Frågetråden
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågetråden
Fråga1) Någon som vet varför man betecknas som rådum om man inte tycker att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat?
Fråga 2) Finns det någon av de som står på barrikaderna för att hävda att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat, som kan stava till "nyans"?
Fråga 2) Finns det någon av de som står på barrikaderna för att hävda att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat, som kan stava till "nyans"?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Re: Frågetråden
Konstiga frågor. Inte sett en enda på det här forumet som hävdat att Zabel är den bästa tränaren som existerat, eller ens i närheten av det.minalman skrev:Fråga1) Någon som vet varför man betecknas som rådum om man inte tycker att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat?
Expert.
- minalman
Frågetråden
Det var en ironisk överdrift från mig, men jag har fått intrycket att han är untouchable, därför att laget funkar, men ingen berömmer Challe för lagbygget samtidigt som det aldrig riktigt lossnar för oss under matcherna.SirDIFalot skrev:Konstiga frågor. Inte sett en enda på det här forumet som hävdat att Zabel är den bästa tränaren som existerat, eller ens i närheten av det.minalman skrev:Fråga1) Någon som vet varför man betecknas som rådum om man inte tycker att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat?
- SirDIFalot
Han är väl långt ifrån untouchable. Det är alltid någon som skriker efter hans avgång efter VARJE förlust trots att han tar så pass många poäng i snitt att vi skulle gå till kvalserien varje säsong.minalman skrev:Det var en ironisk överdrift från mig, men jag har fått intrycket att han är untouchable, därför att laget funkar, men ingen berömmer Challe för lagbygget samtidigt som det aldrig riktigt lossnar för oss under matcherna.SirDIFalot skrev:Konstiga frågor. Inte sett en enda på det här forumet som hävdat att Zabel är den bästa tränaren som existerat, eller ens i närheten av det.minalman skrev:Fråga1) Någon som vet varför man betecknas som rådum om man inte tycker att Zabel är den bästa tränaren som någonsin existerat?
Expert.
Lite handlar det ju om kravbilden också. De som anser att Zabel har gjort ett bra jobb hittills tror nog att de som vill att han ska avgå har en kravbild på 3.00 poäng per match och minst 5-0 i segersiffror. Var är nyansen i det?
Som jag även skrev förut så måste ansvaret lämnas över till spelarna. Vi har statistiskt sett nästan alltid spelövertag i puck och tid, vi ser med våra egna ögon att vi är det bättre laget, vi ser att vi har flertalet bra kombinationer för att komma till avslut men det haltar till lite titt som tätt. Vi var föregående säsong 3:e bästa laget om man formade en tabell från den omgången Zabel tog över och vi är i dagsläget delad 2:a i tabellen med endast 1 förlust vid full tid. Nyanser måste finnas åt båda hållen, inte bara hos de som försvarar Zabel, utan även de som inte gör det.
Som jag även skrev förut så måste ansvaret lämnas över till spelarna. Vi har statistiskt sett nästan alltid spelövertag i puck och tid, vi ser med våra egna ögon att vi är det bättre laget, vi ser att vi har flertalet bra kombinationer för att komma till avslut men det haltar till lite titt som tätt. Vi var föregående säsong 3:e bästa laget om man formade en tabell från den omgången Zabel tog över och vi är i dagsläget delad 2:a i tabellen med endast 1 förlust vid full tid. Nyanser måste finnas åt båda hållen, inte bara hos de som försvarar Zabel, utan även de som inte gör det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
Frågetråden
Tack för klarläggandet! Själv tycker jag han är halvbra och går vi upp i år är det tack vare att Challe komponerat ett bättre balanserat lag i år än förra säsongen.seppuko skrev:Lite handlar det ju om kravbilden också. De som anser att Zabel har gjort ett bra jobb hittills tror nog att de som vill att han ska avgå har en kravbild på 3.00 poäng per match och minst 5-0 i segersiffror. Var är nyansen i det?
-
1) Hur många poäng är rekordet för en enskild hockeyspelare under en säsong? Det mesta jag hittat är: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964 222p
Haha! Vilken lirare!1962FenderStrat skrev:1) Hur många poäng är rekordet för en enskild hockeyspelare under en säsong? Det mesta jag hittat är: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964 222p
Ca: 5p per match är ju inte fy skam.

Om Zabel skulle vilja bevisa för dig att han är en bra coach, vad skulle han vara tvungen att göra? Duger inte ens serieavancemang?minalman skrev:Tack för klarläggandet! Själv tycker jag han är halvbra och går vi upp i år är det tack vare att Challe komponerat ett bättre balanserat lag i år än förra säsongen.seppuko skrev:Lite handlar det ju om kravbilden också. De som anser att Zabel har gjort ett bra jobb hittills tror nog att de som vill att han ska avgå har en kravbild på 3.00 poäng per match och minst 5-0 i segersiffror. Var är nyansen i det?
- minalman
Frågetråden
Han är en bra coach. Halvbra är en sorts "bra". Helbra är han inte (ännu).nevyn skrev:Om Zabel skulle vilja bevisa för dig att han är en bra coach, vad skulle han vara tvungen att göra? Duger inte ens serieavancemang?minalman skrev:Tack för klarläggandet! Själv tycker jag han är halvbra och går vi upp i år är det tack vare att Challe komponerat ett bättre balanserat lag i år än förra säsongen.seppuko skrev:Lite handlar det ju om kravbilden också. De som anser att Zabel har gjort ett bra jobb hittills tror nog att de som vill att han ska avgå har en kravbild på 3.00 poäng per match och minst 5-0 i segersiffror. Var är nyansen i det?
När jag från läktaren tydligare kan se att han lyckas ändra matchbilden stiger han i min aktning. Nu ser det likadant ut i sextio minuter, fast vi exempelvis inte gör några mål trots spelövertag.
Fem mot fem måste bli bättre. Han har bevisat att han lyckats höja kvalitén i PP. Jag vill se att han lyckas med fem mot fem också. Då är jag nöjd!
- minalman
Frågetråden
Varför är det så tyst här på forumet om medlemsmötet 22/10?
Eller finns det någon tråd jag missat?
Någon som tänker gå?
Eller finns det någon tråd jag missat?
Någon som tänker gå?
-
Hur börjar vi göra fler mål?
Hur får vi igång förstakedjan? Fan vad bra de var i et och första omgångarna. Vad har hänt?S. Skuggan skrev:Hur börjar vi göra fler mål?
Skadan på Sörenssen hände. Han har inte spelat lika bra efter den och därför fungerar inte den kedjan. Sen har både Jocke och Guter haft lite svårt med poängen dem senaste matcherna. Framför allt Guter som trots allt ska göra en 15-20 mål på en säsong.mb81 skrev:Hur får vi igång förstakedjan? Fan vad bra de var i et och första omgångarna. Vad har hänt?S. Skuggan skrev:Hur börjar vi göra fler mål?
Ge dem lite mer tid annars får vi splittra upp dem.
Jag är inte orolig än. Men trodde de skulle prestera bra varje match. Kändes som allsvenskans motsvarighet till Arlbrandtkedjan i lhc!Rix skrev:Skadan på Sörenssen hände. Han har inte spelat lika bra efter den och därför fungerar inte den kedjan. Sen har både Jocke och Guter haft lite svårt med poängen dem senaste matcherna. Framför allt Guter som trots allt ska göra en 15-20 mål på en säsong.mb81 skrev:Hur får vi igång förstakedjan? Fan vad bra de var i et och första omgångarna. Vad har hänt?S. Skuggan skrev:Hur börjar vi göra fler mål?
Ge dem lite mer tid annars får vi splittra upp dem.