Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Stökig,bufflig,halv tuff match och ganska rolig att se .
Dock finns det vissa moment som måste bli bättre om vi skall hålla oss kvar i toppen .
Känns lite tokigt att klaga på pp-spelet för det har ju blivit mål några ggr ,men ….
PP-spelet är under all kritik i uppspels fasen och när vi väl kommer till uppställning så tar SAM och Nils så idiotiska skott så man blir fanimej gråhårig . Skulle vilja se en annan uppställning någon gång , om inte bara för att markera mot dom att det är inget givet att dom skall få hålla på på detta viset
Box-play finns det inte mycket att klaga på just nu .
Försvaret : Arnesson ,Falk hamnade ofta tillbaka tryckta i egen zon . Holm –till sammans med Sam så där , men Sam var usel igår . Lidström – Nisse har kampat ihop ett tag nu och det har sett hyfsat ut . Igår tyckte jag att Nisse var den felande länken i det paret, med dålig bakåt åkning och schabblande med pucken vid flera tillfällen .Var var han när Malmö gjorde 2-2 ? Lidström kanske bästa back igår ?
Sams utvisning var nog den mest idiotiska så här långt den här säsongen och borde ha renderat en bänkning från ledarna .Nu fanns det bara 6 backar att tillgå ,så det var säkert orsaken till att han fick spela vidare . Dock borde han inte ha fått spela i 4-4 enligt min mening att se på det .
Forwards : Huddinge kedjan har fortfarande mycket att bevisa . Ljung dålig i stort sett hela matchen , men avgjorde ju ändå matchen och det stärker honom . Saviano och Johner var lite down. Guter halv bra , men på rätt ställe denna match . Övriga godkända men inte mycket mer .
Tränarna : Godkända , men skulle önska att dom kunde förändra lite i pp-formationerna när det inte händer någonting ,som det har gjort vid många tillfällen nu .
Dock finns det vissa moment som måste bli bättre om vi skall hålla oss kvar i toppen .
Känns lite tokigt att klaga på pp-spelet för det har ju blivit mål några ggr ,men ….
PP-spelet är under all kritik i uppspels fasen och när vi väl kommer till uppställning så tar SAM och Nils så idiotiska skott så man blir fanimej gråhårig . Skulle vilja se en annan uppställning någon gång , om inte bara för att markera mot dom att det är inget givet att dom skall få hålla på på detta viset
Försvaret : Arnesson ,Falk hamnade ofta tillbaka tryckta i egen zon . Holm –till sammans med Sam så där , men Sam var usel igår . Lidström – Nisse har kampat ihop ett tag nu och det har sett hyfsat ut . Igår tyckte jag att Nisse var den felande länken i det paret, med dålig bakåt åkning och schabblande med pucken vid flera tillfällen .Var var han när Malmö gjorde 2-2 ? Lidström kanske bästa back igår ?
Sams utvisning var nog den mest idiotiska så här långt den här säsongen och borde ha renderat en bänkning från ledarna .Nu fanns det bara 6 backar att tillgå ,så det var säkert orsaken till att han fick spela vidare . Dock borde han inte ha fått spela i 4-4 enligt min mening att se på det .
Forwards : Huddinge kedjan har fortfarande mycket att bevisa . Ljung dålig i stort sett hela matchen , men avgjorde ju ändå matchen och det stärker honom . Saviano och Johner var lite down. Guter halv bra , men på rätt ställe denna match . Övriga godkända men inte mycket mer .
Tränarna : Godkända , men skulle önska att dom kunde förändra lite i pp-formationerna när det inte händer någonting ,som det har gjort vid många tillfällen nu .
En fråga, hur kan uppspelsfasen i PP vara under all kritik när vi i typ 95% av fallen kommer in i zon och kan ställa upp?
Sen kan jag kanske någonstans hålla med om att Nils och Sam inte alltid får till det på blå längre, men det är ju för att motståndarnas box inte ger dessa två herrar utrymme utan de blir tvugna att passa ut eller ta ett avslut istället för att förlora pucken.
Arnesson och Falk är våra bästa backar som spelar mot motståndarnas bästa kedjor. Men du är ute efter dessa två unga herrar så det spelar ingen roll med vilket öga vi andra tittar med.
Sen kan jag kanske någonstans hålla med om att Nils och Sam inte alltid får till det på blå längre, men det är ju för att motståndarnas box inte ger dessa två herrar utrymme utan de blir tvugna att passa ut eller ta ett avslut istället för att förlora pucken.
Arnesson och Falk är våra bästa backar som spelar mot motståndarnas bästa kedjor. Men du är ute efter dessa två unga herrar så det spelar ingen roll med vilket öga vi andra tittar med.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag vet inte hur du kan tycka att uppspelsfasen är dålig och att vi ska ändra i formationerna? Man ändrar inte ett vinnande koncept och om vi ligger på 29% i PP så är inte mig emot om Sam eller Nils missar ibland. Det är inte formationerna det är fel på, det är våra varianter, motstånsarna har sett igenom dem nu!Göran skrev:Stökig,bufflig,halv tuff match och ganska rolig att se .
Sam gjorde fel och han vet om de redan, end of story.. blir inte bättre av att forts gnälla!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Trollar Göran om PP-spelet? Jag tror inte jag sett DIF spela ett så bra Powerplay på år & dar som igår. Pucken gick som ett snöre, vi sköt i precis rätt lägen och gjorde i praktiken allting rätt. Kunde väl fått något mål till om vi hade lite mer flyt.
Jag gick bort till pressläktaren och snackade lite snabbt med MrMadhawk efter matchen och han tyckte att DIF tillsammans med bobcats var de bästa lagen som Malmö mött under säsongen.
