Ja man vet ju inte! Men på Eliteprospects så står det iallafall Loan!Honken skrev:Att Kruger är borta från roastern på swestat borde innebära att han är borta från DIF också.
På Kallinge´s roaster står han inte uppsat som Loan. Vilket han borde göra om det bara handlade om utlåning.
Jaja uppdatering kommer väl på hemsidan.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Personligen hade jag hellre sett att man använde pengarna på en defensiv back då jag tror att det är försvaret som kommer vara anledningen till majoriteten förluster över hela säsongen. Gillar inte uppbyggnaden av vår backsida (har aldrig gjort det) om man går igenom spelarna på papperet eftersom den inte är tillräckligt stark fysiskt och den känns väldigt benägen till att begå slarviga misstag. I praktiken har det dock fungerat men jag blev avundsjuk på Malmö i söndags. Hårda, stabila backar i Blomqvist, Kesä och Olsson. Lägg därtill Calle och Rasmus Andersson som är unga men otroligt bra på det här med att få bort folk framför målet. Den där mentaliteten som jag uppskattade hos Erik Gustafsson.
Nåja, tillbaka till vårt lag och dagens värvning. Jag måste säga att jag sken upp när jag såg Petrs ansikte i telefonen. Vi, som lag, är alldeles för klena. Det finns alltför få spelare som kan stå upp i det fysiska spelet vilket i sig inte är så konstigt med tanke på våra relativt småvuxna och ofysiska spelare. Det märktes också mot Malmö som vann den fysiska kampen enkelt. Minns att någon skrev det i den matchtråden också att det var synd att Ahlén och Hank inte tog upp kampen. och jag håller med. Det är heller inte rättvist att påstå att vi inte kan stå upp fysiskt då det egentligen bara är den matchen hittills i Allsvenskan som jag känt att vi inte räckte till i det fysiska spelet. Vårt lag behöver bli tuffare och det blir vi nu, förhoppningsvis redan på fredag.
Jag avslutar med att sammanfatta som så att värvningen av Petr Kalus fyller en uppskattad lucka men lämnar samtidigt en annan öppen. Vill vi gå upp i år så behöver försvaret lyftas.
Nåja, tillbaka till vårt lag och dagens värvning. Jag måste säga att jag sken upp när jag såg Petrs ansikte i telefonen. Vi, som lag, är alldeles för klena. Det finns alltför få spelare som kan stå upp i det fysiska spelet vilket i sig inte är så konstigt med tanke på våra relativt småvuxna och ofysiska spelare. Det märktes också mot Malmö som vann den fysiska kampen enkelt. Minns att någon skrev det i den matchtråden också att det var synd att Ahlén och Hank inte tog upp kampen. och jag håller med. Det är heller inte rättvist att påstå att vi inte kan stå upp fysiskt då det egentligen bara är den matchen hittills i Allsvenskan som jag känt att vi inte räckte till i det fysiska spelet. Vårt lag behöver bli tuffare och det blir vi nu, förhoppningsvis redan på fredag.
Jag avslutar med att sammanfatta som så att värvningen av Petr Kalus fyller en uppskattad lucka men lämnar samtidigt en annan öppen. Vill vi gå upp i år så behöver försvaret lyftas.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Låt Guter fortsätta vara utanför "förstakedjan" (han har ju tydligen fått målskyttet att lossna då)ciirree skrev:Precis vad jag skrev tidigare, Honken är rutinerad nog att ta vara på dem. Sen sätt Kalus med Ahlén-Eriksson.medu82 skrev:Kanske kan vara läge att sätta Honken som center mellan Kalin o Heinerö?
Fast samtidigt, skulle jag jättegärna vilja se Heinerö med någon bättre, exempelvis Sörensen - det blir svårt! :/
Sören Jocke Heinerö
Saviano Ljungh Johner
Kalus Hank Ahlén
Kalin Honken Guter
Sedan så har väl även Ahlén lirat en del center? (eller har jag sett helt tokigt?)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- Lee Harvey Oswald
Skogs-skräck, Löv-ångest, Bark-ängslan..?minalman skrev:Det ryktas om att han fått terapi för Dendrofobi i somras.Lee Harvey Oswald skrev:Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaja, hoppas behandlingen hjälp honom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Härligt med Kalus dock inte vad man kan kalla Målskytt. Visst Challe sa inte att han endast var ute efter målskytt, fast i mitt tycke är det exakt vad som behövs antigen det eller en defensiv back som hindrar målen bakåt istället. Så jag tycker nu: Ta in just en defensiv back då blir det här bra ändå.
-
Verkligen hög risk att låta Heinerö lira i första kedjan men jag gillar tanken. Det är nog enda vägen att få honom börja producera. Samma sak med Honken och Guter tillsammans med Kalin. Så skulle jag nog också vilja se kedjorna, helt klart intressant.medu82 skrev:Låt Guter fortsätta vara utanför "förstakedjan" (han har ju tydligen fått målskyttet att lossna då)ciirree skrev:Precis vad jag skrev tidigare, Honken är rutinerad nog att ta vara på dem. Sen sätt Kalus med Ahlén-Eriksson.medu82 skrev:Kanske kan vara läge att sätta Honken som center mellan Kalin o Heinerö?
Fast samtidigt, skulle jag jättegärna vilja se Heinerö med någon bättre, exempelvis Sörensen - det blir svårt! :/
Sören Jocke Heinerö
Saviano Ljungh Johner
Kalus Hank Ahlén
Kalin Honken Guter
Sedan så har väl även Ahlén lirat en del center? (eller har jag sett helt tokigt?)
Rädsla för träd. Hoppas det inte innefattar trä för då får han spela utan klubba tills fobin är över.Lee Harvey Oswald skrev:Skogs-skräck, Löv-ångest, Bark-ängslan..?minalman skrev:Det ryktas om att han fått terapi för Dendrofobi i somras.Lee Harvey Oswald skrev:Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.
Själv har jag haft en lätt fobi över döda träd, skitkonstigt, jag vet. Men det gick över. Men att ha en fobi mot träd överhuvudtaget verkar väldigt jobbigt att ha i ett land som täcks av hur mycket skog som helst.
- -daniel-
Det var länge sen någon pro-spelare hade träklubbor.Isabo skrev:Rädsla för träd. Hoppas det inte innefattar trä för då får han spela utan klubba tills fobin är över.Lee Harvey Oswald skrev:Skogs-skräck, Löv-ångest, Bark-ängslan..?minalman skrev:Det ryktas om att han fått terapi för Dendrofobi i somras.Lee Harvey Oswald skrev:Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.

