel gubbe.
Nja tycker också att vi är klena framåt men tycker målvakterna gjort det ganska bra hittills. Jag menar, om Tim Sandberg kan spela upp Örebro kan Mattsson/Reideborn göra det med.
ciirree

Re:

Inlägg av ciirree »

Nyberabb skrev:Ja vår egen tränare tippade ju oss utanför top3 så

Sent from my Lumia520
'Det gjorde han väl inte, han sa väl snarare Top-7? Det kan ju likaväl betyda 1a som 4a!
Användarvisningsbild
Edin

Re:

Inlägg av Edin »

Nyberabb skrev:Ja vår egen tränare tippade ju oss utanför top3 så

Sent from my Lumia520
Jag hade samma målsättning inför säsongen, playoff tycker jag är rimlig målsättning med det laget vi ställer på banan.

Men sett till lagets prestationer såhär långt in på säsogen så har jag definitivt förhoppning på mer än bara playoff, vi har i mitt tycke all möjlighet att hamna topp tre.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

promannen skrev:
pulverapa skrev:
promannen skrev:

Men man the fuck up då och sätt 3 lax mot pulverapa?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kan man kolla antalet tacklingar nånstans?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vi måste bli fan så mycket rejälare framför eget mål! De får ju stå och trycka in puckarna i mål alldeles för enkelt! Skönt ändå med hjärtat i tredje som ledde till denna moralseger!
YNWA

Inlägg av YNWA »

Starkt att hämta upp underläget absolut, men finns mycket att jobba på.

Vi har sjukt svårt att skapa bra lägen i 5 mot 5. Inte många passningar som hittar rätt i offensiv zon.

Våra "poängspelare" har slutat producera, eller producerar för dåligt. Vad har hänt med Sörensen efter skadan? Han får inte mycket uträttat i dagens match. Blixtrar till ett fåtal gånger, annars på tok för mycket felbeslut.

Våra målvakter är inga matchvinnare. Kolla Fransson i VIK t.ex. Vi har ingen målvakt som vinner matcher åt oss. Hoppas dock att jag har fel här och Adam eller Johan motbevisar mig.

Det finns sjukt mycket potential i det här laget men det gäller att plocka fram det bästa när det gäller som mest. Blir intressant att se om vi kan börja plocka 3 poängare snart. Sedan är ju frågan om alla våra unga spelare står emot när det börjar hetta till..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Efter andra kändes det rejält jävla deppigt, allt gick liksom emot oss. Sen går domarna in och (otippat nog) vänder på steken och tar igen alla usla utvisningar de plockat på oss tidigare. Jag skäms över domarnivån i den här serien.

Nåja, ruskigt starkt att vända. Viktigt för moralen. Också fantastiskt skoj att just Heinerö får så mycket förtroende och får avgöra. Mös på läktaren åt de här två poängen som helt plötsligt kändes som en vinst.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Claesson alltså, har alltid ogillat den sopan - hur kan man vara så kass?

Snacka om att allt gick emot oss idag, starkt att vinna ändå!

Har aktiv sitt lagt av sig lite eller?

Lol @ de två roliga/galna, sångstarka tjejerna i klacken idag.

Man kallar inte våra egna för horungar bara för att de sitter i klacken nån minut. Lågt.

VIKs målvakt kunde tom. spela ut pucken ur zon. Våra målvakter lägger sig, ohotade, som sälar på pucken så fort de får chansen...

Gamla fina Djurgårn vann!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

OK. Lyckats undvika att skriva här i kväll. Men va fan. Borta kan vi inte engagera oss och hemma har vi både supertaggade motståndare och värdelösa domare mot oss. Och vår egen inställning? Måste vi bli orättvist behandlade för att tagga till? Som vi var i början av tredje borde vi vara hela matchen. Coachningsfrågan igen! Varför tog du inte timeout när det blev fem mot tre Zabel? Där tappade vi momentum pga slö coach.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re:

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:OK. Lyckats undvika att skriva här i kväll. Men va fan. Borta kan vi inte engagera oss och hemma har vi både supertaggade motståndare och värdelösa domare mot oss. Och vår egen inställning? Måste vi bli orättvist behandlade för att tagga till? Som vi var i början av tredje borde vi vara hela matchen. Coachningsfrågan igen! Varför tog du inte timeout när det blev fem mot tre Zabel? Där tappade vi momentum pga slö coach.
Det fanns väl ingen anledning att ta time out mitt i vår bästa period i matchen. Fanns ju ingenting som talade för att det PP:et skulle gå åt skogen. Hade han tagit timeout och PP:et hade sett ut sådär hade han ju beskyllts för att han dödade momentumet med att skapa ett avbrott.
Expert.
Skriv svar