Engagera publiken i DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SebGla
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av SebGla »

nevyn skrev:Jag håller med. Bra stämning är det som är signaturen för DIF Hockey. Men man måste kunna hålla i mer än en fråga åt gången. UCS/ST:s retur till Hovet är ett måste för DIF:s kulturs överlevnad. Jag håller med. Men så länge. Vad kan göras för att hålla igång skräpet tills tvisten är löst? Jag blir i alla fall smått deprimerad varje gång jag äntrar Hovet. Det är en klassisk arena med mycket känsla. Men vafan, nån gång måste väl den också uppdateras. Eller?
Frågade @piotor114 på twitter om hur det gick med diskussionerna. Hans svar:

"jag har inte haft någon kontakt med dom sen säsongen började. Pang har haft ett samtal med Jenny, typ."

Ett samtal har DIF Hockey alltså orkat med. Tycker det är pinsamt hur man behandlar sina fans! DIF hockey vill leva i den verkligheten som landslaget i fotboll gör. 25.000 biljetter sålda till slipsnissar och företag. Där är framtidens läktarkultur!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jenny sa väl för ett tag sedan att hon ville ha ett möte med UCS men att dom hade tackat nej.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

Mattias_87 skrev:Jenny sa väl för ett tag sedan att hon ville ha ett möte med UCS men att dom hade tackat nej.
Som jag förstått det så hänvisar DIF hockey bara till medlemsmötena, men bjuder inte in UCS/Sofiatifo till ett eget möte.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det måste väl ändå stå UCS/TS fritt att inte stödja DIF-hockey med sina fantastiska TIFOn och makalösa stämningshöjande drag på läktarna om de inte vill?

De vill inte vara där och det kanske vi andra, hur tråkigt det än är, måste acceptera.

Jag drömmer mig ofta tillbaks till tiderna med TIFOn och grymt röj på läktarna. Det skulle vara underbart om UCS/TS eller någon annan skulle vilja skapa samma stämning igen. Samtidigt måste det vara helt ok att inte vilja stötta hockeyn om man inte vill.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av pulverapa »

Det mesta löser sig nog om vi går upp i SHL...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Dagens fråga:

Varför har DIF Hockey med tifo i sitt nya intro, om de är anti till det?

Snacka om dubbelmoral eller är det en flirt från DIF's sida att vilja få tillbaka tifot igen?
Bild
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu får gärna någon annan bekräfta eller förkasta mitt kommande påstående men DIF var ju inte emot tifon i sig utan dom hade invändningar på att ett visst budskap skulle förmedlas i samband med ett specifikt tifo (var väl i ett derby?).

Det är iaf så jag uppfattade det.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

SebGla skrev:
Mattias_87 skrev:Jenny sa väl för ett tag sedan att hon ville ha ett möte med UCS men att dom hade tackat nej.
Som jag förstått det så hänvisar DIF hockey bara till medlemsmötena, men bjuder inte in UCS/Sofiatifo till ett eget möte.
De är inte intresserade av att träffas just nu. Vi har bjudit in till flera möten och kommer att fortsätta med det, men de måste så klart själva känna att de vill komma upp på ett möte för att vi ska kunna arbeta framåt tillsammans. Vi vill så klart lösa situationen.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Riktigt bra jobb med PR inför söndagen måste jag säga! Fortsätt med det, att lägga in biljettbarometer, vara ute i god tid och samarbeta med DIF Fotboll :D Nu får vi hoppas på fullsatt, ser i varje fall ut som att det ska lyckas!
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Jimmy Peterson skrev:
SebGla skrev:
De är inte intresserade av att träffas just nu. Vi har bjudit in till flera möten och kommer att fortsätta med det, men de måste så klart själva känna att de vill komma upp på ett möte för att vi ska kunna arbeta framåt tillsammans. Vi vill så klart lösa situationen.
Tack för klargörandet!
Vi får hoppas på förändring nu när fotbollen tar slut..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Det mesta löser sig nog om vi går upp i SHL...
Övertygad att de inte har ett dugg med saken att göra. Om du syfter på UCS-konflikten alltså. Den pågick ju redan innan vi åkte ur.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Övertygad att de inte har ett dugg med saken att göra. Om du syfter på UCS-konflikten alltså. Den pågick ju redan innan vi åkte ur.
Jag tror att när sönerna till UCS växer upp och vill revoltera mot sina farsor kommer de gå på hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIF_Söderort

Inlägg av DIF_Söderort »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag tror att när sönerna till UCS växer upp och vill revoltera mot sina farsor kommer de gå på hockey.
Det är ju flera UCS personer som går på hockey men inte som grupp. Har ju sett både Pang och Ludde på hockeyn flera gånger.
Karel måste avgå
DIF_Söderort

Inlägg av DIF_Söderort »

Jimmy Peterson skrev:
SebGla skrev:
Det låter bra att DIF iaf försöker, men tror nog att UCS och ST koncentrerar sig på fotbollen så länge säsongen pågår. Fortsätt att diskutera med UCS efter fotbollen, för vi behöver dom på läktaren.
Är övertygad att majoriteten av DIF-supportrarna både stödjer och håller med UCS krav för att engagera sig igen.
Karel måste avgå
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Onödigt och respektlöst sagt.
Expert.
Skriv svar