Tycker ni är lite hårda mot Sam. Visst det var en väldigt onödig reaktion från honom, men var den orimlig?
Han upplever väl att han blir medvetet nedtryckt och sparkad i huvudet..
Han upplever väl att han blir medvetet nedtryckt och sparkad i huvudet..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
-
PP-spelet ser riktigt bra ut. Skulle dock vilja ha mer sidledsförflyttelse på Sam, likt Nisse brukar göra. Sen så måste Sam förvalta sin lägen bättre, han skjuter ju i princip såfort han får pucken. Såg något bättre ut igår, men allt som oftast tar hans skott på täckande back. Krüger bänkad, utlån till något Div1-lag är knappast en högoddsare. Är inte alls förvånad, killen har inget driv och ingen kämparglöd. Heinerö däremot har tydligt visat att han hör hemma på denna nivå. Nu saknas bara att målen ska börja trilla in.
Dags att sluta mata trollet (Göran).
Tycker det var en riktigt rolig match igår, grinigt och bra tempo.
Positivt med 4 mål, skönt att Guter fick hänga 2 med lite tur kunde det varit 2 till.
Malmö såg bra ut och tar sig nog till kvalserien, 2 poäng mot ett förmodat topplag får väl ses som helt ok även om man alltid vill ha med sig 3.
Sams utvisning är ju inte bra men det vet han säkert om själv och förmodligen håller han sig lite kallare nästa gång.
/Niclas
Tycker det var en riktigt rolig match igår, grinigt och bra tempo.
Positivt med 4 mål, skönt att Guter fick hänga 2 med lite tur kunde det varit 2 till.
Malmö såg bra ut och tar sig nog till kvalserien, 2 poäng mot ett förmodat topplag får väl ses som helt ok även om man alltid vill ha med sig 3.
Sams utvisning är ju inte bra men det vet han säkert om själv och förmodligen håller han sig lite kallare nästa gång.
/Niclas
-
Var det någon mer som anade en liten annan mentalitet i anfallsspelet, till det bättre, under gårdagen? Jag tyckte man spelade med lite mindre marginaler kring anfallsblå vilket skapade fler öppna målchanser framåt där vi fick fler öppna lägen. Kanske till priset att någon riskerade tappa en puck på blå eller få en rejäl propp men när marginalerna var på vår sida så fick vi mer öppna lägen än tidigare matcher?
Är absolut inte ute efter dessa duktiga killar utan håller bara med Mäklaren att dom har problem i egen zon ofta . Att dom sen spelar mot dom bästa hela tiden förstår jag inte vad du har fått det i från ?seppuko skrev:En fråga, hur kan uppspelsfasen i PP vara under all kritik när vi i typ 95% av fallen kommer in i zon och kan ställa upp?
Vad jag menar med uppspels fasen är att det drälls betänktligt innan man kommer in anfallszonen . Det kommer att straffa sig på sikt . När vi väl är där tycker jag som många andra att det ser bra ut , men man tar skott i fel lägen många ggr. Och har nu motståndarna läst av oss redan borde vi väl försöka hitta på något nytt fyndigt för att få bättre lägen? Eller ?
-
- Säsongskort: Ja
Jag tycker överhuvudtaget att det är knasigt att ha den här diskussionen när en majoritet tycker att PP-spelet ser bättre ut än på länge, vi har näst bäst procent i serien och har gjort 55 % av alla våra mål i PP.
Med lite mera rutin så hade vi tagit 3 poäng i denna match helt klart. Men jag är glad att vi kämpade och det såg ut som att spelarna var väldigt taggade i första perren. Hoppas nu att 3poängarna börjar komma snart.
Som jag misstänkte så saknades inte Timmy Pettersson inför denna match. Här har Challe, Zabel och co. ett delikat problem. Vi har en lagkapten som i mitt tycke är för långsam och knappt tillhör våra 6 bästa backar. Återigen har Djurgården satt C:et på fel spelare. 2 egenskaper bör vara kravet för en kapten:
1) Han ska vara en spelare som inte är ett egotrippat svin som Marcus Nilson - Check, det kravet uppfyller Timmy med råge
2) Han ska platsa i laget - nja tveksamt i mitt tycke
1) Han ska vara en spelare som inte är ett egotrippat svin som Marcus Nilson - Check, det kravet uppfyller Timmy med råge
Den viktigaste egenskapen måste väl ändå vara att laget tar till sig personen i fråga och se honom som en ledare kan jag tycka.Donkels skrev:Som jag misstänkte så saknades inte Timmy Pettersson inför denna match. Här har Challe, Zabel och co. ett delikat problem. Vi har en lagkapten som i mitt tycke är för långsam och knappt tillhör våra 6 bästa backar. Återigen har Djurgården satt C:et på fel spelare. 2 egenskaper bör vara kravet för en kapten:
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jo det gör dom alldeles säkert då Timmy är en lugn och sansad person men tyvärr så hyser jag tvivel om att han färgar rent hockeymässigt och i långa loppet har vi inte råd med lyxen med spelare som bar ska spela för att dom har en bokstav på bröstetStulle skrev:Den viktigaste egenskapen måste väl ändå vara att laget tar till sig personen i fråga och se honom som en ledare kan jag tycka.Donkels skrev:Som jag misstänkte så saknades inte Timmy Pettersson inför denna match. Här har Challe, Zabel och co. ett delikat problem. Vi har en lagkapten som i mitt tycke är för långsam och knappt tillhör våra 6 bästa backar. Återigen har Djurgården satt C:et på fel spelare. 2 egenskaper bör vara kravet för en kapten: