Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Mer taggad än vanligt faktiskt. Tar vi 3p denna match är vi verkligen med i toppen i år och kommer säkert att stanna där.
Jag tippar 3-1 till oss.
Jag tippar 3-1 till oss.
Avskaffa tre mot tre.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- minalman
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Det här kan gå hursomhelst. Men jag säger som SMHI brukar säga, att "bästa prognosen för vädret i morgon är att det blir samma som idag".
1-1 och vi förlorar straffläggningen.
1-1 och vi förlorar straffläggningen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Deras powerplay är så sjukt bra så att det kan lätt avgöra hela matchen, om Tenute är med, PP igår var bedrövligt dåligt! Sen hoppas jag att vårat kan börja funka igen bara.. 4-3, DIF, Saviano tvåmålskytt!
Vi kommer göra 3 mål i 5v5, vad som talar för det? Ja inte ett skit kanske, men någon gång måste det lossna. Vinner 4-2, Steve 2 mål, Sam och Ljung var sitt.
Med tanke på vilken underhållning som detta lag har bjussat på hittills är jag riktigt förvånad att så många biljetter faktiskt sålts.
Tyder ju också på att kvaliten på spelet inte är det viktigaste för att få folk att dyka upp utan att de snarast rör sig om variabler som spänning, stämning och andra faktorer som verkligen styr publiksiffrorna. ( I detta fall torde det faktum att DIF-fotboll spelar timmarna före hjälpa till en hel del. )
Tyder ju också på att kvaliten på spelet inte är det viktigaste för att få folk att dyka upp utan att de snarast rör sig om variabler som spänning, stämning och andra faktorer som verkligen styr publiksiffrorna. ( I detta fall torde det faktum att DIF-fotboll spelar timmarna före hjälpa till en hel del. )
Lagt till +/- statistik på poänglistan.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
-
Man har gjort ett grymt PR-jobb med erbjudanden om att se båda matcherna, till ett mycket bra pris också. Det har självklart gjort att många väljer att se båda matcherna istället för en av de eller ingen alls. Jag tycker nästan att det var för billigt.Kall-El skrev:Med tanke på vilken underhållning som detta lag har bjussat på hittills är jag riktigt förvånad att så många biljetter faktiskt sålts.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är du?Kall-El skrev:Med tanke på vilken underhållning som detta lag har bjussat på hittills är jag riktigt förvånad att så många biljetter faktiskt sålts.
Finns en hel del Djurgårdare som stöttar laget i vått och torrt.
Sedan finns det alltid de som bara dyker upp när vi spelar bra. Men som tur är har vi inte en gnaget-publik med flertalet medgångare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Efter att vi tackat av Högmo och laget för en underbar fotbollssäsong så tar vi tre poäng mot Malmö!
Ses där!
Ses där!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Är det här man ska tro att nån i "Huddingelinan" gör sitt första mål?
Passar ju inte bättre än att få igång produktionen mot ett av HA's bästa lag.. jag sätter Heinerö på 1 mål, och Sundberg för assist!

"Var där, eller bli en ruta!" eller vad jänkarna brukar säga.
Usch, fick nyss en dålig magkänsla om matchen imorgon. Känslan säger att vi kan åka på en riktig smäll imorgon. Jag hoppas över allt annat att jag har fel, men jävlar vilken ångest jag fick.
- -daniel-
Vansinnigt viktigt att vi är rörliga och åker mycket skridskor den här matchen, den enda egentliga sårbarheten Malmö som lag har i år är deras stora, tunga och ibland något orörliga backar. Också väldigt viktigt att vi är starka framför deras mål, då det förmodligen blir en ganska fysisk match. Kan bli rejält tufft.
Jag tror vi vinner med 2-1 efter en riktigt bra match. Snälla låt mig för en jävla gångs skull ha rätt...
Jag tror vi vinner med 2-1 efter en riktigt bra match. Snälla låt mig för en jävla gångs skull ha rätt...