Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Notera att inga intäkter från låten finns med i summan, detta laggar efter och kommer synas tidigast i november. Kör vidare på spotify och köp på itunes så jan vi få in en bra slant där också!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av -daniel- »

Väldigt bra jobbat alla involverade!
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

Härligt att höra att det blev en så bra summa. :o
Hur blir det med priserna från efterfesten,hur gör man med dom.Det kanske inte ni har nåt med att göra alls?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

johanmelin skrev:Härligt att höra att det blev en så bra summa. :o
Hur blir det med priserna från efterfesten,hur gör man med dom.Det kanske inte ni har nåt med att göra alls?
Vad menar du? Har du vunnit nåt du inte fått del av?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

Jag vet inte hur jag menar,men vart det inte ett lotteri där nån skulle få en klockan tre fika på kansliet eller nåt sånt?

Det andra kommer jag inte ihåg riktigt men på den hade jag rätt nummer...

Men det är lugnt jag hade så skoj den lördagen så det spelar ingen roll om jag vunnit nåt.

Huvudsaken är att vi fick ihop så mycket pengar. :shock:
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

johanmelin skrev:Jag vet inte hur jag menar,men vart det inte ett lotteri där nån skulle få en klockan tre fika på kansliet eller nåt sånt?

Det andra kommer jag inte ihåg riktigt men på den hade jag rätt nummer...

Men det är lugnt jag hade så skoj den lördagen så det spelar ingen roll om jag vunnit nåt.

Huvudsaken är att vi fick ihop så mycket pengar. :shock:
Kolla p.m
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Vilken fantastisk summa!! Härliga Djurgårdsfamiljen och hyll hyll till Djurgårdshjälpen för att ni drog igång och organiserade det hela :)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Det var väl inte ~432 000 utan snarare typ 400 321 eller nåt sånt.
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

Grymt Jobbat!
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
medu82

Inlägg av medu82 »

Isabo skrev:Det var väl inte ~432 000 utan snarare typ 400 321 eller nåt sånt.
Jo hörde fel under matchen =)
O sen så står ju summan på hemsidan nu ;p
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag kan mycket väl ha missuppfattat detta, men var inte tanken med denna hjälp att pengarna skulle finnas tillgängliga för DIF om "rätt spelare" kunde identifieras och att samma spelare inte kunde signas utan "bistånd" från hjälpen?

Att jag ställer frågan har att göra med överlämnandet av checken i samband med Röglematchen för överlämnar man pengar på det sättet känns det ju mera som att föreningen har fått en summa pengar från hjälpen utan att specificera vilken spelare det skall gå till eller hur mycket samma spelare kostar osv...

...Kort sagt finns det någon kontrollfunktion över hur dessa pengar kommer att användas?

Återigen kan jag ha missuppfattat själva grundupplägget med hjälpen och inlägget skall heller inte ses som någon form av kritik mot de personer som lagt ner mycket frivilligt arbete på att dra in pengar utan se inlägget enbart som ett antal frågor.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Pengarna är fortfarande inte öronmärkta och överlämning var bara symbolisk då DIF haft pengarna hela tiden. Som jag förstått det.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Cheken var ju bara symbolisk och ett roligare sätt att presentera summan på än att dra det på hemsidan eller här på forumet. Pengarna är oronmärkta för spelare utöver budget och kan inte slängas ut på nåt annat.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Precis så som jag uppfattat det också, det är lite som en redovisning av hur mycket pengar som samlats in, en symbolisk överlämning. Insamlingen fortsätter väl dessutom, eller har jag fel?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Insamlingen fortsätter, det går att sätta in pengar på kontot samt kommer öl och pengar från låten fylla på kontot så länge folk lyssnar på spotify eller dricker ölen. Hurvida DH kommer fortsätta är dock oklart, vi är rätt utbrända i styrelsen men det finns nog gott om klokt folk här inne som kan ta vid där vi slutar.
Skriv svar