Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av sPTNC »

Salas skrev:
Godnoken skrev:Tror knappast att KHK tappar det så mycket att dem hamnar utanför topp tre som många här verkar tro.
Nej. KHK kommer etta.
Alltså, det har spelats 8 omgångar i allsvenskan. När alla har spelat lika många matcher efter nionde omgången är fullbordad, kommer det inte skilja mer än 6 poäng ner till fjärdeplatsen i tabellen.

Det räcker liksom att Karlskrona förlorar två raka matcher, så är dom redan uppätna. Raset kommer, var så säkra. Hur många gånger har man inte sett tippade bottenlag rivstarta, för att sedan ändå hamna i absoluta botten när säsongen är över? Inte för att jag tror att Karlskrona kommer sjunka så långt, men jag är inte alls säker på att dom ens når top sju. Säsongen är lång, och det kommer Karlskrona få känna på.

Ledde inte Troja serien förra året efter 10:e omgången?
Kollade lite på deras match igår och man får ge dem att dem snabba, men framförallt farliga i offensiv zon då dem lägger allt på mål utan att varken skönlira eller lägga tre pass för mycket.
Nu såg jag inte hela matchen men som någon var inne på läste Mora av deras spel riktigt bra i första. När sedan KHK kom ut i andra var det en helt annan matchbild.

Jag ser Mora som ett juniorlag... När det går bra går det jävligt bra. Men frågan är hur det kommer gå för dem i motgång.
Framförallt, lägger dem all energi i början av säsongen för att hävda sig eller har dem sparat krafter till slutet också. Dem kan ju omöjligen ha räknat med denna framgång och eventuellt playoff/kvalspel nästa år efter förra säsongens resultat och med denna nya trupp.

Ja, det är en jävla gåta det där...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag har inte sett en endaste sekund av någon KHK-match så det blir minst sagt intressant på fredag. Kommer vi bli utskåpade? Jag har personligen svårt att tro det, faktiskt. Lite beroende hur det går i matcherna innan för vår del och vilket självförtroende vi går in i matchen med.
Isabo

Inlägg av Isabo »

sPTNC skrev:Ledde inte Troja serien förra året efter 10:e omgången?
Det kan väl inte vara möjligt? Det känns främmande för mig, möjligen låg man väldigt bra till ett tag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
Det kan väl inte vara möjligt? Det känns främmande för mig, möjligen låg man väldigt bra till ett tag.
Man ledde efter 5 omgångar. Efter 10 omgångar låg man 4:a.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:
Man ledde efter 5 omgångar. Efter 10 omgångar låg man 4:a.
ja så kan det nog ha varit när jag tänker efter. Hade glömt bort att de staratde så pass starkt. Minns ju självklart hur de var de första som spöade oss i den här skitserien, redan i andra omgången. Men att de hade gått så pass bra hade jag förträngt. Det är ju trots allt inte i fjärde omgången man ska leda serien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Herregud vad jag vill möta Karlskrona och sätta dom på plats.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag tror faktiskt inte heller deras flyt kommer hålla i sig heller. Trots flytet så måste man ju säga att när de vinner flertalet av sina matcher med 3-5 måls marginal så måste de på något sätt ha en sjuhelvetes spelidé och riktigt starkt lag. Det måste vara deras lagsammanhållning eller nå annat tjafs för dem har ju inte många stjärnor om man säger så :?

Många lag brukar bryta sina trender mot oss, men denna gången bryter vi KHKs trend! Dem kommer inte vinna på Hovet den 11.
Fast det är ju inte flyt. Dom har inte någon målvakt som är het just nu eller så. Dom verkligen dominerar ju sina matcher.
Jag var inte säker på om du är ironisk här eller inte men..

Har du sett alla deras matcher? För jag har nämligen sett de flesta och resultaten talar inte hela tiden för sig själv. Inågra matcher så har motståndaren gjort Galbraith bra, och dominerar inte hela matcherna så du har fel.
Och dessutom menade jag deras vinnarflyt, inte att just dem alltid har flyt utan mer att dem är inne i ett bra stim!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag tror faktiskt inte heller deras flyt kommer hålla i sig heller. Trots flytet så måste man ju säga att när de vinner flertalet av sina matcher med 3-5 måls marginal så måste de på något sätt ha en sjuhelvetes spelidé och riktigt starkt lag. Det måste vara deras lagsammanhållning eller nå annat tjafs för dem har ju inte många stjärnor om man säger så :?

