Statistik
Re: Statistik
Jag gillar den där statistiken, men det gäller att vi hittar tillbaka till nivån som vi höll. Fort som fan. Vi har tre matcher på raken här som vi bara ska ha tre poäng i. Inget annat är acceptabelt.
Utifrån statistiken från inbördes möten mellan DIF, OIK, BIK och OHK under säsongen slutar play-off på följande sätt.
Utifrån statistik från hela säsongen (inklusive bonuspoäng):
Djurgården 15p
Karlskoga 13p
Örebro 9p
Oskarshamn 9p
Utifrån statistik från andra halvan av säsongen (inklusive bonuspoäng):
Djurgården 18p
Örebro 10p
Karlskoga 10p
Oskarshamn 8p
Heja Djurgårn!
Utifrån statistik från hela säsongen (inklusive bonuspoäng):
Djurgården 15p
Karlskoga 13p
Örebro 9p
Oskarshamn 9p
Utifrån statistik från andra halvan av säsongen (inklusive bonuspoäng):
Djurgården 18p
Örebro 10p
Karlskoga 10p
Oskarshamn 8p
Heja Djurgårn!
Kollade upp skott statistiken, Shots Past Goal / Shots On Goal etc.
Sorterad på flest skott totalt.

Sorterad på flest skott totalt.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- SirDIFalot
http://stats.swehockey.se/Teams/Statist ... lling/3906förevigtdjurgården skrev:Honken har du någon BP-statistik? Sett över säsongen hittills.
Expert.
En liten detalj värd att notera, som många säkert har noterat förvisso, är hur effektiva vi är i powerplay. 28,21% i utdelning har vi efter 7 matcher. 11 mål på 39 försök i powerplay.
Utan att ha siffror från förgående säsonger, men har vi någon gång de typ 7-8 senaste säsongerna ens varit i närheten av sådana siffror?
Fast än spelet går trögt i 5 mot 5, så tar vi många, många poäng i powerplay. Det kan vara en viktig detalj i slutändan när säsongen ska summeras. Kan vi nu bara få igång spelet i fem mot fem, och kanske få med oss än mer utvisningar på så sätt, kan det kanske bli bra till slut detta. Att ha ett fungerande powerplay är ett vinnande koncept.
Utan att ha siffror från förgående säsonger, men har vi någon gång de typ 7-8 senaste säsongerna ens varit i närheten av sådana siffror?
Fast än spelet går trögt i 5 mot 5, så tar vi många, många poäng i powerplay. Det kan vara en viktig detalj i slutändan när säsongen ska summeras. Kan vi nu bara få igång spelet i fem mot fem, och kanske få med oss än mer utvisningar på så sätt, kan det kanske bli bra till slut detta. Att ha ett fungerande powerplay är ett vinnande koncept.
-
Håller med, Salas! Äntligen får vi se ett Djurgårn som spelar bra PP, något vi har efterlyst länge nu. Säsongen vi tog silver tror jag vi låg 3 i PP-ligan, med lite drygt 20%, medan Hv och Linköping låg före med 25-30% i effektivitet. Men det var som sagt läääääänge sen vi låg på så höga siffror som 28%. Helt sjukt.
-
Lär inte vara i närheten när säsongen är slut, men om vi kan ha mellan 20-25% kommer vi lätt vara topp 3!
Notera att IKO har släppt in fler mål än vad de gjort i PP
Notera att IKO har släppt in fler mål än vad de gjort i PP

Snitt besökare per omgång förra och denna säsong.
+ 253 efter 6 omgångar.

Edit ny tabell
+ 253 efter 6 omgångar.

Edit ny tabell
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
"Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik." - Benjamin Disraeli (Mark Twain)
- John Terry
- Djurgården Hockey
Skitsnack. Bara dom som inte kan tolka statistikm0ng00se skrev:"Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik." - Benjamin Disraeli (Mark Twain)

Så förra matchen var alltså sämre än nån match förra säsongen. 

John Terry skrev:Skitsnack. Bara dom som inte kan tolka statistikm0ng00se skrev:"Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik." - Benjamin Disraeli (Mark Twain)
näää tycker det ligger mycket i det där, statestik kan man vrida och vända på lite som man vill så att det gynnar en själv....bara titta på SJ som ändrade lite i sin statestik från att säga att ett tåg var sent om det kom 5min eller mer sent till att det var sent om det kom (tror jag det var) 15min eller mer...och hipps vipps så hade man väldigt fin statestik på försenade tåg...men hade man nå nöjdare kunder?
-
Där är det ju dock inte statistiken som ljuger (vilket den delvis kan göra i andra fall) utan tolkningen av den.
Då det varit en hel del snack om att Sam aldrig träffar mål, så tog jag ut några rapporter på det.
DIF backar, topp 20 Shots av backarna samt en uppdelad per lag LD / RD.
Visst missar Sam en del, men Nils är sämre. Däremot så har väldigt låg procentdel gått i mål.
Skjut lite lösare och placera bättre är mitt råd.
En sak som slår mig är att flertalet lag har en stor majoritet skott från antingen LD eller RD.
Det beror antagligen på att de PP skyttar man har är är LD/RD. I DIF fall är både Nils och Sam RD.
Inbillar mig dock att spelet skulle bli mer svårläst om det fanns fler varianter.
Men ni kan säker komma med klokare analyser .
SOG=Shots On Goal
SPG=Shots Past Goal
SBL=Shots Blocked
SSOG%= Shots/SOG
SOG%= Goals/SOG
SG%= Goals/S

DIF backar, topp 20 Shots av backarna samt en uppdelad per lag LD / RD.
Visst missar Sam en del, men Nils är sämre. Däremot så har väldigt låg procentdel gått i mål.
Skjut lite lösare och placera bättre är mitt råd.
En sak som slår mig är att flertalet lag har en stor majoritet skott från antingen LD eller RD.
Det beror antagligen på att de PP skyttar man har är är LD/RD. I DIF fall är både Nils och Sam RD.
Inbillar mig dock att spelet skulle bli mer svårläst om det fanns fler varianter.
Men ni kan säker komma med klokare analyser .
SOG=Shots On Goal
SPG=Shots Past Goal
SBL=Shots Blocked
SSOG%= Shots/SOG
SOG%= Goals/SOG
SG%= Goals/S