Självklart är det en kostnadsfråga med studio men det hade varit bra tror jag. Det för att öka upplevelsen i allmänhet och minska gapet mellan tv-soffa och live men även för att ta bort den tristessen som vissa känner (har folk så jäkla svårt att sitta stilla idag?). Det är också väldigt många "kändisar" på plats på matcherna och det borde inte vara så svårt att få några av dom att komma ner regelbundet, typ Södergren, Challe och andra liknande.
Nu har jag inte varit på någon match på Hovet i år men jag kan inte minnas att det förra säsongen visades sammandrag från de andra matcherna på jumbotronen. Kanske är problematiskt med rättigheterna men det gjordes när vi låg i ES och det var canal+ som visade...en ny HD-jumbotron hade ju varit att föredra också så man faktiskt kan få nytta av repriserna...när dom väl visas. Ofta har ju även Viasat studio på någon match då kanske man kan visa den, om inte DIF har egen.
Det dyraste alternativet är självklart att rusta upp arenan alt. bygga en ny. Rusta upp Hovet, riv Globen och bygg en riktig evenemangsarena där, det hade varit fint. Plocka ihop godbitarna från andra arenor, typ Malmö Arena och Vida Arena. En utopi men ändå man får väl drömma?

Att få tillbaka vissa supportergrupper är nog den ekonomiskt minsta bördan för att öka publiksiffrorna. Det går att vrida och vända på det på många sätt. En bra klack drar nog en hel del andra besökare också. Dock är detta inte uteslutande för att de gäster som man ekonomiskt verkligen vill komma åt ska komma. Det är familjerna och de potentiella matgästerna på långsidan som jag tänker på. Förutsatt att DIF får en del av kakan är det dessa två grupperna som verkligen kan bidra till omsättningen. Både genom kringförsäljning och dyrare biljetter. Kräver dock en del fixande av Hovet.
Jag själv är ju en rätt kass besökare. Köper min biljett (visst dyrare än klack) men gör inte så mycket mer än så. Kanske någon bira i någon paus men pga det som många andra säger, att det tar sådan satan tid så blir det inte så ofta. Absolut inget käk då utbudet är för dåligt.