Många lag brukar bryta sina trender mot oss, men denna gången bryter vi KHKs trend! Dem kommer inte vinna på Hovet den 11.
Fast det är ju inte flyt. Dom har inte någon målvakt som är het just nu eller så. Dom verkligen dominerar ju sina matcher.

Har du sett alla deras matcher? För jag har nämligen sett de flesta och resultaten talar inte hela tiden för sig själv. Inågra matcher så har motståndaren gjort Galbraith bra, och dominerar inte hela matcherna så du har fel.
Och dessutom menade jag deras vinnarflyt, inte att just dem alltid har flyt utan mer att dem är inne i ett bra stim!
Dessutom har de en fantastisk tränare i Janne Karlsson bakom sig vilket såklart även det är en stor faktor. Nu har han fått vara med under hela försäsongen till skillnad mot förra året då han kastades in i mitten. Sen har KHK dessutom helt ok budget och ett spelarmaterial för att vara ett mittenlag i HA.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skidlöparn skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:

Dessutom har de en fantastisk tränare i Janne Karlsson bakom sig vilket såklart även det är en stor faktor. Nu har han fått vara med under hela försäsongen till skillnad mot förra året då han kastades in i mitten. Sen har KHK dessutom helt ok budget och ett spelarmaterial för att vara ett mittenlag i HA.
Ja han gjorde väl samma sak med Växjö, han gör det igen!
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Vi ligger fyra med en match mindre spelad än ettan och tvåan, trots att vi inte gjort en enda godkänd match i år.
Det säger en del om potentialen i det här laget.
Viktig värdemätare när vi möter serieettan nästa fredag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:Vi ligger fyra med en match mindre spelad än ettan och tvåan, trots att vi inte gjort en enda godkänd match i år.
Det lustiga är att den starkast genomförda matchen är i min mening den enda vi förlorat på full tid.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
minalman skrev:Vi ligger fyra med en match mindre spelad än ettan och tvåan, trots att vi inte gjort en enda godkänd match i år.
Det lustiga är att den starkast genomförda matchen är i min mening den enda vi förlorat på full tid.
Håller med dig. Men det är ju ytterligare ett tecken att vi är bäst när vi har som minst press på oss (när vi möter lag som på förhand tippas vinna).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rix skrev:
Salas skrev:Karlskrona slog Mora med 5-0 idag... Det börjar ju bli löjligt detta, hur fan är det möjligt?
Kort och gott så är KHK ett bra lag i år, med en bra coach. Sen är dem inne i ett riktigt bra flow. Jag tror inte det håller hela säsongen ut, så top 3 kanske är "kört" men top 7 kan jag absolut se dem.
Dom har väl tryckt in typ 14-15 nya spelare till denna säsong, eller har jag hört fel?
Lätt att tro att det är förra säsongens KHK som spelar.
Med så stor spelaromsättning brukar ju lagbygget bli bättre & bättre ju längre säsongen går, eller det har iaf möjlighet att bli bättre med tiden.
Så att Janne Karlsson redan nu fått till ett lag utav detta snåriga pussel är grymt imponerande.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rix skrev:
Salas skrev:Karlskrona slog Mora med 5-0 idag... Det börjar ju bli löjligt detta, hur fan är det möjligt?
Kort och gott så är KHK ett bra lag i år, med en bra coach. Sen är dem inne i ett riktigt bra flow. Jag tror inte det håller hela säsongen ut, så top 3 kanske är "kört" men top 7 kan jag absolut se dem.
Dom har väl tryckt in typ 14-15 nya spelare till denna säsong, eller har jag hört fel?
Lätt att tro att det är förra säsongens KHK som spelar.
Med så stor spelaromsättning brukar ju lagbygget bli bättre & bättre ju längre säsongen går, eller det har iaf möjlighet att bli bättre med tiden.
Så att Janne Karlsson redan nu fått till ett lag utav detta snåriga pussel är grymt imponerande.
Ja, det är i princip ett helt nytt lag, 14 nya spelare sade en vän till mig.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ändå skönt att vi ligger 5:a och alla lag bakom har en match mer spelad. Kan nu ge lite lugn och ro.
Tror toppen börjar sätta sig lite nu. VIK,Malmö och Bofors kommer garanterat vara däruppe. Karlskrona kommer väl sjunka en del. Tippar nu på plats 6-8.
Svårt att se nåt av lagen Rögle,Timrå,Mora,SSK, ha chans på topp3.
Låst