På något sätt anade jag att man inte hade träklubbor men jag kunde inte för allt i världen komma på vad de annars skulle vara gjorda av. (Igår hade man nog blyklubbor)-daniel- skrev:Det var länge sen någon pro-spelare hade träklubbor.Isabo skrev:
Rädsla för träd. Hoppas det inte innefattar trä för då får han spela utan klubba tills fobin är över.
- -daniel-
Godisklubbor kanske?Isabo skrev:På något sätt anade jag att man inte hade träklubbor men jag kunde inte för allt i världen komma på vad de annars skulle vara gjorda av. (Igår hade man nog blyklubbor)-daniel- skrev:Det var länge sen någon pro-spelare hade träklubbor.Isabo skrev:
Rädsla för träd. Hoppas det inte innefattar trä för då får han spela utan klubba tills fobin är över.
Nä men det är väl glas eller kolfiber, något slags kompositmaterial. Extremt spänstigt (därför Saviano kan skjuta sina fina schwungande drag/snärtskott) men har ju en tendens av att paja så fort man tittar på klubban från fel vinkel. Kostar väl typ 1500-2000 spänn eller nåt för en klubbjävel.
Glas hoppas jag inte att det är-daniel- skrev:Godisklubbor kanske?Isabo skrev:På något sätt anade jag att man inte hade träklubbor men jag kunde inte för allt i världen komma på vad de annars skulle vara gjorda av. (Igår hade man nog blyklubbor)-daniel- skrev:Det var länge sen någon pro-spelare hade träklubbor.Isabo skrev:
Nä men det är väl glas eller kolfiber, något slags kompositmaterial. Extremt spänstigt (därför Saviano kan skjuta sina fina schwungande drag/snärtskott) men har ju en tendens av att paja så fort man tittar på klubban från fel vinkel. Kostar väl typ 1500-2000 spänn eller nåt för en klubbjävel.

Kolfiber eller nåt sånt är det nog ja.
Skulle vara intressant att se ett försök till definition av målskytt, gärna med exempel på kända spelare, spelare i årets DIF och deras stats.
Rent semantiskt så antar jag att man är målskytt om man har gjort ett mål, men samtidigt har vi lärt oss av insiktsfulla användare som "Morwin" att 0.5PPG eller 0.2GPG inte räcker för att nå upp till hans(?) tolkning av målskytt. Så, vad krävs för att kallas målskytt i jargongen här?
Rent semantiskt så antar jag att man är målskytt om man har gjort ett mål, men samtidigt har vi lärt oss av insiktsfulla användare som "Morwin" att 0.5PPG eller 0.2GPG inte räcker för att nå upp till hans(?) tolkning av målskytt. Så, vad krävs för att kallas målskytt i jargongen här?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Åk hem till ditt brunkarlag snälla, så slipper vi dina inlägg. Sen för övrigt skriver du i fel tråd.sensei skrev:Skulle vara intressant att se ett försök till definition av målskytt, gärna med exempel på kända spelare, spelare i årets DIF och deras stats.
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Haha, ok jag hjälper dig.Morwin skrev:Åk hem till ditt brunkarlag snälla, så slipper vi dina inlägg.sensei skrev:Skulle vara intressant att se ett försök till definition av målskytt, gärna med exempel på kända spelare, spelare i årets DIF och deras stats.
Sent from my C6603 using Tapatalk
Det enda du behöver göra är att byta ut [X] och [Y].Jag tycker att en spelare är målskytt om han gör > [x] PPG eller > [Y] GPG.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Glasfiber är inte samma sak som glas.Isabo skrev:Glas hoppas jag inte att det är-daniel- skrev:Godisklubbor kanske?Isabo skrev:På något sätt anade jag att man inte hade träklubbor men jag kunde inte för allt i världen komma på vad de annars skulle vara gjorda av. (Igår hade man nog blyklubbor)-daniel- skrev:Det var länge sen någon pro-spelare hade träklubbor.Isabo skrev:
Nä men det är väl glas eller kolfiber, något slags kompositmaterial. Extremt spänstigt (därför Saviano kan skjuta sina fina schwungande drag/snärtskott) men har ju en tendens av att paja så fort man tittar på klubban från fel vinkel. Kostar väl typ 1500-2000 spänn eller nåt för en klubbjävel.![]()
Kolfiber eller nåt sånt är det nog ja.

http://www.hockeyklubbor.nu/kompositklubbor
Hockeyklubbor var tidigare bara tillverkade av trä, men på senare år har klubborna börjats att tillverkas av dyrare material som aluminium, glasfiber, kolfiber och andra kompositmaterial