IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFiskogen

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av DIFiskogen »

Hadde hellre sett en målskytt o tycker det är lite fel väg att gå , men jag älskar Kalus och det ska bli jäkligt kul o se han i laget igen , blir nog bra detta :)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

förevigtdjurgården skrev:Grejen med Kalus är:

Jag är helt bergsäker på att vi behöver spelare som är jobbiga att ha i röven. Kalus är snabb och en jävel på att retas, och allmänt vara en finne i röven. Han är en sån som skapar utrymme för sina medspelare och som inte viker ner sig.

Målgörare FINNS redan inom truppen som den ser ut i dagsläget. Vi har egentligen en ganska bra spridning på målen mellan alla spelare, men problemet är att ibland går det trögt i maskineriet.

Jag tror att Kalus kommer utvecklas till en (mini-)Ölvestad 2.0. Han kan gå in och ta skitjobbet när ingen annan vill, det visade han redan i sin förra sejour hos oss. Tror stenhårt på honom!
Bild

Hurá, hurá, už kone?n?, že je zp?t!
Bild
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Fan.
Också.

Kom åt att kolla på text-tv vid 20.30 och såg detta: "Oskarshamn-DIF 3-0." Ville bara slänga ut TVn på närmsta bajare och gå i ide ett par år. Men det var inte min TV.

Att vi NÄSTAN hämtade upp det gör inte saken bättre. Nära skjuter inga mål.

Hur såg spelet ut? Var det så jävla illa som resultatet säger? Orkar inte läsa ikapp, är så himlans trött.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Isabo skrev:Fan.
Också.

Kom åt att kolla på text-tv vid 20.30 och såg detta: "Oskarshamn-DIF 3-0." Ville bara slänga ut TVn på närmsta bajare och gå i ide ett par år. Men det var inte min TV.

Att vi NÄSTAN hämtade upp det gör inte saken bättre. Nära skjuter inga mål.

Hur såg spelet ut? Var det så jävla illa som resultatet säger? Orkar inte läsa ikapp, är så himlans trött.
Spelet från DIFs sida var lika ruttet som kvaliteten på S24as sändning! Att det blev 4-3 speglar inte matchen. Vi fick in turmål som kom från ingenstans. I den här matchen var vi aldrig ens nära..
Suger pungpåse att dom inte kan kämpa när vi spelar på bortaplan. Vid vinst hade vi legat 2a i tabellen med 2 matcher mindre spelade. Men finns för fan ingen vilja i det här laget! Vad fan är det som händer? Börjar gå åt samma fiasko som förra året :(
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Nä'r jag såg tabellen i tidningen i morse och hur gårdagens resultat totalt hade gått DIFs väg så blev jag helt övertygad om att det skulle gå åt helvete.

Öppet mål och DIF skjuter den i egen bur istället.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lidingö DIF »

Känns skönt som Djurgårdare att få äta latrin med skrämmande regelbundhet. Håller ens ego rejält grundat. Kalus var dock en glädjens nyhet så här på kvällskvisten. Jag har flertalet gånger erkänt min strategiska hockeyignorans så jag har ingen aning om Kalus kommer bidra strategiskt. Personligen så skiter jag i det för jag minns från förra säsongen att Kalus var jävlit underhållande och eftersom att behöva arbeta sig igenom dessa loja försök till att likna en hockeyförening fortsätter så kan det åtminstone vara lite kul att muntras upp med underhållningshowen Kalus.

Welcome back, my friend. You have been dearly missed!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Donkels

Inlägg av Donkels »

Nu kan Challe och Zabel avgå - förlora mot Oskarshamn och sedan toppa med en brunkarvärvning som Kalus. Värdelöst
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Också.

Då får du kasta ganska långt, finns väl inga Bajare i Saltis?
Isabo

Inlägg av Isabo »

sthlm19 skrev:
Också.

Då får du kasta ganska långt, finns väl inga Bajare i Saltis?
Jo några stycken. Parkbänkar står lite här och var dessutom.
Användarvisningsbild
Malto

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:Fruktansvärt dålig match, men som jag skrev innan var det liksom upplagt för en torsk nu.

Tony säger dock något som får mig att undra lite i intervjun efter matchen; "Det brister i inställningen idag" och det var precis vad jag höll med om. Vi var inte tillräckligt noggranna i defensiven och mittzon och släppte åt helvete för mycket skitläge, framförallt i andra perioden som var den sämsta för säsongen.

Jag tror spelarna garanterat sneglat på tabellen och sett att man haft matcher tillgodo och så har en liten (möjligtvis halvt omedveten?) mättnadskänsla smugit sig in. Farligt sånt där.

