"släpas i skiten"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ZtAvVe

"släpas i skiten"

Inlägg av ZtAvVe »

Det är rätt "kul" att i vilken tidning/nätupplaga man än kollar i så står det att Djurgården har inlett serien "mediokert". Tre förluster på lika många matcher blablablablabla. Trots att Mora och Leksand förlorat lika många matcher (och ligger sämre till än DIF i serien) så har jag inte sätt en enda lite notis om detta. Varför? Har inte sätt en enda artikel som anspelar på något positivt hos Djurgården sedan förra säsongen. Om någon sätt en så kan ni ju länka den här, så man kan se vilken tidning/journalist som bryter mönstret. Däremot skrivs det endast positivt om dem andra lagen. Jag har i alla fall inte sätt något negativt.

Vad är det med journalister och Djurgården? Är det något dem är sura över, eller är det kanske bara så att Djurgården är hatat överallt förutom hos dem egna supportrarna. Jag vet inte. Någon annan som vet kanske? :roll:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

journalisterna hatar inte DIF, men det säljer att skriva om DIF. oavsett om det är positivt eller negativt. nu är det givet att skriva negativt då vi trots två hemmamatcher bara tagit en poäng. vi är trots mesta mästarna och även om resurserna nu är små är Djurgården en väldigt stor och betydelsefull klubb för svensk hockey.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Svenska Dagbladet dissar sällan DIF, bl.a tippade de att laget skulle hamna åtta i serien trots att DIF förlorat snart sagt allt på försäsongen.

Djurgården ett mästarlag - på sikt. Var rubriken på artikeln.

Mora har bottentippats av varenda förståsigpåare, jag har inte sett en enda journalist på någon tidning utanför dalarna som tippat laget högre än elva. Alla verkar överens om att Mora bara är på tillfälligt besök i Elitserien, alla utom moraiterna själva.

Leksand har fått fina rubriker på försäsongen och allmänt tippats som ett mittenlag, men har sågats rätt rejält under inledningen av serien.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Erik I

Journalister vs. kvällspress

Inlägg av Erik I »

Även om det är lätt att falla dit får man inte begå misstaget att förväxla (åtminstone merparten) av kvällspressens skribenter med "riktiga" journalister. Karakteristika på de senare är exempelvis utbildning (snarare än någon form av kändisskap, relevant för skribentens ämne eller ej), en vilja att skildra någonting opartiskt och utan ett för tillfället rådande vinstintresse samt en tendens att inte konstant använda ord som "jag", "mig" eller dylika i sina texter.

Är någon förvånad att vissa delar av pressen sågar Dif? Ingen borde vara det. Och hade de ett närminne större än en guldfisk kunde de också reflektera över hur inledningen av denna säsong faktiskt på många sätt varit bättre än de senaste tre årens, vilka alla varit katastrofala (jag tror till och med att vår enda pinne hittills är en mer än vad vi haft efter 4 matcher föregående år). Om "om" hade funnits kunde skörden till och med legat på kanske 4-5 poäng. Ansatser i spelet finns där, och inte minst med tanke på gårdagen, även kämpatakterna. Till skillnad från SSK i förra veckan tom ju kördes över rejält.

Ett allmänt vedertaget hatobjekt - vilket troligtvis är förklaringen till att han har sitt jobb kvar - talar nu om "ödesmatch" mellan Dif och Leksand på torsdag. Efter 5 omgångar av 50. Då har man vad som i kvällspress kallas "perspektiv". Givetvis hoppas vi alla på 3 poäng, men hur det än går kommer ingen att få sparken efteråt. Det fina med att jobba inom kvällspressen, och då inte minst sporten, är ju att ingen ställer en på allvar till svars för ens tips, hur åt h-e det än är. Flertalet gav Dif SM-guldet i fotboll redan för flera veckor sen, efter matchen mot IFK definitivt. Efter matchen mot Häcken talades det om guld för IFK Göteborg istället. Hylla ELLER såga men vad du än gör, gör det så maxat du kan, det är melodin. Det är sorgliga människor som jobbar på de där redaktionerna. Att köpa kvällspress känns ungefär som att köpa Aluma, fast de senare troligtvis är mindre drogade.

Snöpligt igår givetvis, med 2.32 kvar. Samtidigt, VF överlägset i skotten. Lassila visar han blir en stor tillgång. Dif blir ju kritiserat för "Lasse Falk"-hockey" nu igen. Jag såg inte matchen men även om så vore; är man något av underdog är det väl smart spela utifrån sina förutsättningar? Men visst, "smart" existerar ju inte inom kvällspressen heller.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Djurgården är på gång - var så säker på det! :)
GOGO FIMPEN!
Skriv svar