Är matchtröjorna snygga?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Är matchtröjorna snygga?

Ja, de är snygga
128
91%
Nej, de är fula som stryk
13
9%
 
Antal röster: 141

Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Oerhört vackra, vi ligger ljusår för de andra lagen när det gäller matchställ.
DJUUU..
DJ The real one..
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av DJ The real one.. »

Ngn som har den där bilden på Albelin till salu?
Användarvisningsbild
Falken
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-07-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Falken »

bara det inte e flammor så e de alltid snygga tröjor.....men retrotröjorna var ju riktigt snygga
Djuuuuuuuu......
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Tröjan e ok enligt mej, MEN jag vill se RÖDA tröjor det e den absolut fräschaste färgen på en hockeytröja!
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

Flammorna är ifrån 0 till 12år tycker ifall jag :/ ..
werdin
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-02-05

Löfbergs Lila

Inlägg av werdin »

Är det nån som har en bild på laget med löfbergs lila-dräkten på?
Skulle visa en kompis som inte trodde på det...
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

De snyggaste tröjorna är UTAN TVIVEL de mörkblå tröjorna

likt den Micke Magnusson har på denna bild

Bild


Det ska dock sägas att de vi har nu är helt ok, kan dock modifieras lite. Mindre revär på axlarna, de är alldeles för blaffiga. Och som tidigare nämnts så passar inte siffertypen in på en retrotröja. Annars är de helt ok...
Men dock inte i närheten av "classy" mörkblå tröjor som enligt mig ger ett noblare intryck med en fräsch DIF sköld mitt i alltihopa
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Dom är underbara.

De värsta hittills är "Jokern" och "Löfbergs lila".
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Kennholt skrev:De snyggaste tröjorna är UTAN TVIVEL de mörkblå tröjorna

likt den Micke Magnusson har på denna bild

Bild


Det ska dock sägas att de vi har nu är helt ok, kan dock modifieras lite. Mindre revär på axlarna, de är alldeles för blaffiga. Och som tidigare nämnts så passar inte siffertypen in på en retrotröja. Annars är de helt ok...
Men dock inte i närheten av "classy" mörkblå tröjor som enligt mig ger ett noblare intryck med en fräsch DIF sköld mitt i alltihopa
Ja jag håller med Kennholt her idag. Tröjorna idag är riktigt cool om bara de jätte gigantiska röda revärerna gjordes smalare så skulle hela dräkten se mer slimmad ut. Nu blir dem lite "fyrkantiga" (Hittar inget bättre ord)
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

spiik skrev:
Kennholt skrev:De snyggaste tröjorna är UTAN TVIVEL de mörkblå tröjorna

likt den Micke Magnusson har på denna bild

Bild


Det ska dock sägas att de vi har nu är helt ok, kan dock modifieras lite. Mindre revär på axlarna, de är alldeles för blaffiga. Och som tidigare nämnts så passar inte siffertypen in på en retrotröja. Annars är de helt ok...
Men dock inte i närheten av "classy" mörkblå tröjor som enligt mig ger ett noblare intryck med en fräsch DIF sköld mitt i alltihopa
Ja jag håller med Kennholt her idag. Tröjorna idag är riktigt cool om bara de jätte gigantiska röda revärerna gjordes smalare så skulle hela dräkten se mer slimmad ut. Nu blir dem lite "fyrkantiga" (Hittar inget bättre ord)
Är böjd att hålla med om det mesta.

Tycker även att dagens bortaställ är svinsnyggt, har alltid varit svag för vita DIF-tröjor.
Vet inte varför riktigt, men det är nåt stilfullt & rent med den vita tröjan & DIF-skölden.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Lee Harvey Oswald skrev:
Är böjd att hålla med om det mesta.

Tycker även att dagens bortaställ är svinsnyggt, har alltid varit svag för vita DIF-tröjor.
Vet inte varför riktigt, men det är nåt stilfullt & rent med den vita tröjan & DIF-skölden.
Och jag måste också hålla med Dig där. De vita tröjorna känns riktigt snygga! DIF skölden mot det vita tyget känns mycket fräscht.
Fortsätt med vita bortastället och återinför mörkblå hemmaställ med inte alltför mycket krusiduller!

Mörkblå, känns mer exklusivt och nobelt vilket ju DIF är, lite finare, lite bättre
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Tycker vi ska ta träningsställen och göra små justeringar på dom. Dom är skit snygga, enkla och moderna. Räcker med retro nu....
Gripen
Inlägg: 98
Blev medlem: 2005-11-03

Inlägg av Gripen »

Varför ska man byta tröja så jävla ofta ?

Men visst ska man byta så ska man ha "Joker"-tröjan eller dagens "retro" !!!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Dom ryska "retro" tröjorna vi har nu, ska man ha vissa matcher typ Micke´s tröja upp i taket eller Hovet matcher. Men en retro tröja ska man fan inte ha varje match. Och borta ställen ser vi ut som dalmasar bara knätoffsarna kvar!
Skriv svar