Sa jag någonstans att de har underpresterat? Nej precis! Jag menade att jag tror Sörensen, Johner och Guter kommer höja sig ett snäpp. Och att vi i nuläget inte behöver en målskytt!Metal Machine skrev:Vadå höja sig ett snäpp? Både Johner, Sörensen och Guter har väl inlett bra mycket bättre än vad våra stjärnforwards gjorde ifjol?
Jag menar att det är ju knappast som att vårt problem är att våra tilltänkta toppspelare har underpresterat. Med det sagt kan man ju inte förvänta sig lysande prestationer varje kväll.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
- Yellowhand
Vilka har bästa torskreceptet?
Södertälje!
Södertälje!

Mattebo for president!
Hoppas Danielsson väntar med att komma hem till Sverige tillnästa säsong! Om vi går upp,borde vi ligga bra till!
Såhär står det om HVs kris i Hockeybloggen av Linus Norberg:
"Sportbladet skrev tidigare att David Printz förhandlade med HV. De samtalen har dock spruckit och den klubblöse backen är nu i stället på väg att hitta en korttidslösning i en allsvensk klubb"
Vilken klubb i Allsvenskan behöver en sån back i HA förutom vi? Och som dessutom kan erbjuda mer pengar? Eftersom han redan tackat nej till den summan DH erbjöd?
Någon som vet?
"Sportbladet skrev tidigare att David Printz förhandlade med HV. De samtalen har dock spruckit och den klubblöse backen är nu i stället på väg att hitta en korttidslösning i en allsvensk klubb"
Vilken klubb i Allsvenskan behöver en sån back i HA förutom vi? Och som dessutom kan erbjuda mer pengar? Eftersom han redan tackat nej till den summan DH erbjöd?
Någon som vet?
På något sätt så känns det som att han inte kommer spela för någon annan klubb i allsvenskan, för han vet att det inte skulle vara så uppskattat när han tackat nej för att han vill spela i en högre division. Menmen, kan ha fel.
Det måste vara vi.. Skulle bli väldigt förvånad om så inte var fallet.ciirree skrev:Såhär står det om HVs kris i Hockeybloggen av Linus Norberg:
Någon som vet?
För mig är det dock långt ifrån självklart att jag tar DP före Kalus eller någon annan mycket rivig och skridskostark vinge.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Måste vara en jobbig situation, att inte ha ett jobb och gå utan lön. Kanske dags för Printzen att inse att en månadslön på 50k/mån är vad han kostar numera?
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Ja. Har dock svårt att se att Hiv 71 skulle erbjuda mindre än oss så om han till slut kritar på här är det väl nåt socialt som klaffar bättre. Hade Hiv plockat Printz hade dom näst inpå haft en hel femma från vårt degraderings lag.pulverapa skrev:Måste vara en jobbig situation, att inte ha ett jobb och gå utan lön. Kanske dags för Printzen att inse att en månadslön på 50k/mån är vad han kostar numera?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Håller med! Fan Kalus får helt enkelt bara byta om till back samtidigt som han behåller sin ivriga och tuffa spelstil: Problem solved!sensei skrev:Det måste vara vi.. Skulle bli väldigt förvånad om så inte var fallet.ciirree skrev:Såhär står det om HVs kris i Hockeybloggen av Linus Norberg:
Någon som vet?
För mig är det dock långt ifrån självklart att jag tar DP före Kalus eller någon annan mycket rivig och skridskostark vinge.
För mig känns det lite kluvet. Har Printz redan en gång tackat Nej för pengarnas skull. Vill man ens ha honom i laget sen då? Känns som att han vill spela för sig själv och pengarna. Kan ha fel men så ser jag det!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Finns det inget hopp om förlängning så känns det meningslöst. Då lägger jag hellre pengarna på någon som kommer vara här i kvalserien. Och Printz har ju redan tackat nej till den möjligheten.
Expert.
Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i
Undrar vilken spelare som vill komma in i ett sånt lag, han kommer knappast att förändra någonting i HV. Så jävla skönt att Wikstrand tackade nej och de bränner sina pengar på tillfälliga lösningar.BaronVonDif skrev:Ja. Har dock svårt att se att Hiv 71 skulle erbjuda mindre än oss så om han till slut kritar på här är det väl nåt socialt som klaffar bättre. Hade Hiv plockat Printz hade dom näst inpå haft en hel femma från vårt degraderings lag.pulverapa skrev:Måste vara en jobbig situation, att inte ha ett jobb och gå utan lön. Kanske dags för Printzen att inse att en månadslön på 50k/mån är vad han kostar numera?
Tror fortfarande Printz kostar mer än vad det smakar för oss tom.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har sagt det tidigare. In med Kalus och spela Kalus - Ahlén - Hank i inledningen av VARJE match för att sätta tonen. Han borde ju vara klubblös snart? Han skrev bara ett kortidskontrakt på en månad vad jag vet.
sensei skrev:Det måste vara vi.. Skulle bli väldigt förvånad om så inte var fallet.ciirree skrev:Såhär står det om HVs kris i Hockeybloggen av Linus Norberg:
Någon som vet?
Jag tror inte att det handlar om pengar i detta läget, utan det handlar om matchträning.
Och DIF är nog inte är intresserad av en korttidslösning.
Skulle dom ha varit det är jag övertygad om att DP hade spelat i DIF nu.
För övrigt tror jag inte att DIF har råd att erbjuda ett kontrakt på mer en 30-40 tusen kr för Printz. Med sociala avgifter och övrigt skull kostnaden för DIF i så fall ligga på ca 50 000-60 000 kr/mån och dom pengarna har inte DIF.
Det skulle för övrigt vara intressant att veta vad David tackat nej till, men sådant får man ju av förklarliga skäl inte veta, men det påståtts i forumet att han skulle ha tackat nej till vad DH erbjudit, men ingen har nämnt hur stor summa DH erbjudit.
Då är det ju rätt svår att ha en uppfattning och frågan blir rätt orelevant.
Jag menar att det har naturligtvis betydelse om man vet att han tackat nej till 30 000:- eller 60 000:-, Innan man vet detta är det svårt att ha en åsikt i saken.
Om DIF inte har varit beredd att skaka fram ca 50 000 så har i alla fall jag förståelse för att DP tackar nej.
Rent spontant tycker nog inte heller jag att spelare skall lånas in på kortare kontrakt om inte totalt panikläge råder.
Just nu råder inte detta och om Printz eller någon annan spelare inte vill ha annat än ett kortare kontrakt ser i alla fall inte jag någon anledning att bränna några pengar på att förstärka laget just nu.
Då är det helt klart bättre att vänta tills slutet på januari för att försöka hitta rätt spets som kan vara med oss och förbättre laget i en eventuell kvalserie eller playoff till densamma.
Just nu råder inte detta och om Printz eller någon annan spelare inte vill ha annat än ett kortare kontrakt ser i alla fall inte jag någon anledning att bränna några pengar på att förstärka laget just nu.
Då är det helt klart bättre att vänta tills slutet på januari för att försöka hitta rätt spets som kan vara med oss och förbättre laget i en eventuell kvalserie eller playoff till densamma.