Jim Morrison skrev:Amartey!!!!! Eller ska vi säga yaya toure? Vilka jävla kliv!!
Hans defensiva lösning av problemet när Hysén jagar strax innan ruschen som leder till straff är ju så kylig.
Ser ut som att han spelat mittlås i ett helt liv.
18 år, helt unik vågar jag nästan påstå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Enbom skrev:Helt solklart inte straff ser man i efterhand, och därför är det så jääääävla skönt.
Hata Göteborg.
Ah, en tolkningsfråga.
Tacklingen inleds helt klart utanför straffområdet, men han avslutar ju med att kötta ner Amartey helt som aldrig ens får chansen att fullfölja situationen.
Det sker innanför linjen.
Färgad eller inte, jag tycker man kan döma straff
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nu var det visserligen länge sedan jag var domare (och det var i division 5, tre matcher ) men jag har för mig att det är vars tacklingen först äger rum som är det väsentliga. Att han ramlar in i straffområdet ska inte spela någon roll.
Just hemma från ännu ett underbart Djurgårdsminne! Ni som sitter på forumen och hänger under Djurgårdens hemmamatcher ångrar er nog mer och mer. Man ska alltid vara på plats när DIF lirar hemma, då får man uppleva såna här saker på plats.
Amarteys monsterlöpning, det räcker så.
INGET SM GULD FÖR GÖTEBORG!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Enbom skrev:Helt solklart inte straff ser man i efterhand, och därför är det så jääääävla skönt.
Hata Göteborg.
Ah, en tolkningsfråga.
Tacklingen inleds helt klart utanför straffområdet, men han avslutar ju med att kötta ner Amartey helt som aldrig ens får chansen att fullfölja situationen.
Det sker innanför linjen.
Färgad eller inte, jag tycker man kan döma straff
Helt rätt så, och jag tycker dessutom att det var ett par situationer tidigare i matchen där vi borde haft straff också, bl.a en hands och när Jawo blev liggande i straffområdet (ska dock erkänna att jag inte såg situationen utan mest gick på andras reaktioner)
Men, men så jävla rätt! När fick vi en straff på stopptid senast för övrigt?