Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

cCat skrev:
Kall-El skrev:Skriver man ett inlägg där man ber folk gissa bör det finnas en hel del i kassan annars är man bara elak. :)
330.000 idag och snart börjar vi operation Marknadsföra En dag för Djurgården!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Hej!
Ni ska ha allt hyll ni kan få. Allt jobbär fantastiskt.

Men en lite fråga. Summan var 330000 i början på september. Som jag förstod var det innan alla biljetter till spelarkonventet, försäljning av loppis och framförallt biljetter från festen.
I mina beräkningar borde det ge mycket mer. Vad hände eller är min matte för jävlig?
Ingen kritik till er då ni har gjort ett fantastiskt jobb, bara en liten undran.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Summan var inklusive sålda biljetter till samtliga evenemang vid tidpunkten.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

mb81 skrev:
cCat skrev:
Kall-El skrev:Skriver man ett inlägg där man ber folk gissa bör det finnas en hel del i kassan annars är man bara elak. :)

Hej!

Men en lite fråga. Summan var 330000 i början på september. Som jag förstod var det innan alla biljetter till spelarkonventet, försäljning av loppis och framförallt biljetter från festen.
I mina beräkningar borde det ge mycket mer. Vad hände eller är min matte för jävlig?
Ingen kritik till er då ni har gjort ett fantastiskt jobb, bara en liten undran.
Biljetter till konvent och legend match släpptes 21:a Augusti och är medräknade i den siffran, efterfesten släpptes dock senare men var inte nån vidare kassa ko då vi fick betala både mat,väktare,arra upp för banden etc.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
mb81

Inlägg av mb81 »

BaronVonDif skrev:
mb81 skrev:
cCat skrev:

Hej!

Biljetter till konvent och legend match släpptes 21:a Augusti och är medräknade i den siffran, efterfesten släpptes dock senare men var inte nån vidare kassa ko då vi fick betala både mat,väktare,arra upp för banden etc.
Ok! Tack för svar. Sjukt bra jobbat hursom!
Användarvisningsbild
TobbeONE

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av TobbeONE »

Systembolagets nyheter från och med 1:a november ligger ute.
Ingen Alltid Oavsett :(

Har ni fått avslag igen?

edit: Såg nu att nyheter för ordinarie sortiment kommer först till 1:december
Från 1:a november är det endast små partier.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Finns det något datum när ölen kommer ut i butik?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nu när Kalus är på plats funderar vi på att lägga in en växel till.

Vad säger ni om att samla ihop så att förutsättningarna till en riktig spetsvärvning på artistkontrakt under en eventuell kvalserie finns om Challe bedömmer det vara önskvärt när vi är där?

Går pengarna inte åt för vi över dem till nästa års insamling.

Känns underbart att ni där ute först gav oss Otto en säsong och nu ger oss Kalus. Det visar vad vi tillsammans kan åstadkomma om vi bara kavlar upp ärmarna och inte väntar på att någon annan ska göra jobbet....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är kassan tömd nu eller finns det en OK grund kvar att stå på? Om det finns 100k kvar eller något så ligger vi ju betydligt närmare ännu en värvning sent i januari än om det vore tomt.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Är kassan tömd nu eller finns det en OK grund kvar att stå på? Om det finns 100k kvar eller något så ligger vi ju betydligt närmare ännu en värvning sent i januari än om det vore tomt.
Ärligt talat så har jag inte (just nu) full koll.

Min bedömning är dock att om vi är några stycken som är beredda att kämpa hårt från nu till kvalserien så bör vi kunna dra in tillräckligt för en verklig spetsvärvning på artiskkontrakt under den korta tid det rör sig om.

Insamlingen pågår fortfarande. Därtill kommer intäkter från öl och låten.

Hjälps vi åt kan vi göra det möjligt...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Är kassan tömd nu eller finns det en OK grund kvar att stå på? Om det finns 100k kvar eller något så ligger vi ju betydligt närmare ännu en värvning sent i januari än om det vore tomt.
Det blir lite omorganisation i DH framöver, två i styrelsen har valt att jobba hoppa av tyvärr och måste efterträdas. Har en liten vision om att göra en liten slutspurt innan sista januari och förhoppningsvis kunna få ihop ca 2-300k till en sista spetsvärvning men det beror ju helt på vad ni andra känner och tycker?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vore ju helt suveränt om ni känner för att jobba vidare i någon form, stort cred till de personer som lagt ner mycket av sin fritid på detta projekt.

Min lilla rekommendation är dock att ni innan ni drar igång igen, om detta nu görs, försöker bringa viss klarhet i hur mycket pengar som finns kvar efter signingen av kalus. Tror helt enkelt att folk i allmänhet skulle vara mer välvilligt inställda till att stödja satsningen om det visste hur mycket pengar som redan fanns. ( Alltid enklare att känna "min peng kan göra skillnad" om det redan finns typ 100k på kontot... )
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Kall-El skrev:Vore ju helt suveränt om ni känner för att jobba vidare i någon form, stort cred till de personer som lagt ner mycket av sin fritid på detta projekt.

Min lilla rekommendation är dock att ni innan ni drar igång igen, om detta nu görs, försöker bringa viss klarhet i hur mycket pengar som finns kvar efter signingen av kalus. Tror helt enkelt att folk i allmänhet skulle vara mer välvilligt inställda till att stödja satsningen om det visste hur mycket pengar som redan fanns. ( Alltid enklare att känna "min peng kan göra skillnad" om det redan finns typ 100k på kontot... )
DIF's revisor går igenom vår ekonomi as we speak. När allt är klart får ni info.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

BaronVonDif skrev:
Kall-El skrev:Vore ju helt suveränt om ni känner för att jobba vidare i någon form, stort cred till de personer som lagt ner mycket av sin fritid på detta projekt.

DIF's revisor går igenom vår ekonomi as we speak. När allt är klart får ni info.
För mig låter det lite ologiskt att DIF:s revisor måste gå igenom hur mycket pengar det finns kvar efter signingen av kalus, för på förhand vet man lönekostnader, arbetsgivaravgifter, skatter o s v, så efter dragit bort den summan från totalbehållningen så får man summan som är kvar av den ursprungliga summan?

Bra jobbat med insamlingen.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

BaronVonDif skrev:
Det blir lite omorganisation i DH framöver, två i styrelsen har valt att jobba hoppa av tyvärr och måste efterträdas. Har en liten vision om att göra en liten slutspurt innan sista januari och förhoppningsvis kunna få ihop ca 2-300k till en sista spetsvärvning men det beror ju helt på vad ni andra känner och tycker?
Jag skulle gärna köpa en till låt :)
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Bästa djurgårdare,

Vi, Martin Lindblad och Ronnie Holmgren, har valt att avgå från våra styrelseuppdrag inom Djurgårdshjälpen. 

Vi känner nu att vi gjort vad vi kan i denna arbetsform för att hjälpa Djurgården Hockey och när de insamlade medlen nu resulterat i en spelare är vi nöjda över resultatet. Arbetet har ofta varit väldigt roligt men samtidigt otroligt tidskrävande och i slutändan måste vi måna om våra nära och kära. 

Vi vill också ta tillfället i akt och rikta ett varmt och hjärtligt tack till alla som har stöttat kampanjen. Alla bidragsgivare, auktionsköpare, ölköpare, företagare, privatpersoner, djurgårdsspelare (unga som äldre), djurgårdare från andra sektioner, hockeykansliet, banden som ställde upp på festen och alla ni övriga som gjort den här insamlingen möjlig.

Tack också till våra familjer som har stöttat och stått ut med oss!

Stort tack från oss!

Martin Lindblad, avgående Ordförande
Ronnie Holmgren, avgående Kassör

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar