Åtminstone i 58. Södertälje öppnade rätt bra, men DIF tog snabbt över och kontrollerade matchen hela vägen in i mål.Hawk skrev:Ni som såg matchen, spelade grabbarna hockey i 60 min? För det har dom inte gjort tidigare.
Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013
Ok tack för infon. Ett steg i rätt riktning då kanske#87 skrev:Åtminstone i 58. Södertälje öppnade rätt bra, men DIF tog snabbt över och kontrollerade matchen hela vägen in i mål.Hawk skrev:Ni som såg matchen, spelade grabbarna hockey i 60 min? För det har dom inte gjort tidigare.

Verkligen! Det ska väl sägas att Södertälje stod för en rätt blek prestation, men DIF gjorde det ändå riktigt, riktigt bra. Det var verkligen full kontroll (nästan) hela matchen.Hawk skrev:Ok tack för infon. Ett steg i rätt riktning då kanske#87 skrev:Åtminstone i 58. Södertälje öppnade rätt bra, men DIF tog snabbt över och kontrollerade matchen hela vägen in i mål.Hawk skrev:Ni som såg matchen, spelade grabbarna hockey i 60 min? För det har dom inte gjort tidigare.
Edit: Är någon intresserad sån finnes presskonferensen där.
Skönt med 3 poäng i dag.
Tycker södertälje påminde lite om hur DIF så ut när det var som mörkast förra säsongen.
Detta är nog den andra matchen då jag inte känt mig orolig efter 2 perioder, var något som kändes rätt stabilt. Sen att södertäljespelarna verkade vara kvar hemma i TV-soffan kan ju ha bidragit lite med den känslan också.
Tycker södertälje påminde lite om hur DIF så ut när det var som mörkast förra säsongen.
Detta är nog den andra matchen då jag inte känt mig orolig efter 2 perioder, var något som kändes rätt stabilt. Sen att södertäljespelarna verkade vara kvar hemma i TV-soffan kan ju ha bidragit lite med den känslan också.
Alltid Oavsett.
SSK sköt 15 skott och hade 16 min PP, speglar det ganska bra.Hawk skrev:Ok tack för infon. Ett steg i rätt riktning då kanske#87 skrev:Åtminstone i 58. Södertälje öppnade rätt bra, men DIF tog snabbt över och kontrollerade matchen hela vägen in i mål.Hawk skrev:Ni som såg matchen, spelade grabbarna hockey i 60 min? För det har dom inte gjort tidigare.
Inte mycket att klaga på idag.
Hockey är härligt! Det är klart vi vinner.sthlm19 skrev:Vinner vi mot KHK på fredag så ligger vi tre poäng bakom dem, med en match mindre spelad. Om nu TIK håller i det.
Sjukt vad snabbt det kan gå.
3 poäng igen, underbart.
Tycker Hank och Ahlén är ruskigt bra idag även Ljungh. Skönt att Mattsson får hålla nollan, behövde ju inte kämpa speciellt mycket för det men ändå bra för självförtroendet.
Det här var nog det sämsta Södertälje jag någonsin skådat på deras hemmaplan.
De har juh en hel del att fundera på i deras organisation.
Nu hoppas jag att vi mosar bönderna på fredag.
/Niclas
Tycker Hank och Ahlén är ruskigt bra idag även Ljungh. Skönt att Mattsson får hålla nollan, behövde ju inte kämpa speciellt mycket för det men ändå bra för självförtroendet.
Det här var nog det sämsta Södertälje jag någonsin skådat på deras hemmaplan.
De har juh en hel del att fundera på i deras organisation.
Nu hoppas jag att vi mosar bönderna på fredag.
/Niclas
Det jag imponeras av, av Hank-kedjan - är att i förstabytet nästan alltid få ner pucken djupt och sätta en en jävla press och prägel på matchen. Jag tror dom har en väldigt stor del i att det gått så bra i inledningarna av matcherna.
Jag älskar den kedjan och deras inställning.
Match imorgon eller?
Otroligt bra disciplin matchen igenom, det är allt jag har att säga om det.
Kameran zoomade in David Lidström i slutet på matchen och det första som slog mig va typ "Juste, han lirar ju i DIF". Hade helt glömt bort honom.
Kameran zoomade in David Lidström i slutet på matchen och det första som slog mig va typ "Juste, han lirar ju i DIF". Hade helt glömt bort honom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013
Också reflekterat över detta, grymt viktigt! De har verkligen spelat över förväntan i min mening. Honken visste man ju dock sen gammalt att han är mäkta stabil.sthlm19 skrev:Det jag imponeras av, av Hank-kedjan - är att i förstabytet nästan alltid få ner pucken djupt och sätta en en jävla press och prägel på matchen. Jag tror dom har en väldigt stor del i att det gått så bra i inledningarna av matcherna.
Var skeptisk när vi värvade tillbaka Hank inför förra säsongen och fick väl hyfsat rätt med tanke på hans spel. Att det i år ser mycket bättre ut beror nog mycket på, som han sa i gårdagens intervju, att han är återförenad med Ahlén. Tre kg muskler (?) mindre att bära runt på gör säkert sitt också. Skoj hursom !
Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013
Snacka om nerköp från Travis, själv håller jag fast vid honom. Men så länge vi vinner ska jag inte klaga ; )Henke95 skrev:
Är det Wake Me Up som gäller vid varje vinst eller?
Re: Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013
Wake me up var väl Ljunghs taggningslåt, den stannade väl i omklädningsrummet efter hans riktigt bra matcher nu på sistoneHenkos skrev:Snacka om nerköp från Travis, själv håller jag fast vid honom. Men så länge vi vinner ska jag inte klaga ; )Henke95 skrev:
Är det Wake Me Up som gäller vid varje vinst eller?

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klackens "hån" utav tjockisen igår var ganska skönt också (träffade dessutom snubben både innan och efter matchen, han var där med 2st Djurgårdare... Dem fick flytta runt lite i arenan)
Sa det efter "hörde du att dem sjöng om dig?"
Men det hade han tydligen inte gjort, han var bara så förbannad på sin egen klack xD
Sa det efter "hörde du att dem sjöng om dig?"
Men det hade han tydligen inte gjort, han var bara så förbannad på sin egen klack xD
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman