Underbart. Cheers!sensei skrev:Haha äntligen
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Spela fult
Kalus kommer få igång sina medspelare, precis som ifjol. Helt rätt värvning. Jag sa det när han värvades ifjol, och få trodde mina ord. Så jag säger det igen, han gör succé. Var så säkra!
I en kvalserie slår vi inget Elitserielag i finess, men det vi däremot bör slå dom i är med viljan. Vi ska grisa och till elitserien.
I en kvalserie slår vi inget Elitserielag i finess, men det vi däremot bör slå dom i är med viljan. Vi ska grisa och till elitserien.
Läge att låsa upp "Välkommen Kalus"-tråden? 

Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag undrar om folk här ens såg våra bortamatcher när Kalus spelade? Obegripligt. Han gjorde max EN bra bortamatch, men ändå blir han utmålad som en hjälte som alltid gav allt, och väckte laget och fan & hans moster.
Han var ett fantastiskt underbart energiknippe på hemmaplan, ingen snack om saken. Men sjukligt mycket blekare på bortaplan då han VERKLIGEN behövde visa den inställningen. Han kanske verkligen väcker laget på bortaplan en sådan här match den här säsongen, vad vet jag, men chansen för det håller jag inte sådär superhög.
Han var ett fantastiskt underbart energiknippe på hemmaplan, ingen snack om saken. Men sjukligt mycket blekare på bortaplan då han VERKLIGEN behövde visa den inställningen. Han kanske verkligen väcker laget på bortaplan en sådan här match den här säsongen, vad vet jag, men chansen för det håller jag inte sådär superhög.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-10-30 22:19:57, redigerad totalt 1 gånger.
- MarcusDaze
Re:
Challe sa att det inte nödvändigtvis var spets vi sökte utan bredd. Kalus ger oss bredd och en Djurgårdsanda som vi har fått se alldeles för lite av denna säsong. Ge Petr en chans!Morwin skrev:Bra gjort, årets sämsta värvning. Skulle vi inte ha målskytt?
Sent from my C6603 using Tapatalk
Jag tror att detta är precis vad vi behöver
Sv: Re: Re:
Alla matcherna. han var okey ibland men sen såg man ingenting på borta isen. Gör om, gör rätt challe!ciirree skrev:Vilka matcher såg du egentligen?Morwin skrev:Ja han var bra 1-2 matcher sen dog han helt i 18 matcher. Great........
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- minalman
Förra året konkurrerade Kalus med Fimpen och Ölvestad. I år är han ensam karaktärspelarare (utöver Ahlén men han glömmer jag avsiktligt). Jag tror (läs: hoppas) det gör att han klarar att bära rollen längre.Morwin skrev:Ja han var bra 1-2 matcher sen dog han helt i 18 matcher. Great........
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Jaha, har Henrik Eriksson slutat i Djurgården?minalman skrev:Förra året konkurrerade Kalus med Fimpen och Ölvestad. I år är han ensam karaktärspelarare (utöver Ahlén men han glömmer jag avsiktligt). Jag tror (läs: hoppas) det gör att han klarar att bära rollen längre.Morwin skrev:Ja han var bra 1-2 matcher sen dog han helt i 18 matcher. Great........
Trött å irriterad efter matchen surfar man ändå in hit. Nyheten om Kalus känns väldigt skönt, speciellt idag när man sett trött och tråkig attityd på isen.
Helt rätt värvning, tror och hoppas mycket på den mannen!
Helt rätt värvning, tror och hoppas mycket på den mannen!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Vi blev ju nästan överkörda av MIF i söndags, för att vi inte hade någon som kunde stå upp...minalman skrev:Förra året konkurrerade Kalus med Fimpen och Ölvestad. I år är han ensam karaktärspelarare (utöver Ahlén men han glömmer jag avsiktligt). Jag tror (läs: hoppas) det gör att han klarar att bära rollen längre.Morwin skrev:Ja han var bra 1-2 matcher sen dog han helt i 18 matcher. Great........
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- minalman
Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.
Det kan bli bra, Vi har för få spelare som går på "crash the net".
Se hur KHK gör flertalet av sina mål (av det jag sett.) Skott och tre spelare som går stenhårt på kassen. Typ Hank´s mål idag.
Nu får vi in en spelare till som kan gå på mål, samt väcka laget. Vilket sannerligen hade behövts ikväll.
Se hur KHK gör flertalet av sina mål (av det jag sett.) Skott och tre spelare som går stenhårt på kassen. Typ Hank´s mål idag.
Nu får vi in en spelare till som kan gå på mål, samt väcka laget. Vilket sannerligen hade behövts ikväll.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- minalman
Sorry, jag visste att det fanns någon till som inte gjort sitt jobb och lyckats göra sig värd att läggas på minnet.-daniel- skrev:Jaha, har Henrik Eriksson slutat i Djurgården?minalman skrev:Förra året konkurrerade Kalus med Fimpen och Ölvestad. I år är han ensam karaktärspelarare (utöver Ahlén men han glömmer jag avsiktligt). Jag tror (läs: hoppas) det gör att han klarar att bära rollen längre.Morwin skrev:Ja han var bra 1-2 matcher sen dog han helt i 18 matcher. Great........