Musik i Globen vid spelavbrott etc

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Leif_GW_Platon

Musik i Globen vid spelavbrott etc

Inlägg av Leif_GW_Platon »

Varför spelas det så sällan musik innan tekningar och vid spelavbrott i Globen nuförtiden? För några år sedan var det mycket mer publikstämningshöjande musik. Om jag inte minns fel fanns det tom ett liveband en gång på ett AIK-Derby. :wink: Jag vill inte ha liveband, men det vore skönt med lite mer "na-na-na-naa-na DJUR GÅR DEN".
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Finns det någon DJ över huvudtaget? :P
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Musik i Globen vid spelavbrott etc

Inlägg av Gårdare »

Leif_GW_Platon skrev:Varför spelas det så sällan musik innan tekningar och vid spelavbrott i Globen nuförtiden? För några år sedan var det mycket mer publikstämningshöjande musik. Om jag inte minns fel fanns det tom ett liveband en gång på ett AIK-Derby. :wink: Jag vill inte ha liveband, men det vore skönt med lite mer "na-na-na-naa-na DJUR GÅR DEN".
Säkerligen för att man vill ge klacken en chans att sjunga. Tidigare har Järnkaminerna klagat på att man överröstar klacken med musik. Så länge det står 20 st i klacken kommer nog musiken ganska snart att komma tillbaka... tyvärr!
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Personligen tycker jag att det är mycket bättre att inte ha någon musik alls jämfört med den mainstream-smörja som spelas i många andra arenor och som även hördes i Globen då och då under förra säsongen.

Och om jag inte minns fel så var det många som på detta forum tidigare under året önskade att musiken skulle tas bort helt. Nu är den borta så var glada åt det.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Gårdare skrev:
Säkerligen för att man vill ge klacken en chans att sjunga. Tidigare har Järnkaminerna klagat på att man överröstar klacken med musik. Så länge det står 20 st i klacken kommer nog musiken ganska snart att komma tillbaka... tyvärr!
Klacken behöver inte sjunga hela tiden? När det blir sånna där "små-pauser" tycker jag personligen att det är bra med lite musik, givetvis får klacken sjunga till, men det är bättre att sjunga när spelet är igång - då grabbarna får det lilla lyftet på isen. I båset behöver de sällan någon hjälp från klacken.
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Johaan skrev:Gårdare skrev:
Klacken behöver inte sjunga hela tiden? När det blir sånna där "små-pauser" tycker jag personligen att det är bra med lite musik, givetvis får klacken sjunga till, men det är bättre att sjunga när spelet är igång - då grabbarna får det lilla lyftet på isen. I båset behöver de sällan någon hjälp från klacken.
Johaan, i båset hör och ser man allt, inte på planen. Så klacken behövs under hela matchem. FRAMFÖRALLT när spelet är stilla och spelarna uppmärksammar.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Ja, nu får de bannemej plocka fram orgeln. (Vi snackade ju om stämningshöjande musik, right?) :)

MIndre dunkadunk är bara bra.
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Johaan skrev:Gårdare skrev:
Men om tex klacken har dragit igång en ramsa och fått rejält tryck så tycker jag inte att man ska försöka överrösta den med en massa skitmusik.
Skriv svar