Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013
Varje. jävla. match.
"Till matchen imorgon räknar vi med en publik på ca 5000."
DIF!
För några veckor sedan skulle jag ha sagt att det här blir en enkel match, eller iaf den enklaste hittills. Det tänker jag inte göra nu, för det kommer det inte att bli.
Hatar när hemmamatcherna går på TV, ett stort potentiellt publikbortfall. Det känns som att det innebär att vi därmed får en bortamatch mindre vi kan se utan att vara på plats. Men någon måste ju vara hemmalag i varje sändning så då får det bli vi ibland. Jag tycker bara att vi verkar ha majoriteten av våra tv-sändamatcher just på Hovet...
Å andra sidan så är väl oftast den som hellre väljer tvn framför läktaren ingen större förlust, då skulle man väl ändå inte ha tillfört något på läktaren?
Hatar när hemmamatcherna går på TV, ett stort potentiellt publikbortfall. Det känns som att det innebär att vi därmed får en bortamatch mindre vi kan se utan att vara på plats. Men någon måste ju vara hemmalag i varje sändning så då får det bli vi ibland. Jag tycker bara att vi verkar ha majoriteten av våra tv-sändamatcher just på Hovet...
Å andra sidan så är väl oftast den som hellre väljer tvn framför läktaren ingen större förlust, då skulle man väl ändå inte ha tillfört något på läktaren?
-
Försöker tjata med några att följa med och titta, men det går inte så braIsabo skrev:För några veckor sedan skulle jag ha sagt att det här blir en enkel match, eller iaf den enklaste hittills. Det tänker jag inte göra nu, för det kommer det inte att bli.

"skönare o se pucken på tv" :p
Men jag ska inte ge mig i första taget

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Klart mycket svårare att se pucken på TV än från läktaren i mina ögon (är jag göteborgare eller?). Det enda som är svårt är att se vad som händer i bortre ändan när man står i klacken, men å andra sidan så gör vi (typ) alla våra mål i målet närmast klacken.medu82 skrev:Försöker tjata med några att följa med och titta, men det går inte så braIsabo skrev:För några veckor sedan skulle jag ha sagt att det här blir en enkel match, eller iaf den enklaste hittills. Det tänker jag inte göra nu, för det kommer det inte att bli.
"skönare o se pucken på tv" :p
Men jag ska inte ge mig i första taget

Nej det blir en repris av denna fina match Salas: http://www.youtube.com/watch?v=H_5_Db_xBocSalas skrev:Säsongens kanske mest givna förlust?
2-4 till Rögle blir det, sista målet i tom kasse. Djurgården dominerar i 60 minuter, vinner skotten med 37-18 och blir kraftigt utbuat efter matchen av de 5147 som tar sig till Hovet imorgon.
Alla lag bryter sina trender mot oss, så jag räknar med torsk, familjen Nylander kommer göra fem mål var bakom en frustrerad och uppgiven Reideborn.
-
Fyfan! Imorgon blir det bara en massa hemska minnen från Kvalserien... Jag antar att alla kommer ihåg första matchen där va...
Vi äger fullständigt första minutrarna och har bl a stolpskott, de tar Time Out och sen är det klart... Ett så ängsligt DIF som under den matchen hoppas jag aldrig få uppleva igen!
Tror ändå på seger här, 4-1! 3 stycken 5v5 mål.

Tror ändå på seger här, 4-1! 3 stycken 5v5 mål.
- minalman
Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013
Garderar med en etta. Grundtips kryss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Helt ärligt känns det som att de inte vill ha fler till Hovet heller. Då hade de i alla fall försökt.Daniel942 skrev:Varje. jävla. match.
Dags för Guter att börja göra lite mål, bara 2 st. så här långt
Hoppas att våra snabbaste FW kan åka lite åttor runt Lilja, annars blir det som vanligt. Så fort motståndarna ser DIF skölden så får de extra tändvätska.
Undrar om de nya puckarna kommer påverka målvakterna? Antar att man provat samt tränat med dem.
http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/lc827ljqn2
Rögles laguppställning
Mv: Maxwell (Lindskoug)
1: Jensen, Panelin-Borg - Thorell, Sterner, Sylwander
2: Lilja, Kunes - Zaar, Tessier, Everberg
3: Persson, Berglind - Tjärnqvist, M.Nylander, Liljewall
4: - Lilja, Johansson, W.Nylander
R: Lindqvist-Hansen, Törnkvist
Ej uttagna: Martinsson (skadad), Hansson (ej uttagen), Lindgren (skadad).
Hoppas att våra snabbaste FW kan åka lite åttor runt Lilja, annars blir det som vanligt. Så fort motståndarna ser DIF skölden så får de extra tändvätska.
Undrar om de nya puckarna kommer påverka målvakterna? Antar att man provat samt tränat med dem.
http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/lc827ljqn2
Rögles laguppställning
Mv: Maxwell (Lindskoug)
1: Jensen, Panelin-Borg - Thorell, Sterner, Sylwander
2: Lilja, Kunes - Zaar, Tessier, Everberg
3: Persson, Berglind - Tjärnqvist, M.Nylander, Liljewall
4: - Lilja, Johansson, W.Nylander
R: Lindqvist-Hansen, Törnkvist
Ej uttagna: Martinsson (skadad), Hansson (ej uttagen), Lindgren (skadad).
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
6-0 här och vi är uppe på andraplats! 

