Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av diftobbe89 »

Salas skrev:
diftobbe89 skrev:Jo där var han kall, annars vet jag inte om jag är jätte imponerad utav någon av deras importer såhär långt.
Hur kan man inte imponeras av Romano? Hans statistik talar för sig, och det går ju knappast att ifrågasätta honom.

På 13 matcher han har stått för smått otroliga 6 GWG (game winning goals), samt ytterligare två mål och två assist. Han står på +3, vinner 51,47% av hans tekningar samt har en grym skottutdelning, där 28,47% av hans skott går i mål. Lägg därtill på att han håller sig ifrån utvisningsbåset, endast tre tvåor på 13 matcher, så är det ju lätt att inse att värvningen fallit väl ut.

Om man anser att Romano inte har imponerat, ja då vet jag inte vad en lyckad värvning är.
Fin statistik.

Jo Romano är ju den importen som stuckit ut mest, av det man sätt av Västerås, hade nog lite för dålig koll på just honom för att yttra mig :P
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Just sett en bedrövligt sömnig tillställning mellan Karlskoga och Rögle, bra att BIK fick spö med 3-0. RBK's första bortavinst om jag inte missminner mig? Totalt tafatt spel från Bofors.

Västerås verkar blanda och ge som vanligt, i lördags gjorde de en riktigt bra match mot BIK men i kväll verkar de ha sådär svårt med målgörandet som ett visst DIF. Skillnaden förövrigt mellan DIF och VIK verkar vara att vi är grymma i PP medan VIK är överlägsna i avgörande lägen i matcher så som straffar / OT.

Ser dessutom ut som Timrå snor poäng av Mora, TIK kryssar väl minst lika mycket som vi gör så var kanske ingen jätteöverraskning.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Förövrigt jävligt fint att se både VIK och BIK förlora sina matcher och göra hela noll mål tillsammans.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Den här jämna serien måste vi outjämna. Kommer inte klara att se hur vi sjunker från andra till sjunde plats sista omgångarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt, riktigt bra resultat ikväll nu när Mora går bet på extrapinnen.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

-daniel- skrev:Riktigt, riktigt bra resultat ikväll nu när Mora går bet på extrapinnen.

Sannerligen. Det är väl därför ganska jättetroligt att DIF inte utnyttjar detta och deras poängsvit bryts imorgon mot IKO...
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Henke95 skrev:
-daniel- skrev:Riktigt, riktigt bra resultat ikväll nu när Mora går bet på extrapinnen.

Sannerligen. Det är väl därför ganska jättetroligt att DIF inte utnyttjar detta och deras poängsvit bryts imorgon mot IKO...
Exakt så.

Men bara för att alla vet att det blir så bryter DIF-logiken in och knäpper oss på näsan, och således vinner vi imorrn.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tycker att det har sett jättebra ut sett till de andra resultaten hittills i år, alla lag snor poäng av alla i år, Karlskrona undantaget.

Nu är jag för lat för att kolla upp det, men det kändes förra säsongen som att vissa lag drog ifrån nästan direkt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Rix

Inlägg av Rix »

Edin skrev:Tycker att det har sett jättebra ut sett till de andra resultaten hittills i år, alla lag snor poäng av alla i år, Karlskrona undantaget.

Nu är jag för lat för att kolla upp det, men det kändes förra säsongen som att vissa lag drog ifrån nästan direkt.
Edin, Leksand drog iväg, annars var det ju rätt jämt. Skillnaden var att DIF låg ju typ på 8-11 plats under samma tid och fick hela tiden kriga för att komma ikapp lagen över.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Rix skrev:
Edin skrev:Tycker att det har sett jättebra ut sett till de andra resultaten hittills i år, alla lag snor poäng av alla i år, Karlskrona undantaget.

Edin, Leksand drog iväg, annars var det ju rätt jämt. Skillnaden var att DIF låg ju typ på 8-11 plats under samma tid och fick hela tiden kriga för att komma ikapp lagen över.
Så är det nog, vi har gett oss själv ett mycket bättre utgångsläge i år jämfört med ifjol.

3 poäng upp till Västerås på andraplatsen med tre matcher mindre spelade, det känns otroligt skönt. Mycket bättre än vad jag förväntade mig inför säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Rix skrev:

Tänkte precis kolla om någon vet vart vi låg vid denna tiden förra året? Va de 8-11?
Senast redigerad av ciirree den 2013-10-29 22:16:35, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Edin skrev:Så är det nog, vi har gett oss själv ett mycket bättre utgångsläge i år jämfört med ifjol.

3 poäng upp till Västerås på andraplatsen med tre matcher mindre spelade, det känns otroligt skönt. Mycket bättre än vad jag förväntade mig inför säsongen.
Råkade upprepa ditt men skrev samtidigt. Haha.

Ja visst känns de bättre. Som Johan Thornberg sa, man ska ju ta poäng i de matcher man har tillgodo också, annars betyder de ju inget, sant - men nu är det ju inte 10 poäng som skiljer heller, utan nu är det ju vi som har tillgodo med mindre matcher spelade, det gillar jag :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ingen aning på vilken plats vi låg men vi hade 22 poäng efter 14 matcher förra säsongen (om jag nu inte sett helt fel). Efter det kom en än tyngre period, och det var först efter 18 matcher vi låg på de 26 pinnar vi har hittills 13/14.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ingen aning på vilken plats vi låg men vi hade 22 poäng efter 14 matcher förra säsongen (om jag nu inte sett helt fel). Efter det kom en än tyngre period, och det var först efter 18 matcher vi låg på de 26 pinnar vi har hittills 13/14.
Se efter...
http://www.everysport.com/sport/ishocke ... skan/54275

Just efter 12-14 matcher var vi ändå med OK. Men sedan gick det käpprätt utför till och med Challes avgång.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ingen aning på vilken plats vi låg men vi hade 22 poäng efter 14 matcher förra säsongen (om jag nu inte sett helt fel). Efter det kom en än tyngre period, och det var först efter 18 matcher vi låg på de 26 pinnar vi har hittills 13/14.
Se efter...
http://www.everysport.com/sport/ishocke ... skan/54275

Just efter 12-14 matcher var vi ändå med OK. Men sedan gick det käpprätt utför till och med Challes avgång.
Ah fint, visste inte det fanns någon sådan! Tack.

Japp...men sen gick det ju verkligen ruskigt bra en period. Frågan är om vi kommer få ett sånt flow i år? Känslan är att det kanske inte blir så riktigt, mindre toppar men klart färre dalar.
Låst