Karlstaden skrev:Jag har oerhört svårt att se att ni skall behöva kvala, vi stal tre poäng av er denna match på samma taskiga sätt som ni stal tre av oss tidigare i Skellefteå.
Skillnaden i dag sitter i PP resp PP där avgörs matchen tillvår fördel.
Med lite flyt så är ju inte slutspelet så långt borta för nåt av våra lag, dagens match var ruggigt gastkramande för båda sidor.
Som Djurgårdare gör de ont att hålla med en AIKare, av vad slag de endå må vara. Men jag ser hälldre er e slutspel en dom falska jävlarna från GBG.
Vi vann två tajta matcher hemma och nu torskade vi en borta. Inte mycket att säga om. Att skylla på otur är galet. Vi har inte trupp siom är bra nog för att spela på topp jämnt. Dessutom är vi på tok för beroende av vissa spelare.
Det saknas en naturlig målskytt till och pga detta blir vi alldeles för beroende av Bremberg - Bengan och detta funkar självfallet inte i längden.
Vårt PP är på tok för svagt. Idag kändes det rakt igenom uselt. Vad hände med snabba passningar, rörelse och sedan backskott? Jag menar i PP skall det räcka med några snabba pass sedan bak till back och pang... Varför krångla till det?
Avslutningsvis vi har inte råd att ge bort mål som Ölvestad gjorde idag vid ställniingen 1-1. Allra minst då detta skedde i PP.
Tabellen är väldigt jämn och vi kan hamna i allt från slutspel till KS. Fortsätter vi vinna hemma undviker vi nog KS i alla fall. För att nå slutspel krävs det segrar på hemmaplan samt segrar och kryss i en del nyckematcher borta. Tyvärr bruklar vi ha det väldigt svårt mot "sämre lag" borta tyvärr. Tyvärr tror jag inte det blir något slutspel, vi undviker KS om vi inte drabbas av skador. I en KS tror jag tyvärr det skulle gå totalt åt helvete då alla lag skulle ge allt för att verkligen slå oss!
Kall-El skrev:Vi vann två tajta matcher hemma och nu torskade vi en borta. Inte mycket att säga om. Att skylla på otur är galet. Vi har inte trupp siom är bra nog för att spela på topp jämnt. Dessutom är vi på tok för beroende av vissa spelare.
Det saknas en naturlig målskytt till och pga detta blir vi alldeles för beroende av Bremberg - Bengan och detta funkar självfallet inte i längden.
Vårt PP är på tok för svagt. Idag kändes det rakt igenom uselt. Vad hände med snabba passningar, rörelse och sedan backskott? Jag menar i PP skall det räcka med några snabba pass sedan bak till back och pang... Varför krångla till det?
Avslutningsvis vi har inte råd att ge bort mål som Ölvestad gjorde idag vid ställniingen 1-1. Allra minst då detta skedde i PP.
Tabellen är väldigt jämn och vi kan hamna i allt från slutspel till KS. Fortsätter vi vinna hemma undviker vi nog KS i alla fall. För att nå slutspel krävs det segrar på hemmaplan samt segrar och kryss i en del nyckematcher borta. Tyvärr bruklar vi ha det väldigt svårt mot "sämre lag" borta tyvärr. Tyvärr tror jag inte det blir något slutspel, vi undviker KS om vi inte drabbas av skador. I en KS tror jag tyvärr det skulle gå totalt åt helvete då alla lag skulle ge allt för att verkligen slå oss!
JA skrev:Man kan ju i alla fall glädja sig åt att varken Frölunda, Mora eller Slaka HC tog mer än en pinne i dag.
eller som i konståkning när man vurpat, fortsätt som om ingenting har hänt och fokusera på att göra resten ( = av matcherna ) bra!! Dock bra att kämpa som de gjorde - de föll framåt och med flaggan i topp!
Okej då, ni förtjänade minst ett poäng (iofs gick ju matchen på TV för alla att beskåda)
Jag ska berätta en hemlis för er. Många här uppe i norrland inkl Skellefte smyg-gillar eran lågbudgetsatsning med infödda nollåttor. Det är så j-a norrland att satsa på sina egna fattiga och outbildade unga förmågor. Så på sätt och vis är Djurgårn mer norrland än Skellefte AIK. All heder åt er och lycka till, från hjärtat...