Är Dick Axelsson historia?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Även fast det är surt att Dick inte lirar i DIF så kanske det är bra för honom att lira i allsvenskan här ett år.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Kid Notorious skrev:Dicken gjorde idag Huddinges avgörande 2-1 mål mot Oskarshamn! 8)
Jävligt kul att han inte ger upp, utan kämpar på och gör det bästa av situationen.
Var läste du det, eller såg du matchen?
För på aftonbladet står det att Klasen gjorde 2-1 målet för Huddinge.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kid Notorious »

spiik skrev:
Kid Notorious skrev:Dicken gjorde idag Huddinges avgörande 2-1 mål mot Oskarshamn! 8)
Jävligt kul att han inte ger upp, utan kämpar på och gör det bästa av situationen.
Jasså?

AB:s superfakta:
Tredje perioden: 2–1 (9.44) Dick Axelsson (Linus Klasen, Jimmy Ahnelöv) spel fem mot fyra.

Men det skulle inte förvåna mej om AB skrev det i början ändå, sen när har dom nån koll egentligen? :wink:
spiik

Inlägg av spiik »

Kid Notorious skrev:
spiik skrev:
Jasså?

AB:s superfakta:
Tredje perioden: 2–1 (9.44) Dick Axelsson (Linus Klasen, Jimmy Ahnelöv) spel fem mot fyra.

Men det skulle inte förvåna mej om AB skrev det i början ändå, sen när har dom nån koll egentligen? :wink:
Nej, sant. Men i det här fallet gör det mig ingenting att AB har fel, ingen e nöjdare än jag om Dicken nätade. :-)
Blue Brigade Sthlm
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Dick Gjorde mål mot Leksand ikväll :o Enligt Huddinges statistik så har Dick lirat 17 matcher och gjort 14 poäng(9+5). Vet ej om han gjorde nån assist ikväll men han har åtminstone 15 poäng på 18 matcher nu.

Hittade även i Huddinges statistik namnet Linus Klasen kanske en ny "linkan". Fyller 21 i år. Har nummer 28

http://huddingehockey.com/team/truppen/0607.asp

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=54667

Grym poängskörd undrar hur han är som spelare, någon som vet?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
CrippE

Re: ok

Inlägg av CrippE »

micke_1891 skrev:Dick Gjorde mål mot Leksand ikväll :o Enligt Huddinges statistik så har Dick lirat 17 matcher och gjort 14 poäng(9+5). Vet ej om han gjorde nån assist ikväll men han har åtminstone 15 poäng på 18 matcher nu.

Hittade även i Huddinges statistik namnet Linus Klasen kanske en ny "linkan". Fyller 21 i år. Har nummer 28

Mötte dessa två herrar i en match i korphockey i helgen...
Resultat blev 11-5 i baken och klasen gjorde som han ville på plan. :wink:
spiik

Re: ok

Inlägg av spiik »

CrippE skrev:
micke_1891 skrev:Dick Gjorde mål mot Leksand ikväll :o Enligt Huddinges statistik så har Dick lirat 17 matcher och gjort 14 poäng(9+5). Vet ej om han gjorde nån assist ikväll men han har åtminstone 15 poäng på 18 matcher nu.

Mötte dessa två herrar i en match i korphockey i helgen...
Resultat blev 11-5 i baken och klasen gjorde som han ville på plan. :wink:[/quote

Klasen hängde 2 kassar ikväll!
Blue Brigade Sthlm
spiik

Inlägg av spiik »

börjar bli standard men Dicken hängde en kasse ikväll igen. Han blir riktigt intressant nästa år! :lol:
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Han verkar ha lärt sig hur man sänker råttor :)

16:00 Huddinge IK - AIK 2-1

2:43 D. Axelsson 1-0

8:10 D. Axelsson 2-0
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi får väl satsa på både Dicken och Klasén nästa år tycker jag. :)
pemer

Inlägg av pemer »

Enbom skrev:Vi får väl satsa på både Dicken och Klasén nästa år tycker jag. :)
Gör så! Roligare om det är nära till att se stjärnorna lira hemmamatcher när de lämnat oss.

Synd att ni upptäckte Dick innan den här säsongen. Hade inget hänt från DIFs sida och han hade varit med oss från start, tror jag inte vi hade fått fullt så dålig start att vi kommit så snett i serien som vi till sist gjorde.

