ciirree skrev:Varför står Kalus med där egentligen? För det står ingen annanstans att han är påväg hit? Är det kanske bara inte uppdaterat från förra säsongen?
Han va inte med där för nån vecka sen, det är jag 100% på.
EDIT: den är nog ganska up to date då Krüger redan är bortplockad, t.ex.
Senast redigerad av 1962FenderStrat den 2013-10-30 21:49:01, redigerad totalt 1 gånger.
Fruktansvärt dålig match, men som jag skrev innan var det liksom upplagt för en torsk nu.
Tony säger dock något som får mig att undra lite i intervjun efter matchen; "Det brister i inställningen idag" och det var precis vad jag höll med om. Vi var inte tillräckligt noggranna i defensiven och mittzon och släppte åt helvete för mycket skitläge, framförallt i andra perioden som var den sämsta för säsongen.
Jag tror spelarna garanterat sneglat på tabellen och sett att man haft matcher tillgodo och så har en liten (möjligtvis halvt omedveten?) mättnadskänsla smugit sig in. Farligt sånt där.
Nä det här duger inte. Någonstans. Heinerö utan tvekan bäst i DIF igen. Jag vill se honom i en producerande roll från start i nästa match. Tack.
ciirree skrev:Varför står Kalus med där egentligen? För det står ingen annanstans att han är påväg hit? Är det kanske bara inte uppdaterat från förra säsongen?
Verkar ju som dom är ganska noga med att uppdatera där, nya nyheter har dom ju redan hunnit med att uppdatera i andra lag te.x
Varför Kalus står med i DIF är ju ett mysterium.
-daniel- skrev:Fruktansvärt dålig match, men som jag skrev innan var det liksom upplagt för en torsk nu.
Tony säger dock något som får mig att undra lite i intervjun efter matchen; "Det brister i inställningen idag" och det var precis vad jag höll med om. Vi var inte tillräckligt noggranna i defensiven och mittzon och släppte åt helvete för mycket skitläge, framförallt i andra perioden som var den sämsta för säsongen.
Jag tror spelarna garanterat sneglat på tabellen och sett att man haft matcher tillgodo och så har en liten (möjligtvis halvt omedveten?) mättnadskänsla smugit sig in. Farligt sånt där.
Nä det här duger inte. Någonstans. Heinerö utan tvekan bäst i DIF igen. Jag vill se honom i en producerande roll från start i nästa match. Tack.
Håller med till fullo. Heinerö är nästan en kopia av Saviano, eller på god väg iallafall. Om man sätter honom med Sörensen och Eriksson så blir det inga problem för honom att göra poäng, det tror jag absolut!
Tycker inte Heinerö är ett dugg lik Saviano faktiskt, förutom speeden som han definitivt har. Jag tycker däremot han påminner väldigt mycket om Wennberg; ruskigt duktig på att behålla puck i fart, hitta spelvägar, teknisk, bra spelsinne. Har knappt sett han skjuta dock så kan inte bedöma skottet.
-daniel- skrev:
Jag håller helt med dig, Heinerö har imponerat, men samtidigt så vet jag inte riktigt vem han ska peta. Jag har väldigt svårt för hattandet av kedjor, idag bytte Zabel av någon anledning plats på Ahlén och Guter och det fick uppenbarligen inte någon önskvärd effekt. De två främsta kedjorna är i mitt tycke redan helt gjutna, och jag ser faktiskt ingen anledning att börja peta i dom. De har båda bevisat att de kan producera, även om de inte nödvändigtvis gör det samtidigt.
Heinerö gör det bra som det är nu, låt honom fortsätta med det.
-daniel- skrev:Tycker inte Heinerö är ett dugg lik Saviano faktiskt, förutom speeden som han definitivt har. Jag tycker däremot han påminner väldigt mycket om Wennberg; ruskigt duktig på att behålla puck i fart, hitta spelvägar, teknisk, bra spelsinne. Har knappt sett han skjuta dock så kan inte bedöma skottet.
Jaha okej. Man ska ju ha olika åsikter, men du kanske har rätt! Men en sak vi håller med om, och som många andra här, är ju att han behöver få vara med någon av de poängproducerande - för då lossnar de!
2) Skicka Lofquist till nån kurs för ilske-hantering
3) Utse Mattsson till 1:a keeper och låt honom stå mer.
4) Börja visa lite vilja innan 55 minuter är spelade.
Tack och hej.
Jag vill också ha Mattsson som första, det vill många här på forumet. Känns som att Reideborn har haft sina chanser nu, ständigt orolig när han står!
Och vad ska vi hinna förbättra tills på fredag? nej det blir förlust igen! Vi uttnyttjar inte detta "match-försprång" och nu har vi två stentuffa matcher kvar innan uppehållet!
Problemet är att om man inte ger han en till match när han gör en grym match (som emot KHK tex)
Så lär man nog inte göra det i första taget, dvs välja målvakt...
Låt Mattsson stå 3/4 sen låt Adam stå 1/2 (2 om första är bra)...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Jag är helt bergsäker på att vi behöver spelare som är jobbiga att ha i röven. Kalus är snabb och en jävel på att retas, och allmänt vara en finne i röven. Han är en sån som skapar utrymme för sina medspelare och som inte viker ner sig.
Målgörare FINNS redan inom truppen som den ser ut i dagsläget. Vi har egentligen en ganska bra spridning på målen mellan alla spelare, men problemet är att ibland går det trögt i maskineriet.
Jag tror att Kalus kommer utvecklas till en (mini-)Ölvestad 2.0. Han kan gå in och ta skitjobbet när ingen annan vill, det visade han redan i sin förra sejour hos oss. Tror stenhårt på honom!
Kul att Guter levererar. Djurgården ligger 7:a efter 15 lirade matcher, Stockholms Stolthet talar sitt tydliga språk med 3 vinster och ytterligare 3 efter ordinarie tid på hemmais, men den stolthet verkar var som bortblåst när vi är på bortais.. Varför? Den frågan får Zabel svara på. Eller varför inte SirDIFalot?