Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Inget ont om Kalus, men som spelartyp betraktat var det väl det sista vi behövde eller?
Vi behöver poängspelare eller en spelare som kan leda en lina eller möjligtvis en tung, tuff och elak back.
Har svårt att se killen gå ni i någon av topp två linorna och då återstår alltså att han skall spela med en eller två Huddinge-killar beroende på om Kalling ges speltid eller inte.
Känns ju allt annat än idealistiskt, även om man kanske kunde leka med att plocka in Kalus istället för Guter i den linan, men frågan är vilken effekt det skulle ge. Även om Kalus antagligen skulle skapa mer utrymme åt de andra två behöver de ju fortfarande ha en målskytt och jag undrar om Kalus har det i sig.
Hoppas innerligt att jag har fel, men detta känns som en gigantisk felprioritering.
Vi behöver poängspelare eller en spelare som kan leda en lina eller möjligtvis en tung, tuff och elak back.
Har svårt att se killen gå ni i någon av topp två linorna och då återstår alltså att han skall spela med en eller två Huddinge-killar beroende på om Kalling ges speltid eller inte.
Känns ju allt annat än idealistiskt, även om man kanske kunde leka med att plocka in Kalus istället för Guter i den linan, men frågan är vilken effekt det skulle ge. Även om Kalus antagligen skulle skapa mer utrymme åt de andra två behöver de ju fortfarande ha en målskytt och jag undrar om Kalus har det i sig.
Hoppas innerligt att jag har fel, men detta känns som en gigantisk felprioritering.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Hockey är ett lagspel. Kalus har egenskaper som gör laget mer komplett utan att han själv har någon spetskompetens.Kall-El skrev:Inget ont om Kalus, men som spelartyp betraktat var det väl det sista vi behövde eller?
Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sagt det förut, jag tycker följande. Främst av anledningen till att Guter nu är på gång för full rulle och att Kalin-Heinerö behöver en rutinerad center.
Saviano-Ljungh-Johner
Guter-Jocke-Sörensen
Heinerö-Honken-Kalin
Ahlén-Hank-Kalus
Hank som center.. detta va de bästa alternativet jag kunde komma på!
Saviano-Ljungh-Johner
Guter-Jocke-Sörensen
Heinerö-Honken-Kalin
Ahlén-Hank-Kalus
Hank som center.. detta va de bästa alternativet jag kunde komma på!
Som jag argumenterade i matchtråden så vill jag inte ändra på de två första kedjorna, men det tror jag inte heller är planen.-daniel- skrev:Jaha, hur formerar man laget när Kalus ansluter? Sjukt svårt att veta. Vill man ha in mer tyngd tillsammans med Sörensen & Jocke och tänker sig placera Kalus där, och istället försöka få fart på Heinerö & Kalin tillsammans med Guter? Tycker mig få de signalerna eftersom Ahlén gått in med Sören & Jocke.
Jag skulle inte välja det alternativet, dock. Det är ju det här som är det stora dilemmat, var skall karln spela?
Sören - Jocke - Guter
Saviano - Ljungh - Johner
Kalus - Kalin - Heinerö
Hank - Honken - Ahlén
Ett förslag. Kalin kan ju spela center, och får försöka ta ett mer defensivt tråkjobb mellan mangel-Kalus och en vindsnabb Heinerö.
Äh vet inte, känns inte helt klockrent...
Tycker dina kedjor ser bra ut, frågan är ju dock om det är ultimat med Kalin som center. Kanse Krüger skulle må bra av ett kraftpaket som Kalus bredvid sig?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kan bara hålla med dig om fel prioritet.Kall-El skrev:Inget ont om Kalus, men som spelartyp betraktat var det väl det sista vi behövde eller?
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- minalman
Allsvenskan 2013/2014
Om almtuna slår bik ikväll torsdag, har vi chansen att gå från sjunde till andra plats på fredag. Sjukt. Det kommer ju aldrig att hända förstås, även fast jag ger mig fan på att almtuna vinner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om chansen finns att avancera vid seger så misslyckas vi. Vinner Almtuna så torskar vi, precis som sista rundan av Playoff där avancemang var avhängigt av resultatet i den andra matchen. Oskarshamn gjorde sitt jobb då och vi vet ju hur det gick...minalman skrev:Om almtuna slår bik ikväll torsdag, har vi chansen att gå från sjunde till andra plats på fredag. Sjukt. Det kommer ju aldrig att hända förstås, även fast jag ger mig fan på att almtuna vinner.

Och idag hade vi fått alla resultat serverade på silverfat och vi välte ut alltihop.
- -daniel-
Jag reagerade igår kväll när jag kikade på Malmös presskonferens med Mats Lusth som kommenterade deras usla insats mot Asplöven. Det brann i ögonen och han var riktigt, riktigt förbannad på sina spelare.
Där tror jag vår nuvarande tränartrojka har en rejäl akilleshäl; tror helt enkelt inte Tony har tillräcklig respekt med sig för att kunna / våga ryta till och få folk att lyssna... sen är Tony duktig på annat, så det är inte ett sätt att få igång tjafset om att "AVGÅ ZABEL!" utan snarare ett konstaterande och något han borde försöka jobba på. Hur man nu gör det vet jag inte...
Där tror jag vår nuvarande tränartrojka har en rejäl akilleshäl; tror helt enkelt inte Tony har tillräcklig respekt med sig för att kunna / våga ryta till och få folk att lyssna... sen är Tony duktig på annat, så det är inte ett sätt att få igång tjafset om att "AVGÅ ZABEL!" utan snarare ett konstaterande och något han borde försöka jobba på. Hur man nu gör det vet jag inte...
-
Sören Jocke heinerö
Dustin Ljung Steve
Kalus Hank guter
Kalin honken kruger
För alla vet att de snart kommer lossna för heinerö och i den kedjan så kommer de lossna ännu snabbare.
Sen för att få igång guter så kommer Kalus bana väg och ge guter utrymme, då motståndarna kommer ha fullt upp att hålla koll över axeln vart kalus är.
Sen med honken som center så blir han en pappa som hjälper de unga i fjärde linan.
Men honken kommer vi ha i både BP å pp, för att han ska få mer speltid.
Dustin Ljung Steve
Kalus Hank guter
Kalin honken kruger
För alla vet att de snart kommer lossna för heinerö och i den kedjan så kommer de lossna ännu snabbare.
Sen för att få igång guter så kommer Kalus bana väg och ge guter utrymme, då motståndarna kommer ha fullt upp att hålla koll över axeln vart kalus är.
Sen med honken som center så blir han en pappa som hjälper de unga i fjärde linan.
Men honken kommer vi ha i både BP å pp, för att han ska få mer speltid.
Jag vill gärna se Sörensen tillsammans med Kalus, kanske inte direkt nu på fredag men framöver bör det testas. Ser stor potential till synergi där, och de påminner om varandra på något sätt med små skillnader som att Kalus är mer oöm och Sörensen har lite bättre näsa för mål.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Guter-Eriksson-Kalus
Sörensen-Johner-Saviano
Henrik-Honken-Ahlén
Kalin-Heinerö-Sundberg
Tycker att vi får två riktigt riktigt bra offensiva kedjor. En tung lina att möta och en bra snurrkedja.
Sörensen-Johner-Saviano
Henrik-Honken-Ahlén
Kalin-Heinerö-Sundberg
Tycker att vi får två riktigt riktigt bra offensiva kedjor. En tung lina att möta och en bra snurrkedja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ljungh, hallåMäklaren skrev:Guter-Eriksson-Kalus
Sörensen-Johner-Saviano
Henrik-Honken-Ahlén
Kalin-Heinerö-Sundberg
Skickat från min gamla sega Sony Ericsson Arc
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Vi hade samma chans igår. Tyvärr tar vi aldrig dom chanserna :/minalman skrev:Om almtuna slår bik ikväll torsdag, har vi chansen att gå från sjunde till andra plats på fredag. Sjukt. Det kommer ju aldrig att hända förstås, även fast jag ger mig fan på att almtuna vinner.
Här är en karta med alla DIFs mål denna säsong:

För att inte förstöra forumet finns en större bild här:
http://feedr.se/upload/DIF_mal_2013_2014.png

För att inte förstöra forumet finns en större bild här:
http://feedr.se/upload/DIF_mal_2013_2014.png
Senast redigerad av Sjöwall den 2013-10-31 14:42:55, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
Ointressant för vissa kanske, men Kalus kommer spela i tröja #38. Steve har ju #15 som bekant 

Spela fult