Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ingen aning på vilken plats vi låg men vi hade 22 poäng efter 14 matcher förra säsongen (om jag nu inte sett helt fel). Efter det kom en än tyngre period, och det var först efter 18 matcher vi låg på de 26 pinnar vi har hittills 13/14.
Se efter...
http://www.everysport.com/sport/ishocke ... skan/54275

Just efter 12-14 matcher var vi ändå med OK. Men sedan gick det käpprätt utför till och med Challes avgång.
Jag har också letat.. Thanks!!
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
Ah fint, visste inte det fanns någon sådan! Tack.

Japp...men sen gick det ju verkligen ruskigt bra en period. Frågan är om vi kommer få ett sånt flow i år? Känslan är att det kanske inte blir så riktigt, mindre toppar men klart färre dalar.
Precis som du säger så kommer det säkerligen bli färre dalar.. men vi hade väl 2,40 i snitt per match ett tag efter att Zabel tog över? Kanske blir svårt att nå, men vem trodde att vi skulle ha det förra året vi den här tiden? Så allt är möjligt :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ingen aning på vilken plats vi låg men vi hade 22 poäng efter 14 matcher förra säsongen (om jag nu inte sett helt fel). Efter det kom en än tyngre period, och det var först efter 18 matcher vi låg på de 26 pinnar vi har hittills 13/14.
Se efter...

Just efter 12-14 matcher var vi ändå med OK. Men sedan gick det käpprätt utför till och med Challes avgång.
För lite mer ångest kan jag rekommendera den här länken.
http://www.everysport.com/sport/ishocke ... rien/46643
Efter 42 omgångar kunde det fan blivit vem som helst som gjorde Timrå sällskap till KS.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
Se efter...

För ännu mer ångest, kolla omgång 54.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Jag jämför lite hur vi ligger till från förra året. Vad jag konstaterat så kom raset ungefär vid den här tidpunkten förra året. Då hade vi 28 poäng efter 21 omgångar, efter att vändningen mot Leksand kom...

Bild
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Axel_K skrev:För ännu mer ångest, kolla omgång 54.
Kommer ihåg i sista omgången när det stod klart att DIF hade torskat mot HV och det bara var några minuter kvar mellan LHC och Modo. Resultatet där var oavgjort vilket innebar att plastet hamnade ovanför ks-strecket. Tv-kameran fångade Lückners menande blick mot Modo-båset som sa: "Vad säger du om att nöja oss med detta resultat?". Urk.

Sedan glädjen när Modo gjorde 4-3 och DIF låg över strecket igen. Och till slut Arlbrandts skridskomål med en minut kvar. Ridå.

Gällande vår situation i tabellen nu vete sjutton om jag inte gillar att vi ligger en bit efter i matchschemat. Det ger liksom lite överblick över lagen ovanför samt att det inte haussas kring vårt lag. Om vi hade legat etta så hade det ju stått om "det nya DIF" varje dag i AB. Nu smyger vi lite i vassen istället. Tror nästan jag gillar det mer. Det fungerar förhoppningsvis som en påminnelse till lagen om vikten att vinna varje match.
Senast redigerad av Davva den 2013-10-29 23:13:27, redigerad totalt 1 gånger.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Jag börjar undra om det inte är så att tabellen inte alls haltar, utan att vi bara kommer få spela färre matcher än de andra lagen. Trodde vi skulle vara ikapp i och med malmö-matchen men de andra drar ju verkligen ifrån i antalet spelade matcher..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det är ju smått komiskt att Karlskrona efter 16 spelade omgångar står på 37 inspelade poäng. Samma antal poäng som dom stod på när 52 omgångar var spelade och grundserien var färdigspelad ifjol.

Det är som dag och natt...
som mörker och ljus...
som morgon och kväll...

Mycket kan sägas, men det är bara att konstatera att Karlskrona är liiiiite bättre den här säsongen.
Men med det sagt, jag tror fortfarande inte att dom orkar hela vägen. Dom kommer inte att spela i kvalserien senare den här säsongen, det är jag övertygad om.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
Se efter...

Efter 42 omgångar kunde det fan blivit vem som helst som gjorde Timrå sällskap till KS.
Fan asså den va sur att se på.. efter alla matcher vi kryssat nu av besvikelse.. i sista omgången av Elitserien så hade min lycka efter ett kryss inte kunnat beskrivas! Usch..
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Kommer hem från en jordenruntresa utan internet och finner att karlskrona och asplöven ligger på kvalserieplatser. Vart fan har jag hamnat?

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Kommer hem från en jordenruntresa utan internet och finner att karlskrona och asplöven ligger på kvalserieplatser. Vart fan har jag hamnat?

Karlskrona och Asplöven går upp i SHL. Vilken jackpot för svensk hockey!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vikas skrev:
minalman skrev:Kommer hem från en jordenruntresa utan internet och finner att karlskrona och asplöven ligger på kvalserieplatser. Vart fan har jag hamnat?

Hoppas det blir så om vi inte går upp så att SHL dör ut.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Välkommen till Hockeyallsvenskan!

Serien där du får alla dina drömmar uppfyllda; sunkiga bonnlador, iskalla hallar, urusel publik, domare som knappt klarar av att döma en knattematch, lågt i tak, bottenskrapet ur bottenskrapet av spelare.

Vi dödar ditt hockeyintresse. Återigen - varmt välkommen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Vikas skrev:

Karlskrona har väl åtminstone bra publiksiffror.

Men fan vad dåligt. Vi hade också legat på kvalplats idag om vi hade velat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jaha, hur formerar man laget när Kalus ansluter? Sjukt svårt att veta. Vill man ha in mer tyngd tillsammans med Sörensen & Jocke och tänker sig placera Kalus där, och istället försöka få fart på Heinerö & Kalin tillsammans med Guter? Tycker mig få de signalerna eftersom Ahlén gått in med Sören & Jocke.

Jag skulle inte välja det alternativet, dock. Det är ju det här som är det stora dilemmat, var skall karln spela?

Sören - Jocke - Guter
Saviano - Ljungh - Johner
Kalus - Kalin - Heinerö
Hank - Honken - Ahlén

Ett förslag. Kalin kan ju spela center, och får försöka ta ett mer defensivt tråkjobb mellan mangel-Kalus och en vindsnabb Heinerö.

Äh vet inte, känns inte helt klockrent...
Låst