DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

-daniel- skrev:Om jag inte skulle frysa för att kunna sitta utomhus de kallaste höstmånaderna så skulle jag få se ut såhär:
Bild

Skyller på er sen grabbar när rubrikerna på Aftonbladet kommer avhandla följande:

"Wookiee sågs under fotbollsmatch, polis tillkallades och matchen avbröts. -"Det värsta sen Päron-incidenten" enligt chockade besökare"
"Vem fan är Emil Kåberg? Vem fan är Emil Kåberg? För vi har Daniel Wookiee, för vi har Daniel Wookiee, för vi har Daniel Wookieeee vem fan är Kååberg?!" :lol:
Isabo

Re: Sv: Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Hockeypublik är mindre kräsna.
Är det så? Har jag inte ens tänkt på.
Det var 15000 som såg fotbollen där vi är sjua. Hockeyn sågs av 8000 men där är vi bara på artonde plats i Sverige. Publik/plats-koefficienten ger att det bara hade varit drygt 3000 som sett fotbollen om vi legat tvåa i Superettan. Alltså är vi inom hockeyn mindre kräsna på framgångar. I alla fall matematiskt.
Vill minnas att DIF hade helt ok publiksiffror när man spelade i Superettan. Vidare var det väl delvis tack vare fotbollen och samarbetet mellan sporterna inför söndagen som vi drog fullt hus igår och hade inte lika mycket med tabellplacering att göra.

Men nu trodde jag vi pratade om att vara kräsen gällande väder och vind (garderober) och inte sportsliga framgångar.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Isabo, du är på tok för seriös för den här diskussionen! ;-)
Min ingångsvinkel var att det spelar ingen roll hur man gör, det klagas på något ändå. Därför påstod jag att om man stänger taket kommer några vilja ha garderob. Om taket är öppet kräver andra filtar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Isabo, du är på tok för seriös för den här diskussionen! ;-)
Min ingångsvinkel var att det spelar ingen roll hur man gör, det klagas på något ändå. Därför påstod jag att om man stänger taket kommer några vilja ha garderob. Om taket är öppet kräver andra filtar.
Jag misstänkte att du hade den infallsvinkeln. :-)

Det är ju bra att man är för seriös istället för motsatsen i varje fall. :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Aldrig tak för i helvete... Fotboll är en utomhussport.

Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.

Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Neej precis, för hockey är ju en inomhussport.

Majoritetsbeslut fine.
Men oftast i de flesta sammanhang när det gäller kultur så har majoriteten usel smak.
Synd
Ingen skräll direkt att sportmänniskor och religiösa är likasinnade vad gäller att bevara onödigt skit.

"Det är en utomhussport" är ett icke-argument. Det betyder ingenting, finns ingen reson eller logik bakom argumentet. Bara dessa känslor som människor envetet fortsatt kastar omkring sig.
När ska vi låta reptilhjärnan vara en del av det förgångna?
Säg den glädje som varar
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Aldrig tak för i helvete... Fotboll är en utomhussport.

Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.

Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Neej precis, för hockey är ju en inomhussport.

Majoritetsbeslut fine.
Men oftast i de flesta sammanhang när det gäller kultur så har majoriteten usel smak.
Synd
Ingen skräll direkt att sportmänniskor och religiösa är likasinnade vad gäller att bevara onödigt skit.

"Det är en utomhussport" är ett icke-argument. Det betyder ingenting, finns ingen reson eller logik bakom argumentet. Bara dessa känslor som människor envetet fortsatt kastar omkring sig.
När ska vi låta reptilhjärnan vara en del av det förgångna?
"Onödigt skit" är upp till var och en att bestämma i detta fall, och om man tycker att det ska vara öppet tak och lite kyla på senhösten så måste man väl få göra det? "Onödigt" kan ju lika gärna vara att stänga taket om man istället kan klä sig lite varmare, det beror ju hur man ser på det.

Men sen om du inte tycker att känslor ska vara inblandade så fort ett beslut ska tas får väl du tycka det. Jag tycker dock att känslor har allt med idrott att göra.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hur tar ni er till Växjö på söndag?
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:Hur tar ni er till Växjö på söndag?
I tankarna.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Isabo skrev:
I tankarna.
för egen del så sticker jag och tre polare dit imorgon 15.00 då en full bil rullar dit. Vi övernattar två nätter i Växjö. En festkväll imorgon, matchen på söndag och tillbaka tidigt måndag morgon. Ska bli ruskigt jävla kul!
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
Isabo skrev:
I tankarna.
för egen del så sticker jag och tre polare dit imorgon 15.00 då en full bil rullar dit. Vi övernattar två nätter i Växjö. En festkväll imorgon, matchen på söndag och tillbaka tidigt måndag morgon. Ska bli ruskigt jävla kul!
Du får berätta mer om "festkväll" i Växjö. "Så mycket bättre"?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001

Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

minalman skrev:
20002001 skrev:
Isabo skrev:
I tankarna.
Haha. Är själv nyfiken av hur se hur Växjös nattliv ser ut. Återkommer på måndag morgon med en total reserapport.
20002001

Inlägg av 20002001 »

MOT VÄXJÖ!

PER-MATHIAS HÖGMO- JAG ÄLSKAR DIG!
Isabo

Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:
minalman skrev:
20002001 skrev:
Isabo skrev:
I tankarna.
Haha. Är själv nyfiken av hur se hur Växjös nattliv ser ut. Återkommer på måndag morgon med en total reserapport.
Står man inte och sladdar runt med moppen utanför korvkiosken? Alternativt kör fram och tillbaka längs huvudgatan med raggarbilen och plockar upp brudar för en liten åktur?
20002001

Inlägg av 20002001 »

haha, vi får se. Dags att bege sig ut i Växjös nattliv nu! Hoppas vi träffas andra Djurgårdare.
Uppdatering kommer imorgon!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Härlig uppdatering..
Bild
Skriv svar