Har sett alla Huddinges matcher utom Västerås borta, som var snökaoskvällen den 1 november och jag aldrig kom iväg, och jag tycker inte vi har varit så solklart sämst i alla matcher att vi borde legat där vi ligger. Vi har varit spelmässigt solklart värda ett tiotal poäng vi ändå hade oflyt nog att inte få med oss, och så oerhört mycket sämre än de närmaste bottenkonkurrenterna har vi sällan varit. Vi hade absolut inte behövt vara så solklart sist som vi är idag.

Men men, nu är det bara att gilla läget, och vi kan ju inrikta oss på att vinna kvalserien till HockeyAllsvenskan för andra året i rad... :D
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

pemer skrev:
Gör så! Roligare om det är nära till att se stjärnorna lira hemmamatcher när de lämnat oss.

Synd att ni upptäckte Dick innan den här säsongen. Hade inget hänt från DIFs sida och han hade varit med oss från start, tror jag inte vi hade fått fullt så dålig start att vi kommit så snett i serien som vi till sist gjorde.

Har sett alla Huddinges matcher utom Västerås borta, som var snökaoskvällen den 1 november och jag aldrig kom iväg, och jag tycker inte vi har varit så solklart sämst i alla matcher att vi borde legat där vi ligger. Vi har varit spelmässigt solklart värda ett tiotal poäng vi ändå hade oflyt nog att inte få med oss, och så oerhört mycket sämre än de närmaste bottenkonkurrenterna har vi sällan varit. Vi hade absolut inte behövt vara så solklart sist som vi är idag.

Men men, nu är det bara att gilla läget, och vi kan ju inrikta oss på att vinna kvalserien till HockeyAllsvenskan för andra året i rad... :D

Hur har Dicken sett ut rent spelmässigt då? Hänga påsar göra han ju men annars, rapp/fräsch/loj/ etc ???
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

pemer skrev:

Kontraktsbråket var ju bara tragiskt från i princip alla vinklar man kunde komma på. Dåligt för DIF, Huddinge och Dick. Möjligtvis att det snabba kontraktet var bra för agenten..

Hoppas verkligen ni klarar att behålla den allsvenska platsen till nästa år. Sen hoppas jag att Väsby går upp, så länge det inte blir på bekostnad av nåt annat Stockholmslag.
pemer

Inlägg av pemer »

Kennholt skrev:Hur har Dicken sett ut rent spelmässigt då? Hänga påsar göra han ju men annars, rapp/fräsch/loj/ etc ???
Rapp, fräsch och "på" för det allra mesta. Ibland lite övertänd och drar på sig onödiga utvisningar, men man kan nästan undra hur mycket det påverkar åt andra hållet att domarna minsann vet vem han är och ska ta i lite extra. Matchstraffet mot Rögle borta var ju t ex bedrövligt, han och en röglespelare krokade ihop, röglespelaren blev liggande ner och saxade fast Dicks ben mellan sina och vägrade absolut släppa. Dick tog i ordentligt för att komma loss, och flyttade det fria benet lite närmare för att få bättre kraft. Det såg domaren och uppfattade som en spark och delade ut matchstraff. Snyggt.
Ritterwand skrev:Kontraktsbråket var ju bara tragiskt från i princip alla vinklar man kunde komma på. Dåligt för DIF, Huddinge och Dick. Möjligtvis att det snabba kontraktet var bra för agenten..
Exakt! Sådana här historier är effekten av dessa agenter som ska visa sig duktiga!
Ritterwand skrev:Hoppas verkligen ni klarar att behålla den allsvenska platsen till nästa år. Sen hoppas jag att Väsby går upp, så länge det inte blir på bekostnad av nåt annat Stockholmslag.
Jag hade en liknande förhoppning om HockeyAllsvenskans potential till nästa säsong. SSK inte upp, AIK, HIF och HIK kvar, Väsby upp.... och så tänkte ju jag mig en påfyllning uppifrån också..... :wink:
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Är Dick klar för Djurgården nästa säsong eller hur går det med det?
Jag såg på Elite Prospect att han inte stod med där som spelare som var på väg in till laget.
Skriv svar