De värsta är att jag ser de där som fullt möjligt. Klockren analys av hur de senaste matcherna har sett ut!Davva skrev:4-3 (OT).
DIF går in i första periodvilan med 3-0 och 22-1 i skott.
Andra blir jämn då Rögle får momentum efter tidig DIF-utvisning via Rövle-filmning.
Tredje äger vi, men får inte in puckarna. Istället gör Bonde 3-2 (56:35) på en snestuds och kvitterar genom MT-styrning till 3-3, 59:57 (6 man mot 4, Arnesson i båset ).
DIF vinner i sudden, Ahlén målskytt.
LETS ALL DO THE CHIBSA
Skotten i sista perioden: 15-2Hompa1891 skrev:De värsta är att jag ser de där som fullt möjligt. Klockren analys av hur de senaste matcherna har sett ut!Davva skrev:4-3 (OT).
DIF går in i första periodvilan med 3-0 och 22-1 i skott.
Andra blir jämn då Rögle får momentum efter tidig DIF-utvisning via Rövle-filmning.
Tredje äger vi, men får inte in puckarna. Istället gör Bonde 3-2 (56:35) på en snestuds och kvitterar genom MT-styrning till 3-3, 59:57 (6 man mot 4, Arnesson i båset ).
DIF vinner i sudden, Ahlén målskytt.
Tjärna gör hattrick. Alla på styrningar! Jag svär, minst ett mål gör han. Gubben Nylander likaså...
Härliga Djurgårn
Mattsson i kassen om Zabel har det minsta vett bakom pannbenet.
Härliga Djurgårn
Mattsson i kassen om Zabel har det minsta vett bakom pannbenet.
-
Så jäkla taggad på match nu! Har inte varit på plats nu sen en dag för djurgårn mot löven!
Det har ju varit ganska dålig stämning vissa matcher och bara en tanke, kan vi inte bara komma överens om ett område i klacken där man verkligen sjunger järnet hela matchen igenom och håller ut sångerna mer än typ 30s? Där vi som vill ha bra stämning och beredda att offra stämbanden för det kan stå? Om någon där börjar sjunga på något hakar resten i gruppen på? Jag tänker mig alltså en liten fanatisk kärna mitt i den större, handklappande klacken, så att även resten lär sig att man ska ha ont i halsen och inte i händerna efter match!
Jag har iaf ingen kompis som vill gå på match då alla antingen är råttor eller totalt befriade från idrottsintresse, så kan inte själv dra ihop ett gäng som står och sjunger, och ensam går det inte så bra även om man ibland försöker.
Det har ju varit ganska dålig stämning vissa matcher och bara en tanke, kan vi inte bara komma överens om ett område i klacken där man verkligen sjunger järnet hela matchen igenom och håller ut sångerna mer än typ 30s? Där vi som vill ha bra stämning och beredda att offra stämbanden för det kan stå? Om någon där börjar sjunga på något hakar resten i gruppen på? Jag tänker mig alltså en liten fanatisk kärna mitt i den större, handklappande klacken, så att även resten lär sig att man ska ha ont i halsen och inte i händerna efter match!

Jag har iaf ingen kompis som vill gå på match då alla antingen är råttor eller totalt befriade från idrottsintresse, så kan inte själv dra ihop ett gäng som står och sjunger, och ensam går det inte så bra även om man ibland försöker.
Den här matchen känns faktiskt som betydelsefull.
En vinst efter 60 minuter och vi bör vara "halvt cementerade" som topp 5-lag.
Torsk och allting känns genast väldigt öppet och obehagligt.
En vinst efter 60 minuter och vi bör vara "halvt cementerade" som topp 5-lag.
Torsk och allting känns genast väldigt öppet och obehagligt.