Kan Orszagh ersätta Otto?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Kan Orszagh ersätta Otto?

Inlägg av jensa öhling »

jag vet Orszagh är ytterforward, men nnär nu Linkan gått in som center kan vi kanske ta in Orszagh. Frågan är hur det är med hans knä egentligej, är han redo att gå in direkt och lira? det måste han ju vara.

är Orszagh redo och inte tokdyr finns inget att tveka på. hem med en gammal favorit!
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Det finns ju andra elitserieklubbar som också vill ha honom, och förmodligen erbjuder de högre lön.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Det är tråkigt att alla spelare bryr sig om pengar istället för klubbkänsla.
GOGO FIMPEN!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Men Ozzy trivdes ypperligt i DIF. Värsta hotet emot är nog Luleå där ett gäng tjecker finns. Vi har ju ändå några gubbar kvar sen han var här sist, som Challe, Ronnie, Falken och Ölvestad. Kristoffersson kanske också va?

länk om Otto http://www.city.se/ArticlePages/200510/ ... 50.dbp.asp

låter jobbigt. helt klart måste en kvalificerad ersättare in.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Orszagh är ytter och Ottosson center så det är väl snarare en center som ska värvas för att ersätta Ottosson.

Orszagh blir knappast heller någon billig affär, det har hittills talats om artistkontrakt på kring 2milj/säsong vilket motsvarar en månadslön på 300K. Dvs samma upplägg som Luleå HF har för Lubos Bartecko som är deras i särklass högst avlönade spelare, förmodligen lyfter han mer än det dubbla per månad efter skatt jämfört med tvåan och jag är ytterst tveksam till att Djurgården skulle göra klokt i att göra samma upplägg med Orszagh.

Jag fattar inte varför DIF inte var aktuellt för Martin Samuelson, en matchhungrig powerforward som inte alls behövt vara särskilt dyr alls, det talades om kring 70K/månad och det är pengar som DIF måste ha råd med.

Dessutom ville Samuelson bo nära Stockholm, nu hamnade han i Linköping där han knappast kommer ges speltid i förstalinen på en gång..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

nej, Samuelsson kommer nog gå i en tredjelina i LHC. Han är ingen stjärna, marginellt bättre än en sån som Rudslätt.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Orszagh har alltid sagt att han villl spela för Dif igen. Ledningen säger ju att det finns pengar. Men dom kanske hellre vill värva en back för de pengarna. För mig är Orszagh kanske den bästa spelaren vi haft i dif sen 2000-talet. Hoppas vi kan värva honom.
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Jag läste i Sportblaskan att Djurgården planerar att värva en forward som ersättare till Ottosson, vars kontrakt är fryst.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Vart har ni hört att Orzag ska vara intresserad av Elitserien?
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Orzag skulle vara en bra ersättare men, hoppas att han vill gå till sin gammla klubb..;P
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Stocky skrev:Vart har ni hört att Orzag ska vara intresserad av Elitserien?
Enligt olika uppgifter från tidningar och dyl. har flera ES klubbar anmält sitt intresse för Orzagh.
al bundy

Inlägg av al bundy »

Otto säger att det får ta den tid det tar.......!
Jösses! Det kan betyda att han lagt av.
För mig tog det nästan tre år innan jag orkade tillbaka.
Lider fortfarande av att jag inte orkar prestera och ta på mig arbete.
Jag förordar att dom ersätter Otto med en notorisk målspruta NU!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tyvärr verkar Luleå ligga närmast en kontraktsskrivning. Deras läkare har åkt ner för att undersöka om knät verkar okey.

Visst är han en bra spelare, men inte ska vi lägga allt för mycket pengar på killen.

Skulle dock hans "klubbkänsla" leda honom tillbaka för en lagom lön så är han varmt välkommen tillbaka till Globen igen. Han var en utmärkt "torped" på den gamla goda tiden och han skulle säkerligen höja vår målskörd ännu en gång.
Skriv svar