Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Nu är väl inte problemet att inte sittplats är tysta utan att 80% av klacken är det under majoriteten av sångerna, och nog fan måste väl fler än 20% kunna låttexterna tillräckligt bra för att kunna sjunga med? Jag hade spräckt rösten redan vid Ottosson-hyllningen men fortsatte ändå matchen igenom med en totalkvaddad söndag som följd! Har man tagit på sig att vara i klacken är det ens förbannade plikt att sjunga tills stämbanden blöder...
*Facepalm*sthlm19 skrev:"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.S. Skuggan skrev:Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Ungefär som "Full Fart Framåt! Åke Cato!" eller "Djurgår'n till Skanör"
-
Haha! Det är ju klockrent ju! Ottosson käkar minor till frukost!Isabo skrev:*Facepalm*sthlm19 skrev:"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.S. Skuggan skrev:Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.

(Fast egentligen vet vi ju alla att det är Petr Kalus som gör det)
Klacktråden - Järnkaminerna
Hm klassiker från förr "Lasse Falks säkra miner" - nog för han såg lite butter ut men...Isabo skrev:*Facepalm*sthlm19 skrev:"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.S. Skuggan skrev:Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Zoran Lukic käkar piller!Malto skrev:Hm klassiker från förr "Lasse Falks säkra miner" - nog för han såg lite butter ut men...Isabo skrev:*Facepalm*sthlm19 skrev:"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.S. Skuggan skrev:Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"Särkijärvis jacka brinner" är ju en annan klassiker.
Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?
EDIT: Fick nys på vad det var. "Andra sidan kan ni svenska." Känns väldigt onödigt.
EDIT: Fick nys på vad det var. "Andra sidan kan ni svenska." Känns väldigt onödigt.
Senast redigerad av Stentuff den 2013-10-09 19:40:33, redigerad totalt 2 gång.
Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?
Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Läs mitt inlägg.pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?
Sv: Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Läs mitt inlägg.pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Läs mitt inlägg.pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?
Stentuff skrev: EDIT: Fick nys på vad det var. "Andra sidan kan ni svenska." Känns väldigt onödigt.
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Det är ju en klassiker i Södertälje sen längeStentuff skrev:pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Läs mitt inlägg.pulverapa skrev:Ingen aning. Jag är på plats, vad jag vet åkte vi en abonnerad buss och sjöng lite sköna DIF-ramsor...?Stentuff skrev:Vad gjorde djurgårdarna på plats inför match? Hörde att de skulle uppfört sig rasistiskt.. Någon som kan ge ljus i frågan?Stentuff skrev: EDIT: Fick nys på vad det var. "Andra sidan kan ni svenska." Känns väldigt onödigt.
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Ja att håna Södertälje för liknande är ju lite av "tradition". Kan tyckas vara lite larvigt men så är det. Hemma brukar vi ju sjunga "Södertälje förort till Beirut" eller något liknande.
Tycker fortfarande inte om den. Alls.
Kanske lite onödig, men sååååå hemsk är den inte.. Den sjungs ju med glimten i ögat, lite självdistans måste man väl ändå kunna ha?Stentuff skrev:Tycker fortfarande inte om den. Alls.