Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av -daniel- »

Göran skrev:
1962FenderStrat skrev:Sätt dig på läktaren Lidström!!!!!!!
Du måste ha missat något för han var förpassad dit redan innan match start
?
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Göran skrev:
Han måste ha gjort sitt livs match igår då från läktaren. Skjuter, tacklar och blockerar skott. Sjukt bra agerat!
http://stats.swehockey.se/Game/Reports/ShotChart/167064
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Göran skrev:
?
Haha, det är såna där kommenterar så får en att ta den skribentens inlägg om spelare och det som händer i matcherna med en nypa salt i fortsättningen.
Expert.
Göran

Inlägg av Göran »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Göran skrev:
?
Haha, det är såna där kommenterar så får en att ta den skribentens inlägg om spelare och det som händer i matcherna med en nypa salt i fortsättningen.
Jag var lite ironisk eftersom det var någon som ville ha upp Lidström på läktaren i förhands "snacket".
Tyckte dock att han klarade sig skapligt bra igår mot vad många andra lyckades med denna kväll.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lidström gjorde en kanonmatch igår. Tillsammans med Holm som också gjorde sin bästa match för säsongen. Arnesson var dock klart bäst men det blir jag inte förvånad över längre. Där har vi en back som lär ryka till SHL nästa säsong..
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Lidström blandade och gav lite, tycker jag. Han gjorde en klar uppryckning som du säger, men hade fortfarande tre-fyra situationer (framförallt i andra) där han slog sarg ut utan att vara särskilt pressad, istället för att söka ett uppspel. Dock var både brytspelet och tacklingarna på en helt annan nivå än tidigare från honom.

Ifråga om Lidström tror jag att det handlar mycket om självförtroende. Om han bara får göra ett mål eller ett par riktigt bra insatser kan vi nog få se honom göra en uppryckning i paritet med den Ljungh gjorde till den här säsongen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lidström stack äntligen ut. På ett positivt sätt. Han var vår bästa back igår efter Arnesson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av pulverapa »

Henrik Eriksson är vår bästa spelare i box play på år och dar. Aldrig sett någon som offrar sig så mycket. Saviano är grymt bra på att döda tid också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Henrik Eriksson är vår bästa spelare i box play på år och dar. Aldrig sett någon som offrar sig så mycket. Saviano är grymt bra på att döda tid också.
Jag måste ändå säga Saviano där. Snubben spelar fan som Datsyuk. Helt sjuk i defensiven med klubban.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Malto »

pulverapa skrev:Henrik Eriksson är vår bästa spelare i box play på år och dar. Aldrig sett någon som offrar sig så mycket. Saviano är grymt bra på att döda tid också.
Glömt nr 9 redan?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Malto skrev:
Glömt nr 9 redan?
Ottosson var inte i närheten av vad jag sett Henrik Eriksson göra de senaste matcherna i BP. Det ser ut som om att han tycker det är skönare att täcka ett skott än att ha sex.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jim Morrison skrev:
Jag måste ändå säga Saviano där. Snubben spelar fan som Datsyuk. Helt sjuk i defensiven med klubban.
Nog villig att hålla med. Att han sedan är så pass smidig och puckteknisk gör honom inte sämre heller. Han kan fan åka runt med tre-fyra motspelare och glida lite i ena sarghörnet utan att tappa puck, hela laget får byta och sen kastar han in den på mål och vips har vi offensiv tekning i BP.
25/4-2025
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

förevigtdjurgården skrev:
Jim Morrison skrev:
Nog villig att hålla med. Att han sedan är så pass smidig och puckteknisk gör honom inte sämre heller. Han kan fan åka runt med tre-fyra motspelare och glida lite i ena sarghörnet utan att tappa puck, hela laget får byta och sen kastar han in den på mål och vips har vi offensiv tekning i BP.
Vilket givet är njutbart och elegant, blir glad när jag ser sånt, speciellt i jämförelse med hur saker såg ut föregående säsong = lojt
medu82

Inlägg av medu82 »

Ny match tråd?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

medu82 skrev:Ny match tråd?
:!:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar