Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Viktory
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Tapout1891 skrev:
Viktory skrev:Tapout1891: Så inget av mina exempel visar att vi kör massor av provocerande icke-rumsrena ramsor? Är "andra sidan kan ni svenska?" en ramsa du vill kämpa för att behålla på våra läktare? Varför?
Nej. just den du gav exempel på är avlegad och tråkig dessutom bonnig med tanke
på ripoffen.
känns väldigt 90-tal, och jag kan tänka mig många tälje supportrar som skulle garva
själva åt just det som sjöngs idag.

Jag har inget emot provocerande ramsor i extrem klass.
det får ju inte gå till överdrift, men denna var ju inte i närheten
av den grad jag skulle tolerera. men det är jag.

uppenbarligen har andra känsligare magar.
Då är vi ju eniga om att den är pinsam och helst borde undvikas?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Viktory skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Viktory skrev:För mig är ramsa för övrigt mer pinsam än rent och skärt rasistisk.
Hur ställer du dig till -Lappjävlar? (lueå, Löven, saik osv..)
Hets mot minoritet?
HAHa, eller "KOMMIT PÅ EN SKOTER!"

Hade man sjungit "KOMMIT PÅ EN KAMEL!" hade det blivit ramaskri...
När var senaste gången du såg en skoter i Norrbotten kontra en kamel i exempelvis Södertälje?

Lappjävlar har jag aldrig ens hört på våra läktare. Men ni ser väl matcherna på teve.
Jag har inte sett någondera.

Hör man förresten annorlunda ramsor på TV'n än på Hovet...? Då måste jag kolla mer på TV. Länge sen jag såg en hemmamatch i soffan.
Användarvisningsbild
Tapout1891
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Tapout1891 »

mb81 skrev:Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!

Har fortfarande inte förstått. vart kopplar ni rasismen i detta?
Rashatet where is it? vilka raser blev diskriminerade?
Var det hetsande mot raser inne på södertälje arenan?

Klockan är ju mycket, kanske är för trött för att se detta hat.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Viktory

Inlägg av Viktory »

-daniel- skrev:
Viktory skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Viktory skrev:För mig är ramsa för övrigt mer pinsam än rent och skärt rasistisk.
Hur ställer du dig till -Lappjävlar? (lueå, Löven, saik osv..)
Hets mot minoritet?
HAHa, eller "KOMMIT PÅ EN SKOTER!"

Hade man sjungit "KOMMIT PÅ EN KAMEL!" hade det blivit ramaskri...
När var senaste gången du såg en skoter i Norrbotten kontra en kamel i exempelvis Södertälje?

Lappjävlar har jag aldrig ens hört på våra läktare. Men ni ser väl matcherna på teve.
Jag har inte sett någondera.

Hör man förresten annorlunda ramsor på TV'n än på Hovet...? Då måste jag kolla mer på TV. Länge sen jag såg en hemmamatch i soffan.
Då tar jag gärna diskussionen om dessa ramsor på match i stället. Bara att komma förbi JK-båset.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!
Löjligt argument, tänker du till kanske du förstår vad jag menar.

Det är tydligen bättre att sjunga att man skall hugga folk, eller känga dem men man kan inte få sjunga en komisk liten rad innan några politiskt korrekta lustigkurrar skall ha synpunkter.
Jag förstår vad du menar såklart och tror inte du är rasist. Men undrar ändå vad som blir bättre av att man sjunger rasistiska ramsor. Varför är det så viktigt att försvara det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kränkta människor bör hånas, förlöjligas och buas ut.

Framförallt människor som blir kränkta i någons ställe.
"Dom tar illa upp!"

De som det faktiskt kan beröra är förhoppningsvis folk med självdistans och inga ynkligt patetiskt grinande töntar.
Skärp er för fan och fokusera på sånt som betyder nåt. Det är bara ord. Uppsåt och kontext avgör allt, något många har sjuka problem att att inbegripa.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-10-09 21:46:36, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tapout1891
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Tapout1891 »

Viktory skrev: Då är vi ju eniga om att den är pinsam och helst borde undvikas?
Jag skulle inte sjunga med i ditt exempel om kängor och solna centrum, nej.
men den har jag å andra sidan inte hört i hockey klacken någonsin.
möjligt att jag är på fel plats.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Viktory

Inlägg av Viktory »

DIF_Soldier skrev:Kränkta människor bör hånas, förlöjligas och buas ut.

