DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

https://svenskaspel.se/?pageid=/ungdoms ... /sagickdet

Vi fick en liten slant till juniorverksamheten iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Någon med plus som kan copypasta allt hit? Är inte så förtjust i att ge pengar till aftonbladet, annars hade jag köpt plus och lagt ut det här!
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

Axel_K skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Någon med plus som kan copypasta allt hit? Är inte så förtjust i att ge pengar till aftonbladet, annars hade jag köpt plus och lagt ut det här!
Jävla mycket text att klistra in, och det blir rörigt när plusbetygen och dylikt inte följer med eftersom det är bilder.

Jag klistrar in Djurgårdsdelen i alla fall, och gör den lättläst. Det är inte mycket vettigt att läsa, mest babblande utan någon vidare koll.

DJURGÅRDEN

Hans Abrahamsson:

Plusbetyg så här långt: ++

Imponerade stort under försäsongen för att sedan – inte helt oväntat – få problem när de ska vara det spelförande laget.

Positiv överraskning: Strukturen i försvarsspelet har känts stabilare jämfört med förra säsongen. Även special teams har varit bra.

Negativ överraskning: Har haft svårt när de ska föra matcherna, mot på pappret sämre motstånd.

Ge laget ett råd för framgång:
Djurgården har inget stjärnlag den här säsongen och måste nöta på och fortsätta bygga på sitt grundspel.

Tomas Ros:

Plusbetyg så här långt: +++

Positiv överraskning: Marcus Sörensen. I vissa stunder är han allsvenskans bästa lirare. Fyra mål på 10 matcher är helt ok.

Negativ överraskning:
Haussade Huddinge-kedjan. Jag hade väntat mig mer av Heinero-Krüger-Sundberg

Ge laget ett råd för framgång: Värva en skicklig tvåvägscenter som understödjer Eriksson.

Johan Garpenlöv:

Positiv överraskning: Den unga Robin Norell som var Djurgårdens bästa back innan han bröt käkbenet.

Negativ överraskning: Att man inte lyckas vinna fler matcher under ordinarie matchtid. Sju oavgjorda matcher efter full tid så här långt är inte bra.

Ge laget ett råd för framgång: Saknas en riktig målskytt. Djurgården har bara gjort 34 mål så här långt.

Mats Wennerholm

Positiv överraskning: Jag är imponerad över farten i spelet och tränaren Tony Zabels nya stämpel på laget.

Negativt: Veteranbacken Timmy Petterssons svaga siffror. En poäng så här långt och sämst plus/minus i laget (-4).

Ge laget ett råd för framgång: Ha tålamod. Det tar tid att spela ihop så många unga och nya spelare.

Hans Abrahamssons betygssättning får Svampbob att gå igång...

Bild

Han ger oss en två plus av fem möjliga, ett mer än han ger Rögle, som vi ligger 8 poäng före, med två matcher mindre spelade. Samma Rögle som han tippade som segrare av hockeyallsvenskan om jag minns rätt. Detta trots att han skriver att vi inte har ett stjärnlag på pappret den här säsongen... Hur kan ett lag som inte är ett stjärnlag, men ändå har seriens tredje högsta poängsnitt, få en tvåa i betyg? Som sagt, fuck logic.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Salas skrev:
Axel_K skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Jävla mycket text att klistra in, och det blir rörigt när plusbetygen och dylikt inte följer med eftersom det är bilder.

Jag klistrar in Djurgårdsdelen i alla fall, och gör den lättläst. Det är inte mycket vettigt att läsa, mest babblande utan någon vidare koll.

DJURGÅRDEN

Hans Abrahamsson:

Plusbetyg så här långt: ++

Imponerade stort under försäsongen för att sedan – inte helt oväntat – få problem när de ska vara det spelförande laget.

Positiv överraskning: Strukturen i försvarsspelet har känts stabilare jämfört med förra säsongen. Även special teams har varit bra.

Negativ överraskning: Har haft svårt när de ska föra matcherna, mot på pappret sämre motstånd.

Ge laget ett råd för framgång:
Djurgården har inget stjärnlag den här säsongen och måste nöta på och fortsätta bygga på sitt grundspel.

Tomas Ros:

Positiv överraskning: Marcus Sörensen. I vissa stunder är han allsvenskans bästa lirare. Fyra mål på 10 matcher är helt ok.

Negativ överraskning:
Haussade Huddinge-kedjan. Jag hade väntat mig mer av Heinero-Krüger-Sundberg

Ge laget ett råd för framgång: Värva en skicklig tvåvägscenter som understödjer Eriksson.

Johan Garpenlöv:

Positiv överraskning: Den unga Robin Norell som var Djurgårdens bästa back innan han bröt käkbenet.

Negativ överraskning: Att man inte lyckas vinna fler matcher under ordinarie matchtid. Sju oavgjorda matcher efter full tid så här långt är inte bra.

Ge laget ett råd för framgång: Saknas en riktig målskytt. Djurgården har bara gjort 34 mål så här långt.

Mats Wennerholm

Positiv överraskning: Jag är imponerad över farten i spelet och tränaren Tony Zabels nya stämpel på laget.

Negativt: Veteranbacken Timmy Petterssons svaga siffror. En poäng så här långt och sämst plus/minus i laget (-4).

Ge laget ett råd för framgång: Ha tålamod. Det tar tid att spela ihop så många unga och nya spelare.

Hans Abrahamssons betygssättning får Svampbob att gå igång...