Nä det här duger inte. Någonstans. Heinerö utan tvekan bäst i DIF igen. Jag vill se honom i en producerande roll från start i nästa match. Tack.
Ta Johners plats kanske. Han hade de mest slöa inställningen idag.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av pulverapa »

När var senast vi förlorade skottstatistiken i en match? Så trist att alla lag backar hem mot oss...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bilden är perfekt.
Däremot det utvecklingsstörda laget i vita tröjor, där saknas i princip all form av kvalitet.

Snacka om att DIF och HA förtjänar varandra, en svårslagen kombo i uselhet.

Har varit inne på det förut, vi har fram tills förra veckan spelat hyfsat bra i flertalet matcher, dock har vi tappat fantastiskt mycket poäng.
Så hur kommer det se ut när vi faktiskt börjar spela dåligt?
Lite traditionsenlig "DIF i november hockey" dvs

Dagens färgsprakande tillställning ger en lite fingervisning.

Ni som skrattar er fördärvade åt aik:s skrala publiksiffror, just wait and see.
1-2 säsonger till med denna fabulösa produkt, då kommer vi också ligga runt 2500-3000 pers

Haha, du och dina domedagsprofetior. Det går nästan aldrig som man väntar sig. Vem trodde till exempel 09/10 att vi skulle spela i Allsvenskan öht fyra säsonger senare?
Jag hade (inte så förvånande kanske) snarare infallsvinkeln:
-Var det nån som efter det ekonomiska stålbadet 2005-2006 trodde vi inom några år skulle spela SM-final igen och vara nära att vinna?

Vi har varit på väg i flera säsonger till den unkna plats där vi nu befinner oss.
Finalerna 2010 var en liten "bonus-retro-resa" i tiden, lite som:
–Passa på och känn efter nu hur framgång känns, för det kommer dröja tills nästa gång.

Det som däremot är korrekt är att saker och ting sällan blir som man tänkt sig.
De flest trodde nog/hoppades att HA-sejouren skulle vara i en säsong, i värsta fall 2.
Se på oss nu, ett stabilt skit-mittenlag i den i skit mätt stabilaste av alla skitserier, HA.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tror att mycket sitter i huvudet på spelarna. Precis som det gjort de senaste säsongerna.

När det står 0-0 är vi rädda om poängen, när vi leder slår vi av på takten för att försvara segern, när vi har chans att klättra i tabellen förlorar vi osv. Igår tog vi ut målvakten i tvåmålsunderläge, hade inget att förlora och tryckte direkt in en puck. Då hände det sjuka att vi började försvara ett enmålsunderläge!! Det kändes så iaf. In med målvakten igen (helt ok iof vid tekning) men sen vågade ingen ta pucken in i zon typ. Ta tag i det liksom.

Jag vill att vi släpper på tyglarna nu. Smeta in fejjan med tigerbalsam och kör! Nästa mål är vårt oavsett vad det står på resultattavlan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re:

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Jag tror att mycket sitter i huvudet på spelarna. Precis som det gjort de senaste säsongerna.

När det står 0-0 är vi rädda om poängen, när vi leder slår vi av på takten för att försvara segern, när vi har chans att klättra i tabellen förlorar vi osv. Igår tog vi ut målvakten i tvåmålsunderläge, hade inget att förlora och tryckte direkt in en puck. Då hände det sjuka att vi började försvara ett enmålsunderläge!! Det kändes så iaf. In med målvakten igen (helt ok iof vid tekning) men sen vågade ingen ta pucken in i zon typ. Ta tag i det liksom.

Jag vill att vi släpper på tyglarna nu. Smeta in fejjan med tigerbalsam och kör! Nästa mål är vårt oavsett vad det står på resultattavlan.
Jag har sagt det hela tiden; det är sitter till 90% i skallen på spelarna och således vore det verkligen på sin plats med en mental coach som kan lösa upp lite allmänt knepiga knutar. Det kommer aldrig ske dock eftersom Challe & Co anser att laget inte behöver det...
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Nattsvart nej !
Mycket av det som fungerat bra under en tid har helt plötsligt inte fallit på plats ett tag nu .
Om man ändå skall försöka lyfta upp det positiva så är det att grabbarna jobbar hårt men tyvärr får inte alla ut sitt max .
Överlag tycker jag att målvakterna har varit bra
Bra box-play
Bra sammansättning av formationerna
Bra hög forchecking
Skapligt passningsspel genom zon (inte jämt då jag tycker att det är långa avstånd )

Det måste även bli negativt kritik också :
Det görs på tok för lite mål .
Många är helt osynliga långa stunder
PP-spel (trots att mål görs ) riktigt uselt och sönder läst redan !
Dumma utvisningar
Ibland för mycket en mans show .
Backar är inte alltid med i anfall (menar för stort avstånd )
Tveksam till coachningen den sista tiden .
Nu läste jag om förstärkningen och hoppas givetvis att det är en förstärkning med mottot mer mål och inte att det blir fler utvisnings minuter.

Vi ses i fullsatt ”Hovet i morgon !!
Skriv svar