"Dom tar illa upp!"

De som det faktiskt kan beröra är förhoppningsvis folk med självdistans och inga ynkligt patetiskt grinande töntar.
Skärp er för fan och fokusera på sånt som betyder nåt. Det är bara ord.
Jag skiter väl för helvete i vad några SSK-muppar känner eller tycker. Det är jag själv och många med mig som skäms över vissa medsupportrar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Viktory skrev:
Då tar jag gärna diskussionen om dessa ramsor på match i stället. Bara att komma förbi JK-båset.
Men nu är vi ju på forumet och jag försöker fortfarande förstå hur du resonerar när du tycker det är OK att sjunga man ska känga folk, men helt och hållet tar avstånd från en fullständigt oskyldig "sång" som bara politiskt korrekta gnälltanter kan ha synpunkter på.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:

Det är tydligen bättre att sjunga att man skall hugga folk, eller känga dem men man kan inte få sjunga en komisk liten rad innan några politiskt korrekta lustigkurrar skall ha synpunkter.
Jag förstår vad du menar såklart och tror inte du är rasist. Men undrar ändå vad som blir bättre av att man sjunger rasistiska ramsor. Varför är det så viktigt att försvara det.
Det fria ordet är sjukligt viktigt att försvara. Vi får mindre och mindre av den varan i det här landet nämligen.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

"Dom tar illa upp!"

Nu handlar det ju inte om att vi tar illa upp på någon annans bekostnad, utan att man är på plats och representerar skölden. Ska man hålla en sådan pinsam nivå kan man lika gärna vara tyst. Det finns bättre, roligare och smartare ramsor att sjunga.

Det handlar inte om att någon är kränkt här, utan att man skämmer ut sig när man representerar Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stentuff skrev:

"Dom tar illa upp!"

Nu handlar det ju inte om att vi tar illa upp på någon annans bekostnad, utan att man är på plats och representerar skölden. Ska man hålla en sådan pinsam nivå kan man lika gärna vara tyst. Det finns bättre, roligare och smartare ramsor att sjunga.

Det handlar inte om att någon är kränkt här, utan att man skämmer ut sig när man representerar Djurgården.
Återigen, hur många smarta sånger har vi egentligen? Vill du ha intellektuell stimulans skall du nog hålla dig borta från hockey.
Viktory

Inlägg av Viktory »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:

Det fria ordet är sjukligt viktigt att försvara. Vi får mindre och mindre av den varan i det här landet nämligen.
Vem hindrar dig från att sjunga? Däremot är du ju också vår förbannade rätt att sjunga nåt annat eller tycka att en ramsa är skit.

Det handlar inte om att "någon kan ta illa upp", det handlar om att jag skäms för egna medsupportrar, jag tar själv illa upp för att det är så jävla låg nivå. Det gäller för övrigt även "tjockis-fetto" för att ta ett totalt annat exempel.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Diskussionen är så djävla typisk Sverige. Det är helt OK att kränka vissa, men somliga andra är det tabu att kränka. Och någon vänsterperson i vänstermedia brukar vara den som sätter reglerna för vad som är OK.
Senast redigerad av minalman den 2013-10-09 22:23:25, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Viktory skrev:

"Dom tar illa upp!"

Jag skiter väl för helvete i vad några SSK-muppar känner eller tycker. Det är jag själv och många med mig som skäms över vissa medsupportrar.
Återigen; du måste ha uppsåt och kontext i åtanke innan du börjar veva med ditt känsloregister likt en spastiker i en torktumlare.

Om någon ska ta dig på allvar måste du ju vara starkt emot alla hatramsor, även mot aik.
Det är jag hyfsat säker på att du inte är.
Säg den glädje som varar
Skriv svar