Bild

Han ger oss en två plus av fem möjliga, ett mer än han ger Rögle, som vi ligger 8 poäng före, med två matcher mindre spelade. Samma Rögle som han tippade som segrare av hockeyallsvenskan om jag minns rätt. Detta trots att han skriver att vi inte har ett stjärnlag på pappret den här säsongen... Hur kan ett lag som inte är ett stjärnlag, men ändå har seriens tredje högsta poängsnitt, få en tvåa i betyg? Som sagt, fuck logic.
Herr Abrahamsson är säkert skribent på det här forumet. Resonemanget känns igen.
i
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Tack!

Ja du, han vet inte riktigt vad han skriver skulle jag tro. Men däremot Wennerholm tycker jag skrev några kloka saker!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mats Wennerholm är ju annars, tillsammans med Magnus Nyström, de två äckligaste individerna i sportjournalistkören. Sådana sjukliga kappvändare så historien saknar motstycke. Usch.

Men visst slirar Abrahamsson "något" på logiken ovan.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Hela plussandet bygger ju inte på prestation utan på deras förväntningar. Sjukt resonemang. Asplöven har ju massor med mer plus än oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

"Negativ överraskning: Haussade Huddinge-kedjan. Jag hade väntat mig mer av Heinero-Krüger-Sundberg"

Ros hade sagt likadant om de gått från Divison 1 till NHL. Så jävla fel är detta när till och med Challe säger i början av säsongen att de inte ska ses som några frälsare. Och när har denna kedja setts som exempelvis "den kedja som ska leda DIF" eller "kedjan som ska spruta in poäng"? Trött på Rosen!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ros är inte ensam om den förväntningen. Sett på flera håll inom Djurgårdsfamiljen samma sak.

Och det grundar sig på ett par enkla saker. De var helt satans outstanding i DIV 1 förra året, det har kommit flertalet spelare från DIV 1 ibland DIV 2 som gjort riktigt bra ifrån sig på en gång. Det som föregående exempel troligtvis inte gjorde var att spela i en kedja enbart med DIV 1 spelare. Vi har ju sett Heinerö vara bättre i annan miljö, Sundberg och Krüger däremot.

Men, när allt släpper och de bara kör som de troligtvis gjorde förra året då kommer det trilla in ett par pinnar från alla. Men är fortfarande rätt imponerad av de tre, de har inte så stor minusstatistik och det finns inget lag som har 4 producerande kedjor. Så frågan är vad man egentligen skulle förväntat sig av dem, men klart som korvspad de tre herrarna ser sig själva som producerande spelare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Honken

Inlägg av Honken »

Är det någon som vet nått om reglerna för överåriga i J20.
Om det gick vore det bra om de fick köra ett par matcher ihop där.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Honken skrev:Är det någon som vet nått om reglerna för överåriga i J20.
Om det gick vore det bra om de fick köra ett par matcher ihop där.
Det är väl 3 överåriga som ät tillåtet. Vet dock inte om reglementet är annorlunda i J20 Super Elit. Men i övrig J20 ska det vara max 3 överåriga.
Såg förövrigt på Frölundas laguppställning mot Örebro i J20 Super Elit att Örebro mönstrade en överårig målvakt kom jag på nu så helt omöjligt borde det inte vara?

Edit:
"Deltagande i J20-serier:
I J20-serier kan 2 överåriga och en överårig målvakt delta. Regionala avvikelser avseende färre
antal överåriga kan förekomma. Sådana avvikelser godkänns av SDF.
Avvikelser gällande förbundsserier ska godkännas av SIF:s tävlingsnämnd."

Överåriga får dock inte deltaga under slutspel och kval.
ciirree

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Ros är inte ensam om den förväntningen. Sett på flera håll inom Djurgårdsfamiljen samma sak.

Och det grundar sig på ett par enkla saker. De var helt satans outstanding i DIV 1 förra året, det har kommit flertalet spelare från DIV 1 ibland DIV 2 som gjort riktigt bra ifrån sig på en gång. Det som föregående exempel troligtvis inte gjorde var att spela i en kedja enbart med DIV 1 spelare. Vi har ju sett Heinerö vara bättre i annan miljö, Sundberg och Krüger däremot.

Men, när allt släpper och de bara kör som de troligtvis gjorde förra året då kommer det trilla in ett par pinnar från alla. Men är fortfarande rätt imponerad av de tre, de har inte så stor minusstatistik och det finns inget lag som har 4 producerande kedjor. Så frågan är vad man egentligen skulle förväntat sig av dem, men klart som korvspad de tre herrarna ser sig själva som producerande spelare.
Helt ärligt så tror jag Ros hade förväntat sig att alla 3 skulle presterat minst hälften av hur många poäng de gjorde förra säsongen.. han är sån.
Förstår vad du menar, och jag har också sett att jättemånga här inne bland annat har skyhöga förväntningar på dem. Men jag tänker lite såhär att det finns ju en anledning till varför Challe signade upp alla till 14/15 och inte bara en säsong, för att de skulle växa in i rollerna, han visste nog redan från början att de skulle få de lite svårare än alla andra.
Förövrigt så är Sörensen också signad till 14/15 vilket är mer än toppen ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror de håller varandra tillbaka lite. Ingen av dom tjänar på att spela kvar med "division 1 omgivning". Spelar ingen roll att de är samspelta när de inte ens får lira PP längre. Testa rotera runt lite där tycker jag.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heinerö är verkligen värd att få chansen på allvar, lite svårt att se vart dock nu när Guter kommit igång. Men jag gillar verkligen det jag ser av Nicklas.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Niklas Wikegård, man kan ju inte annat än älska honom. Efter Luleå - Skellefteå, så hade han i slutet av sändningen, sin top 3 lista.

Etta på listan var med rubriken "Djurgården + publik". Han säger att han vet att det sticker folk i ögonen, men han säger att det är inget plast, stora jumbotroner och dittan och dattan, utan att det är så äkta det kan vara, tillbaka till grunden med känslorna, och att det är så som hockey ska upplevas.
Skriv svar