Lägg därtill Marcus Nilson. Jag har fått känslan av att killen inte är rolig att ha att göra med i motgångar.Salas skrev:Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef
Årets version av "Nuvarande lag ska vända skeppet"?
Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Än är det långt kvar, men likheterna mellan årets Hv71 och det Djurgården som åkte ur är många.
- Oförskämt bra backuppsättning (inför säsongen).
- Skador på nyckelspelare.
- Nyckelspelare som tidigare säsonger presterat, men som nu är bleka.
- Uttalande om att laget ska lösa krisen tillsammans.
- Stora krav på laget från fans. Hv var topptippat av dom flesta inför säsongen, precis som vi var när vi åkte ur.
- En riktigt tung start på säsongen där man klamrat sig fast hopplöst i botten direkt.
Om inte Hv71 lyckas skrälla i någon av de kommande svåra matcherna, kan avståndet upp till strecket var 10 poäng, och det blir en tuff nöt att knäcka om man ska komma ikapp då. Risken känns bara större och större för varje dag som går att Hv71 hamnar i kvalserien.
SHL 13/14
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 13/14
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Iggulden drog ju på sig en rätt allvarlig hjärnskakning och blev aldrig sig själv efter det. Hans poängsnitt första 15-20 omgångarna var galet högt, men minns inte om det var i paritet med Arlbrandts.1962FenderStrat skrev:Iggulden slutade på 34p den säsongen vilket är föga imponerande. Arlbrandt har redan 22p efter 11 omgångar. 34p kan nog vem som helst se att det är slaget långt innan jul. Skulle bli förvånad om han hamnar under 70p under förutsättning att han spelar alla 55 matcher.Jim Morrison skrev:Han slutade ju ändå på 71 poäng. Jag tänker mer på Iggulden som startade helt sjukt hans första säsong i SHL.SirDIFalot skrev:Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
- -daniel-
Tror jag dragit det här förut men skadar inte att ta det igen; under "protestderbyt" satt jag i närheten av DIF's spelarbås och eftersom det var knäpptyst under matchen hörde man väldigt mycket som sas. Marcus Nilson svor och gnällde HELA JÄVLA TIDEN. Från början på matchen till slutet. Nu vill jag inte påstå det var gnäll på medspelare utan det var bara "jag-är-allmänt-less-på-det-här-när-det-går-åt-helvete" gnäll. Fruktansvärt dålig energi, och då var liksom #4 lagkapten. Skrämmande dålig inställning.DIF_Soldier skrev:Lägg därtill Marcus Nilson. Jag har fått känslan av att killen inte är rolig att ha att göra med i motgångar.Salas skrev:Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef
Årets version av "Nuvarande lag ska vända skeppet"?
Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Än är det långt kvar, men likheterna mellan årets Hv71 och det Djurgården som åkte ur är många.
- Oförskämt bra backuppsättning (inför säsongen).
- Skador på nyckelspelare.
- Nyckelspelare som tidigare säsonger presterat, men som nu är bleka.
- Uttalande om att laget ska lösa krisen tillsammans.
- Stora krav på laget från fans. Hv var topptippat av dom flesta inför säsongen, precis som vi var när vi åkte ur.
- En riktigt tung start på säsongen där man klamrat sig fast hopplöst i botten direkt.
Om inte Hv71 lyckas skrälla i någon av de kommande svåra matcherna, kan avståndet upp till strecket var 10 poäng, och det blir en tuff nöt att knäcka om man ska komma ikapp då. Risken känns bara större och större för varje dag som går att Hv71 hamnar i kvalserien.
- DIF_Soldier
Detta har du inte ventilerat tidigare. Kanske något jag missat isåfall. Hur som haver är det mycket intressant information och faktiskt föga förvånande.
Säg den glädje som varar
-
Trist med Nison - jag har in i det sista "varit på hans sida" då jag tycker han är en riktigt bra spelare och av vad jag har hört tidigare, även "überdjurgårdare".
Men det är väl så att han bara är bra i ett bra lag och definitivt inget kaptensämne. Stanley Cup-finaler och finalserien mot Hv, där någon annan har kaptensrollen är en sak, men att vara ledaren i ett felbyggt lag utan coachning är något helt annat.
Men det är väl så att han bara är bra i ett bra lag och definitivt inget kaptensämne. Stanley Cup-finaler och finalserien mot Hv, där någon annan har kaptensrollen är en sak, men att vara ledaren i ett felbyggt lag utan coachning är något helt annat.
-
Arlbrandt hade ännu en poängrik afton (2+1), 25p på 13 matcher nu. Borde nästan börja ramla in kontraktsförslag från NHL snart? Han har i och för sig det mesta av karriären bakom sig.
HV71 och Färjestad ligger sist i SHL. Smaka på den ni!
Nästan så att jag börjar gilla SHL skarpt. Först förstod jag inte poängen med namnbytet, men nu börjar den klarna för mig. Dom har ju bara vänt på tabellen för omväxlingens skull!
Nästan så att jag börjar gilla SHL skarpt. Först förstod jag inte poängen med namnbytet, men nu börjar den klarna för mig. Dom har ju bara vänt på tabellen för omväxlingens skull!
-
Skönt att se dom två vidrigaste lagen i botten av tabellen
Vidrigaste laget ligger precis ovanför.1962FenderStrat skrev:Skönt att se dom två vidrigaste lagen i botten av tabellen
- diftobbe89
-
Eller hur! Minska till tio lag istället och låt fyra åka ur och två komma uppdiftobbe89 skrev:Dom fyra vidrigaste lagen ligger i botten, ta alla i en smäll istället

Fan vad man skulle mysa till våren om man ser att Hiv, Färjestad och gnägget kämpar om att undvika kval.
- SirDIFalot
Om åtminstone en av dom hamnar i kvalserien blir jag överlycklig.Enbom skrev:Fan vad man skulle mysa till våren om man ser att Hiv, Färjestad och gnägget kämpar om att undvika kval.
Expert.
I ett eventuellt kval skulle hv och fbk ha större press på sig än vad vi skulle ha. Resten har mindre press än vi.
Även om vi inte skulle gå upp, så skulle det kännas bra att få slå HV och FBK i kvalserien. Vi får piska Luleå i ET i december, så det är skönt. I final kan vi få möta FBK och med tanke på hur de spelar idag så finns ju chansen för oss att slå dem.
Men skulle kännas mycket, mycket, mycket skönare att spela ned HV eller FBK i HA så att vi får möta något "attraktivt" lag nästa säsong, även om vi inte går upp.
Men skulle kännas mycket, mycket, mycket skönare att spela ned HV eller FBK i HA så att vi får möta något "attraktivt" lag nästa säsong, även om vi inte går upp.