Linkan, Ferna, Bengan och Jimmie till Tre Kronor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Var osäker var jag skulle lägga detta inlägg, här eller på den jag starta om att "svensk hockey gräver sin egen grav". Men valde denna.

Det är enormt glädjande att DIF har flest spelare representerade i årets viktigaste träningsturnering för landslag (iallafall för oss svenskar). Men samtidigt ett svaghetstecken för svensk hockey att ett lag på plats 10 i ES har flest representanter.
Jag hade faktiskt varit gladare om vi ej hade någon med beroende på skadesrisken och intensivt program. Där vi ligger i serien krävs att alla går in med 110 varje match för att vi skall i bästa fall nå slutspel och sämsta fall få kvala.
Jag kan bara se en orsak till att vi har flest spelare i tre kronor både på senior och junior nivå.

VI SATSAR PÅ SVENSKA PRODUKTER OCH KRYDDAR MED KVALITESPELARE FRÅN ANDRA LÄNDER

Med förhoppning att DIF tar tre viktiga ikväll och att alla fyra lyckas och är hela när turneringen är över
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Detta e jju kul för grabbarna. var inte så deppiga som ni är. att lnkkablr skadad tror jag knappast.
men däremot kan det bli svårt med Hörnqvist som några säger om han gör bra ifrån sig.
och där e det upp till oss supportrar också att han inte sticker.

Tex:
Kanske man kan göra en insamling för att behålla honnom

Banderoll med text, han kom han såg han segrade i allas ögon, hörnqvist stanna!!!!

eller så fins det en massa annat som man kan göra :)
så snälla sluta sura och hjälp till med hörnqvist till att få han till att stanna.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

smurf02 skrev:Detta e jju kul för grabbarna. var inte så deppiga som ni är. att lnkkablr skadad tror jag knappast.
men däremot kan det bli svårt med Hörnqvist som några säger om han gör bra ifrån sig.
och där e det upp till oss supportrar också att han inte sticker.

Tex:
Kanske man kan göra en insamling för att behålla honnom

Banderoll med text, han kom han såg han segrade i allas ögon, hörnqvist stanna!!!!

eller så fins det en massa annat som man kan göra :)
så snälla sluta sura och hjälp till med hörnqvist till att få han till att stanna.

Vad härligt, efter detta inlägg så känner jag mej så lugn, tycker nästan att BÅG kan ta ut fler Djurgårdare till den betydelselösa turneringen, som jag tyvärr har glömt namnet på.

Det är tydligen upp till oss supportrar....
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

smurf02 skrev:lnkkablr

Linkan ?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Sidney Crosby skrev:

Linkan ?
Tror att han syftar på Linkans tjeckiske halvbror, Miroslav Lnkkablr. 8)
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Jag menar Linkan :oops:
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

*Knirre skrev:
Sidney Crosby skrev:

Linkan ?
Tror att han syftar på Linkans tjeckiske halvbror, Miroslav Lnkkablr. 8)

Hahahahha :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Konspirationsteorier är kul, här kommer en till.....

Bengt-Åke Gustavsson har ju ett omsogsfullt planterat DIF-hat sedan tidigt 80-tal.
Därför var det både förvånande & uppseendeväckande att han tog ut 4 ut av DIF:s kanske viktigaste spelare till LG-Hockey Games.

Jag kan bara se en anledning till att B.Å. plötsligt trycker in en drös Djurgårdare i truppen.
Han ser sin chans att sopa bort DIF från banan en gång för alla.Alla vet ju att om Linkan blir skadad innebär det kvalseriespel, & där kan det i princip bara gå åt helvete.

Tror att Bengt-Åke kommer matcha Bremberg stenhårt...
Madferit

Inlägg av Madferit »

Jag tar för givet att Linkan är med i VM pga det han sa i tidningarna när det först ryktades att han var klar för LG Truppen.

Annars hade han aldrig lirat LG games.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om han nu är gjuten skall han verkligen behöva kvalificera sig för spel i LG?

Känns rätt korkat. Hade varit bättre om han fått vila sig istället så han hade varit fortsatt fräsch. Tyvärr tror jag inte Bremberg kommer med i truppen till utan BÅG vill bara ha honom som ett namn för att sälja flera plåtar så förbundet kan mera stålar. Men, men vi får väl se. Räknar kallt med en kedja beastående av Linkan, Ölvestad och Bengan. Allt annat vore en besvikelse i min bok.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tackade han ja eller inte? Var ju snack om att han skulle tacka nej.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Lee Harvey Oswald skrev:Konspirationsteorier är kul, här kommer en till.....

Bengt-Åke Gustavsson har ju ett omsogsfullt planterat DIF-hat sedan tidigt 80-tal.
Därför var det både förvånande & uppseendeväckande att han tog ut 4 ut av DIF:s kanske viktigaste spelare till LG-Hockey Games.

Jag kan bara se en anledning till att B.Å. plötsligt trycker in en drös Djurgårdare i truppen.
Han ser sin chans att sopa bort DIF från banan en gång för alla.Alla vet ju att om Linkan blir skadad innebär det kvalseriespel, & där kan det i princip bara gå åt helvete.

Djurgården har grävt sin egna grav och de är fullt kapabla att gräva sig längre ned utan Bengans hjälp.

jag tror nog att Bengan tog ut spelarena beroende på att han gillar vad han ser?
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Visst är det så. B.Å är ju FBKare, och trots det tar han ut Jönsson (FBKs viktigaste spelare?) till varje skitturnering. Även om FBK har en bredare trupp än vi, så märks det tydligt när Jönsson inte är med/spelar dåligt.

Våra fyra spelare är med för att de är bra, inget annat.

Tackade Linkan ja eller nej till LG?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

slagskott skrev:

Djurgården har grävt sin egna grav och de är fullt kapabla att gräva sig längre ned utan Bengans hjälp.

jag tror nog att Bengan tog ut spelarena beroende på att han gillar vad han ser?

NEJ!
Bengt-Åke är otroligt långsint & har fortfarande inte riktigt kommit över semifinalförlusten i Karlstad 2/4-1992 (4-3SD).
Då stod han & beklagade sig i en radiointervju & att det var:
-Tragiskt för Svensk hockey att ett lag som spelar så dålig/tråkig hockey som Djurgården gör ska nå fram till en SM-final.

Att slita på DIF:s viktigaste spelare i en Kalle-Anka-Cup innan Elitseriens slutspurt är hans sätt att bearbeta den sorgen :wink:
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Helt övertygad att det är såhär.

Dom håller varandra om ryggen däruppe i "familjen" Bengt Åke - Loob - Runken - Samuelsson osv.....
Skriv svar