Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Fan vad sjukt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Kalus skulle garanterat bidra med inställning. Det saknar vi mest av allt just nu. Jag tror vi har ett bra lag om bara inställningen kommer rätt. Karlskrona har det. Asplöven har det. Oskarshamn har det på hemmaplan. Björklöven har det. Vi hade det i ET, men saknar det alldeles för ofta nu i serielunken. Kalus kan bidra med den saknade pusselbiten. Inställningen att vilja kämpa till man stupar i varje byte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi får hoppas att det blir bra helt enkelt.
Jag tycker ingenting just nu.
Jag tycker ingenting just nu.
Avskaffa tre mot tre.
- Nummer19
Är det här något slags dåligt skämt eller? Fyfan vad less man blir.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Då var det officiellt alltså, jag är skeptiskt.
Jag gillar Kalus som bara den, men är han den sortens spelare vi behöver få in i det här läget? Hade jag varit i Challes byxor hade jag lagt pengarna på Printz, defence wins championships ni vet. Men en spelare med Kalus inställning och arbetsmoral behövs i alla ishockeylag, hela tiden.
Men samtidigt måste man ju vara realistisk, finns det en bättre anfallare på marknaden som vi hade haft råd med? Jag tror inte det. Hur som helst så ska det bli kul att se honom i DIF-tröjan igen.
Jag gillar Kalus som bara den, men är han den sortens spelare vi behöver få in i det här läget? Hade jag varit i Challes byxor hade jag lagt pengarna på Printz, defence wins championships ni vet. Men en spelare med Kalus inställning och arbetsmoral behövs i alla ishockeylag, hela tiden.
Men samtidigt måste man ju vara realistisk, finns det en bättre anfallare på marknaden som vi hade haft råd med? Jag tror inte det. Hur som helst så ska det bli kul att se honom i DIF-tröjan igen.
Senast redigerad av Edin den 2013-10-30 22:07:10, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
På hemmaplan, ja. Borta hade han lika mycket inställning som ett urblekt höstlöv. Det är där vi behvöver det. Han får helt enkelt motbevisa mig och kliva upp på bortaplan också för att jag skall bli övertygad om hans storhet.minalman skrev:Kalus skulle garanterat bidra med inställning. Det saknar vi mest av allt just nu. Jag tror vi har ett bra lag om bara inställningen kommer rätt. Karlskrona har det. Asplöven har det. Oskarshamn har det på hemmaplan. Björklöven har det. Vi hade det i ET, men saknar det alldeles för ofta nu i serielunken. Kalus kan bidra med den saknade pusselbiten. Inställningen att vilja kämpa till man stupar i varje byte.
Duger inte att publikfria på hemmaplan inför storpublik.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-10-30 22:07:33, redigerad totalt 1 gånger.
Haha äntligen
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag är så överraskad över värvningen så jag itne vet vad jag ska tycka om Kalus. Visst, jag älskade honom sjukt mycket senaste gången han var här. En äkta järnkamin som stred stenhårt för sitt lag.
Men, är denna spelartyp vi söker just nu? Kedjan Eriksson- Ahlen - Kalus kan inte vara så roligt att möta på Hovet. Men hur ser deras glöd på bortaplan i Haparanda?
Men, är denna spelartyp vi söker just nu? Kedjan Eriksson- Ahlen - Kalus kan inte vara så roligt att möta på Hovet. Men hur ser deras glöd på bortaplan i Haparanda?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
Kanske kan vara läge att sätta Honken som center mellan Kalin o Heinerö?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Tycker endå att Challe beskriver bra varför just Kalus blev vald. Alla känner honom bra, man vet vad han går för istället för ett "osäkert" kort - precis min tanke!
Precis vad jag skrev tidigare, Honken är rutinerad nog att ta vara på dem. Sen sätt Kalus med Ahlén-Eriksson.medu82 skrev:Kanske kan vara läge att sätta Honken som center mellan Kalin o Heinerö?
Fast samtidigt, skulle jag jättegärna vilja se Heinerö med någon bättre, exempelvis Sörensen - det blir svårt! :/
"Serielunk" är ett begrepp som inte finns för Kalus. Folk pratar om det men han kan inte förstå. Serielunk? What? Han spelar för världens bästa hockeyfans. Alltid 100% inställning. Hjälte!
Att bygga en grupp handlar om att ha individer som föregår med gott exempel. M.Ragnarsson var en sån person som var extremt noggrann och alltid hade 100% fokus på träningar. Våra unga spelare observerar och anpassar sitt beteende efter den omgivningen de är i. Petr Kalus är en likadan person. Som alltid ger 100%. Effekten på våra unga blir således positiv.
Att bygga en grupp handlar om att ha individer som föregår med gott exempel. M.Ragnarsson var en sån person som var extremt noggrann och alltid hade 100% fokus på träningar. Våra unga spelare observerar och anpassar sitt beteende efter den omgivningen de är i. Petr Kalus är en likadan person. Som alltid ger 100%. Effekten på våra unga blir således positiv.
Oj. Minst sagt intressant. Förhoppningsvis väcker han laget, det har sett sjukt sömnigt ut ett tag nu.
0.5 ppg är ändå rätt stabilt för en energispelare apropå målskytt
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel