Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår'n

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår'n

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev: Vi har en grymt orutinerad trupp, två st. 2:a målvakter och så toppat ovan på det en hygglig tränare som övar som bäst på att bli matchcoach.
Alla ingredienser för att bli en klassisk årgång! Allvarligt. Om vi får ihop det här gänget (med stöd från hela DIF-familjen) kan det bli oslagbart. "Det balanserar på en skör tråd". Flipp eller flopp. Men jag tror att hemmastödet och det oslagbara bortastödet som följer laget är en viktig ingrediens. DIF-13/14 kan bli årets pop-lag i svensk hockey. SHL floppar. DIF flippar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:På gränsen till patetiskt att börja gnälla på Zabel i det här läget. Men jag är inte förvånad.
Är det du som bestämmer när det är patetiskt?
Zabel har stått i DIFs bås tidigare, det handlar inte bara om starten på denna säsong... Folk har faktiskt haft invändningar tidigare mot Zabel.

Men vad vet vi andra, du skriver i alla trådar på detta forum, så jag antar att du är experten som man ska fråga...

klart att inte DU är förvånad...
?

Det är min åsikt, likväl som du har din. Begriper inte vad du menar. Sen är det ju bara skitsnack att du skriver att ingen krävt Zabels avgång, det är ju underförstått så att du och någon till precis skriver det i sina poster. Endera står man för sin åsikt eller så gör man det inte.

Du har dock helt rätt i att det verkligen har noll betydelse att vi tagit oss till ET-slutspelet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Vi har en grymt orutinerad trupp, två st. 2:a målvakter och så toppat ovan på det en hygglig tränare som övar som bäst på att bli matchcoach.
Alla ingredienser för att bli en klassisk årgång! Allvarligt. Om vi får ihop det här gänget (med stöd från hela DIF-familjen) kan det bli oslagbart. "Det balanserar på en skör tråd". Flipp eller flopp. Men jag tror att hemmastödet och det oslagbara bortastödet som följer laget är en viktig ingrediens. DIF-13/14 kan bli årets pop-lag i svensk hockey. SHL floppar. DIF flippar!

Haha, du står orubblig i din optimistiska sfär.
Skönt, kör vidare :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:På gränsen till patetiskt att börja gnälla på Zabel i det här läget. Men jag är inte förvånad.
Äh, folk bryr sig och är oroliga bara

Jag ser det jag ser under en match, Zabel verkar titta på helt andra matcher under tiden i båset, eller är det bara rökridåer han lägger ut, driver han med Viasats reportrar?

Visst, man kan köra strutsen och låtsas som ingenting har hänt för vi har ju trots allt tagit 3p, sett ur ett kort perspektiv ganska effektivt och klart mindre stressande för våra sköra youngsters.

Vi har en grymt orutinerad trupp, två st. 2:a målvakter och så toppat ovan på det en hygglig tränare som övar som bäst på att bli matchcoach.
Men visst, knappast läge nu att flytta på Zabel nu, känns bara en smula oroande med tanke på vad som komma skall
Det är väl alltid jävligt oroande att följa Djurgården...?
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Zabel kan knappast ta på säg äran gällande Ljung. Killen var bra redan i Västerås. Även om han hade en tung fjolårs säsong.
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

Så många matcher som vi spelmässigt ägde ifjol utan att ta poäng så välkomnar jag att vi tar 3 pinnar utan att vara det "bästa" laget på plan.

Bara vi och Karlskrona som endast förlorat 1 match under fulltid hittills. Trots att vi blir nedtryckte i egen zon så är vi svårslagna. Hade vi varit Björklöven igår så hade det varit ett jäkla liv om att vi inte lyckas skapa några riktigt vassa lägen.

Har man förväntningen att Dif skall parkera i motståndarens zon och vinna varje match med 3-4 mål eftersom man vann två sm-guld i rak i början av 2000 så kommer man ofta inte vara nöjd efter en match.

Vi har en hel kedja från Div 1, två unga målvakter, samt ett nytt lag. Man måste anpassa sina förväntningar efter detta.

Man får inte några stilpoäng för bra spel och det finns inte några lätta matcher i denna serie. Håller vi denna poängsnitt så gör laget det bra. Sedan är det kul om vi spelar riktigt riktigt bra men jag mår bäst när vi vinner.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Marre Greenleaf skrev:Så många matcher som vi spelmässigt ägde ifjol utan att ta poäng så välkomnar jag att vi tar 3 pinnar utan att vara det "bästa" laget på plan.

Bara vi och Karlskrona som endast förlorat 1 match under fulltid hittills. Trots att vi blir nedtryckte i egen zon så är vi svårslagna. Hade vi varit Björklöven igår så hade det varit ett jäkla liv om att vi inte lyckas skapa några riktigt vassa lägen.

Har man förväntningen att Dif skall parkera i motståndarens zon och vinna varje match med 3-4 mål eftersom man vann två sm-guld i rak i början av 2000 så kommer man ofta inte vara nöjd efter en match.

Vi har en hel kedja från Div 1, två unga målvakter, samt ett nytt lag. Man måste anpassa sina förväntningar efter detta.

Man får inte några stilpoäng för bra spel och det finns inte några lätta matcher i denna serie. Håller vi denna poängsnitt så gör laget det bra. Sedan är det kul om vi spelar riktigt riktigt bra men jag mår bäst när vi vinner.
Skulle alla resonera som du så skulle detta forum vara riktigt bra. Tyvärr finns det bara ett fåtal som du och de kvävs väldigt lätt av de som har alldeles för höga krav.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

seppuko skrev:
Marre Greenleaf skrev:Så många matcher som vi spelmässigt ägde ifjol utan att ta poäng så välkomnar jag att vi tar 3 pinnar utan att vara det "bästa" laget på plan.

Skulle alla resonera som du så skulle detta forum vara riktigt bra. Tyvärr finns det bara ett fåtal som du och de kvävs väldigt lätt av de som har alldeles för höga krav.
Ja tänkt vad mysigt ni skulle ha allihopa, ruggdunkar-SM året runt :wink:
-Ja det löser sig ska ni se, alltid oavsett, bla bla bla...

Att DIF ska "parkera" i offensiv zon i 60 min tror jag ingen förväntar sig.
Däremot att vi ska bestämma utgången av matchen och inte bli passiva tycker jag är ett ganska rimligt krav.
Återigen, vi möter ett skadeskjutet div.1 lag.
Det är det faktumet kombinerat med vår mesiga insats de sista 50 min som stör mig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror vi alla kan vara överens om att DIF större delen av matchen igår spelade riktigt jäkla ruttet. Sen drar vi nog olika slutsatser av det.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:Jag tror vi alla kan vara överens om att DIF större delen av matchen igår spelade riktigt jäkla ruttet. Sen drar vi nog olika slutsatser av det.
Jo det tror jag de flesta är överrens om. Men det kommer ruttna matcher och det kommer bra matcher. Borta mot Karlskoga var en bra match, inte vacker men kontrollerad. Gårdagen var mindre bra spelmässig men den gemensamma nämnaren är att vi vann båda. Föregående säsong hade vi kryssat båda alternativt förlorat med uddamålet. Och med senare delen av föregående säsong i åtanke kanske vi faktiskt har något bättre på gång i år?

Det är oerhört tidigt på säsongen och jag kan se nyanser i spel och glädje på plan som får mig att inte känna mig särskilt orolig, något jag var vid denna tid förra året.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Här var det gråa toner ser jag.

Min syn på det hela är att det bara är lite hjärnspöken just nu. När grabbarna skiter i allt och bara kör så har dom varit överlägsna alla lag dom mött. När dom spelar på sin högsta kapacitet. Men vad betyder det om dom inte kan göra det i 60 minuter frågar ni? Jo som sagt, så länge dom vinner matcherna trots mentala kollapser så kommer självförtroendet att komma tillbaka och vi kommer att få se bättre tredje perioder. Det är i alla fall vad jag tror. Jag tror stenhårt på det här laget och det tror jag ni alla känner när dom verkligen spelar på sin högsta nivå. Dessa kollapser med förra säsongens lag och vi hade nog bara haft en trepoängare hittills.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
seppuko skrev:

Ja tänkt vad mysigt ni skulle ha allihopa, ruggdunkar-SM året runt :wink:
-Ja det löser sig ska ni se, alltid oavsett, bla bla bla...
Det värsta är att dessa personer med all säkerhet skulle tycka det var jättetrevligt att skriva i ett sånt forum... Det är verkligen inte märkligt att det skrivs som mest om dåliga saker här, då det är dessa punkter som vi måste råda bot på om vi ska bli bättre. Hur mycket värde ligger det i ett inlägg: "Nu tar vi oss upp i SHL, och gör vi inte det så kämpar vi så hårt vi kan både på läktaren och på plan. Alltid oavsett osv".. Även om det visserligen är sant så tycker jag att inlägg där man även ser de dåliga bitarna och inte är rädd att ventilera ämnet ordenligt, är betydligt mera diskussionsvärt.

Som Djurgårdare ska man ha krav, utan dessa Djurgårdare så skulle vi ha Lhc-publik där jumbotronen talar om när man ska klappa, samt slå försäljningsrekord i Popcorn. Skulle inte byta bort vår kravpublik för någonting(sen kan man få krupp på vissa personers okunskap i ämnet men det hör till en annan diskussion). Djurgården ska skilja sig mot övriga lag, vi ska vinna till VARJE PRIS, det är så jag blev uppfostrad till Djurgårdare när jag var liten. Djurgården bjöd även då tillbaka med samma mentalitet på isen och på så sätt blev man en svårstoppad maskin av självförtroende och en tro på att köra sönder allt. Igår var spelarna väldigt små på isen, och blev våldtagna av ett Div 1-gäng i två perioder, på vår hemmaplan, inför storpublik. Inte okej!

Nu vann vi igår vilket gjorde att jag somnade med ett leende på läpparna likförbannat. Men orosmomenten finns där, och det är dem vi ska diskutera. Det gärna utan att bli kallad pessimister och neggon. Även om jag personligen erkänner att jag önskar att jag var lite som er strutsar härinne. Ibland, det skulle spara lite möbler och hjärtslag om inte annat.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag är nöjd med segern. Däremot är det inte ett bra tecken att vi två hemmamatcher i rad släpper ifrån oss en trygg ledning i sista perioden.

På läktaren var det inte det drag som jag hade trott på. Inte till en början i alla fall. Eller jo, i början var det ju drag, sen i mitten blev det familjen Fågeholk och sen tog det sig lite på slutet. Blir så jäkla arg på mig själv också att jag alltid ska ha problem med sjungandet när det väl gäller, undantaget Timrå senast. Precis som att det sitter nåt skit i halsen, får ta och kolla upp det.

Det går inte att kraxa eller mumla fram DIF till segrar i det långa loppet.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

++++ (5)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av pulverapa »

Vad hockey handlar om är att skapa sig så bra förutsättningar som möjligt för att vinna matcher. Igår räckte det. Mot Västerås borde det ha räckt, men gjorde det inte.

Kort och gott, två identiskt bra insatser kan ibland ge 0 poäng eller 3 poäng.
Skriv svar