DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Är det bara jag eller är vårt passningsspel fullständigt uruselt idag?
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

minalman skrev:Ursäkta mig, men kalmar måste vara det mest meningslösa laget i Sverige. Inga profiler, inga förmågor, inga specialitéer. Ingenting.
Tänkte exakt samma sak. De är som en trögt flytande massa som sakta rör sig runt på planen. Finns det någon i publiken som hejar på Kalmar? Låter inte så...
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Helt jäkla rätt gjort Vytas.

EDIT: McDonald's din fjant.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Härligt att våra killar visar känslor. Enda sättet att motivera sig mot ett så fruktansvärt tråkigt gäng.
Vi ska sätta oss i repekt inför nästa säsong!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det vi kan lära oss från idag;

McDonalds är en hora.
Kalmar spelar tråkig fotboll.
Höie är Norges bästa målvakt.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Varför är säsongen snart slut? Det finns ju inget och inga som stoppar Per-Messias & co. :(

Fruktansvärt stark höst av DIF, hoppas innerligen att detta går att bygga vidare på, även utan PM.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

16 poäng av 18 på formtabellen... Överlägset i hela Allsvenskan. Fortsätter detta nästa år är frågan?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Skidlöparn skrev:16 poäng av 18 på formtabellen... Överlägset i hela Allsvenskan. Fortsätter detta nästa år är frågan?
Om alla har rätt inställning, ja.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:16 poäng av 18 på formtabellen... Överlägset i hela Allsvenskan. Fortsätter detta nästa år är frågan?
Hoppas verkligen vi kan övertala Nyman att stanna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Jag kom att tänka på en sak efter att ha sett Fotbollskväll igår. Markus Johannesson fick frågan om DIF med Per-Mathias Høgmo vid rodret från start hade legat högre upp i tabellen, varpå Mackan svarar att det är omöjligt att resonera så. Jag är till viss del benägen att hålla med, men tycker samtidigt att det onekligen är intressant att spekulera i ämnet. Min fråga är alltså densamma som Mats Nyströms; tror ni att DIF med Høgmo vid rodret från säsongsstart hade varit med och krigat om de platser som innebär Europaspel?

Det är även möjligt att dra en parallell till Zabels coachning av DIF Hockey förra säsongen och samma frågeställning kan ställas; hade DIF lyckats ta sig till kvalserien med Zabel i ledarsätet från start?
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Henke95 skrev:Jag kom att tänka på en sak efter att ha sett Fotbollskväll igår. Markus Johannesson fick frågan om DIF med Per-Mathias Høgmo vid rodret från start hade legat högre upp i tabellen, varpå Mackan svarar att det är omöjligt att resonera så. Jag är till viss del benägen att hålla med, men tycker samtidigt att det onekligen är intressant att spekulera i ämnet. Min fråga är alltså densamma som Mats Nyströms; tror ni att DIF med Høgmo vid rodret från säsongsstart hade varit med och krigat om de platser som innebär Europaspel?

Det är även möjligt att dra en parallell till Zabels coachning av DIF Hockey förra säsongen och samma frågeställning kan ställas; hade DIF lyckats ta sig till kvalserien med Zabel i ledarsätet från start?
Svårt att svara på. Jag vet inte riktigt vad Högmo har gjort annorlunda jämfört med MP mer än att han justerat lite smådetaljer. Missförstå mig rätt, vårt försvar såg ut som en Schweizerost och det är väl den största skillnaden i dagsläget jämfört med starten. Högmo fick ett problem slängd i sin famn som han var tvungen att lösa, han hade således facit i hand. Han kom in som utomstående och såg vad som behövde jobbas på mest. Vi gjorde en försäsong som var bra och ingen kunde väl förutspå att vår start skulle vara så usel som den var efter den försäsongen. MP visste säkert vart felen låg, men han hade inte medlen att ändra på det.

Som sagt, svår fråga.
Jag är inte arg, och inte besviken.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hemkommen från Kalmar för ca 9 timmar sedan, och har sen dess jobbat från 04.00 fram tills nu. Har dragit på mig feber och är rejält trött men det är värt det för DIF.

Som vanligt en grym resan, väldigt få på plats fast vi gjorde ett bra jobb och skapade det enda draget på Guldfågeln Arena då Kalmar knappt sjöng någonting. Riktigt skönt med seger även fast spelet i sig inte stämnde och Höie räddade oss. Höie kliver mer och mer fram nu och är riktigt jävla bra at the moment.

Nu dags att sova, och se om man kan bli frisk till hockeyns medlemsmöte ikväll.

Allt mitt hyll går annars till mr 500 Jonny Lundin. Så jävla stort!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:Hemkommen från Kalmar för ca 9 timmar sedan, och har sen dess jobbat från 04.00 fram tills nu. Har dragit på mig feber och är rejält trött men det är värt det för DIF.

Som vanligt en grym resan, väldigt få på plats fast vi gjorde ett bra jobb och skapade det enda draget på Guldfågeln Arena då Kalmar knappt sjöng någonting. Riktigt skönt med seger även fast spelet i sig inte stämnde och Höie räddade oss. Höie kliver mer och mer fram nu och är riktigt jävla bra at the moment.

Nu dags att sova, och se om man kan bli frisk till hockeyns medlemsmöte ikväll.

Allt mitt hyll går annars till mr 500 Jonny Lundin. Så jävla stort!
Mitt rekord på 70 raka bleknar i jämförelse :)

Edit = har nog räknat fel, 67 matcher blev det i rad jul 2002 till maj 2004. Sviten bröts mot IFK Timrå borta i Cupen. Tror jag fortsatte räkna bara allsvenska matcher i rad efter det vilket nog blev uppåt 70.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Sjukt rolig dag som väntar på söndag!

Köp biljett till sista hemmamatchen i fotbollen och tacka av PM. Han och laget förtjänar all möjlig avtackning för denna säsong.

Ses där!
Känns vemodigt att det är sista hemmamatchen för säsongen.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

20002001 skrev:Sjukt rolig dag som väntar på söndag!

Köp biljett till sista hemmamatchen i fotbollen och tacka av PM. Han och laget förtjänar all möjlig avtackning för denna säsong.

Ses där!
Känns vemodigt att det är sista hemmamatchen för säsongen.
Håller med, toppendag! Hoppas på fina publiksiffror på båda matcherna. Kul ska det bli iaf!
Skriv svar