SHL 13/14
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 13/14
Skellefteå är visserligen riktigt jävla bra.
Roade mig med att läsa lite på HiVs forum. Många klamrar sig fast vid tanken på ett lag som kommer att resa sig. Typ: "Vår trupp är för bra för att ligga där den ligger". Hög igenkänningsfaktor från säsongen vi åkte ur på stämningen och många inlägg.
Man kan ju inte annat än att mysa över situationen och nuvarande tabell, och kvällens käftsmäll som SAIK delade ut kom perfekt efter förra matchen mot LHC som tydligen gav flertalet skribenter hopp. Ja, det är långt kvar men nu börjar det fan osa katt i Jönköping. Dags för Jesus att steppa in snart, annars väntar KS i vår.
Här har man varit helt ointresserad av SHL i över ett år, och nu är det plötsligt riktigt intressant! Tack HiV, Kaffe, Råtta och Lyxfällan för det! (Lule hade gärna fått vara med och slåss om ks-platserna också, men man kan ju inte få allt...).
Vaddå, skadeglad?
Vem?
Jag?
Ja.

Man kan ju inte annat än att mysa över situationen och nuvarande tabell, och kvällens käftsmäll som SAIK delade ut kom perfekt efter förra matchen mot LHC som tydligen gav flertalet skribenter hopp. Ja, det är långt kvar men nu börjar det fan osa katt i Jönköping. Dags för Jesus att steppa in snart, annars väntar KS i vår.
Här har man varit helt ointresserad av SHL i över ett år, och nu är det plötsligt riktigt intressant! Tack HiV, Kaffe, Råtta och Lyxfällan för det! (Lule hade gärna fått vara med och slåss om ks-platserna också, men man kan ju inte få allt...).
Vaddå, skadeglad?
Vem?
Jag?
Ja.

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Trots att de leder serien har de långt i från imponerat på mig, de kan så mycket bättre. Såg matchen mot FBK och då var de stundtals utspelade. Mot ett lag som för nuvarande ligger i botten och simmar.1962FenderStrat skrev:Skellefteå är visserligen riktigt jävla bra.
HV71 är riktigt jävla risiga för tillfället, självförtroendet är på botten och förväntningarna ligger som ett 1000-tons ok på spelarnas axlar. Förmodligen vänder det väl, men jag tror de måste samla på sig 2-3 raka vinster för att få den där boosten som så väl behövs. Klarar de det? Inte i nuläget i varje fall.
-
Ska bli mig ett nöje att se HIV möta oss på Hovet i kvalserien (i det fall vi går dit, HIV är jag nästan säker på, 2 vinster på 15 matcher!)
Precis som du säger så sitter det i huvudet på spelarna. Att FBK kan spela ut SAIK är inte speciellt förvånande för mig. FBK har ett bra lag, men den mentala biten kan göra vilken spelare som helst till en Div2 spelare dessvärre.-daniel- skrev:Trots att de leder serien har de långt i från imponerat på mig, de kan så mycket bättre. Såg matchen mot FBK och då var de stundtals utspelade. Mot ett lag som för nuvarande ligger i botten och simmar.
HV71 är riktigt jävla risiga för tillfället, självförtroendet är på botten och förväntningarna ligger som ett 1000-tons ok på spelarnas axlar. Förmodligen vänder det väl, men jag tror de måste samla på sig 2-3 raka vinster för att få den där boosten som så väl behövs. Klarar de det? Inte i nuläget i varje fall.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Ja om vi tar oss dit så ska judasmackan och judaswesslau få bekanta sig med Djurgårdspubliken på allvar!!!
-
"djurgårdaren" Mackan kommer inte ha det kul! Haha!
SHL 13/14
Man behöver inte gå längre än till vårt kära fotbollslag för att konstatera hur enkelt det kan vända, det enda HV behöver göra är att värva den typ bästa och mest sympatiska tränaren.1962FenderStrat skrev:Ska bli mig ett nöje att se HIV möta oss på Hovet i kvalserien (i det fall vi går dit, HIV är jag nästan säker på, 2 vinster på 15 matcher!)
HV71 borde alltså värva en go' norsk från Tromsö?
Kör på! Dom spelar i norska tredjedivisionen just nu.
Kör på! Dom spelar i norska tredjedivisionen just nu.
Det är ju onekligen ett bra recept. Jag är ingen expert på tillgängliga coacher mitt i säsongen, men urvalet borde väl vara ganska begränsat i kategorin kontraktslösa tränare som samtidigt är "bäst och mest sympatiska" - och som samtidigt är intresserade av att ta över ett lag i fritt fall?JohanPez skrev:Man behöver inte gå längre än till vårt kära fotbollslag för att konstatera hur enkelt det kan vända, det enda HV behöver göra är att värva den typ bästa och mest sympatiska tränaren.
Och det är väl det som håller Stillman vaken om nätterna och tillåter att Dahlén får fortsätta klamra sig fast vid rodret på den sjunkande skutan. Bäst psykologiskt är väl om de inte sågas av för tidigt utan får jaga vecka efter vecka utan att aldrig riktigt lyckas komma ikapp, med dagliga krisartiklar i AB och spelare som beklagar sig till Ros bakom ryggen på övriga laget.
Då är de förhoppningsvis lagom hängmörade för en riktig bankett på Hovet i vår!

I övrigt har jag svårt att välja mellan Råtta och Lyxfällan vilka jag vill ska åka ur. Naturligtvis skulle en ks mot Råtta bli episk, men samtidigt hatar man ju Lyxet också. Fast på ett annat sätt där jag nästan tycker de förtjänar att åka ur mer. Synd att bara två lag kan åka ur..
Visst vore det skönt att byta plats med HV, men vårt lagbygge är väl ändå byggt på sikt. Inte att ta steget upp i år. Så att få ner ett lag med 35 milj. på kontot är inte idealt.
Bättre med aik och lif som antagligen kommer att få ekonomiska problem och ha budgettrupper. Men generera pengar i form av publikmatcher. T.o.m. Stockholms stad borde vakna till om det inte finns något lag från Sthlm (eller kranskommun) representerat i högsta ligan.
Bättre med aik och lif som antagligen kommer att få ekonomiska problem och ha budgettrupper. Men generera pengar i form av publikmatcher. T.o.m. Stockholms stad borde vakna till om det inte finns något lag från Sthlm (eller kranskommun) representerat i högsta ligan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
SHL 13/14
De väntar på Anchors, slipper allt stök kring DIF och AIK.Honken skrev:Visst vore det skönt att byta plats med HV, men vårt lagbygge är väl ändå byggt på sikt. Inte att ta steget upp i år. Så att få ner ett lag med 35 milj. på kontot är inte idealt.
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Så, nu har förmodligen majoriteten av HV's nyförvärv anslutit. Blir intressant att se om de lyckas värva sig ur krisen som de såklart skulle försöka göra.
Expert.
Även om man undviker KS ser väl ekonomin åt helvete ut med stort - i slutet av säsongen.SirDIFalot skrev:Så, nu har förmodligen majoriteten av HV's nyförvärv anslutit. Blir intressant att se om de lyckas värva sig ur krisen som de såklart skulle försöka göra.
-
Arlbrandt 29p, Klasen 26p. Dessa två herrar snittar nästan 2p/match - hur länge ska det fortsätta?
Klasen & Arlbrandt 3p vardera ikväll. Skulle inte förvåna mig om någon av dom tar plats i OS-truppen. Mårts är inte jätteimponerad av NHL. Om man tror att alla i OS kommer från NHL så tror man fel.
Klasen & Arlbrandt 3p vardera ikväll. Skulle inte förvåna mig om någon av dom tar plats i OS-truppen. Mårts är inte jätteimponerad av NHL. Om man tror att alla i OS kommer från NHL så tror man fel.