Ja nu är de sämst, ligger sist i serien (vars nya namn jag vägrar ta till mig) efter Sunk-HV.captcash skrev:Verkar som vi får möta lillasyster i kvalserien.. ajk är fan sämre än sämst... nästan (nej fan heller men jaja) så man tycker synd om dem! Dock reser de väl sig en miljard klasser när de möter oss, brukar ju vara enda matcherna de kan spela hyffsat...
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Karlskrona slog Mora med 5-0 idag... Det börjar ju bli löjligt detta, hur fan är det möjligt?
Kort och gott så är KHK ett bra lag i år, med en bra coach. Sen är dem inne i ett riktigt bra flow. Jag tror inte det håller hela säsongen ut, så top 3 kanske är "kört" men top 7 kan jag absolut se dem.Salas skrev:Karlskrona slog Mora med 5-0 idag... Det börjar ju bli löjligt detta, hur fan är det möjligt?
Jag tror faktiskt inte heller deras flyt kommer hålla i sig heller. Trots flytet så måste man ju säga att när de vinner flertalet av sina matcher med 3-5 måls marginal så måste de på något sätt ha en sjuhelvetes spelidé och riktigt starkt lag. Det måste vara deras lagsammanhållning eller nå annat tjafs för dem har ju inte många stjärnor om man säger så
Många lag brukar bryta sina trender mot oss, men denna gången bryter vi KHKs trend! Dem kommer inte vinna på Hovet den 11.

Många lag brukar bryta sina trender mot oss, men denna gången bryter vi KHKs trend! Dem kommer inte vinna på Hovet den 11.
Just nu är de väl typ fyra i Sverige efter Linköping Skellefteå och Luleå. alla andra lag i elitserien har ju sugit rätt rejält. Helt sjukt iaf! se hur länge det håller.Salas skrev:Karlskrona slog Mora med 5-0 idag... Det börjar ju bli löjligt detta, hur fan är det möjligt?
ciirree: Det är väl just de som är starka som lag och inte behöver förlita sig på enstaka stjärnor som varit framgångsrikast? Så känns det iallafall. Sen har KHK trots allt Bergström som snittar 30+ poäng i HA, Smotherman med en bra poängskörd i ett bottenlag förra året, Janolhs som nog kan blomma ut i år, Angell som jag tror är viktig även utanför isen, 2 bra målvakter, JK i båset osv. Tror nog det kan räcka långt, även om det knappast lär räcka hela vägen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fast det är ju inte flyt. Dom har inte någon målvakt som är het just nu eller så. Dom verkligen dominerar ju sina matcher.ciirree skrev:Jag tror faktiskt inte heller deras flyt kommer hålla i sig heller. Trots flytet så måste man ju säga att när de vinner flertalet av sina matcher med 3-5 måls marginal så måste de på något sätt ha en sjuhelvetes spelidé och riktigt starkt lag. Det måste vara deras lagsammanhållning eller nå annat tjafs för dem har ju inte många stjärnor om man säger så![]()
Expert.
KHK har en skottprocent på 15% vilket inte är hållbart säsongen ut. Denna kommer dippa och hamna runt 9-11% och då kommer också Coco tappa poäng.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Dom kommer inte vinna med 5-0 varje match nej. Förvånad att deras skottprocent inte är högre dock med tanke på att de varit så målrika.Sjöwall skrev:KHK har en skottprocent på 15% vilket inte är hållbart säsongen ut. Denna kommer dippa och hamna runt 9-11% och då kommer också Coco tappa poäng.
Expert.
Det är klart dom kommer tappa poäng. Senaste 3 åren har det behövts 97-98-99 poäng för att hamna topp 3, det innebär att KHK på resten av säsongens 43 matcher behöver få ett snitt på ca 1.7 poäng per match för att nå upp till det. Dvs vinna strax över 50% av resten av matcherna ungefär, känns väl inte helt otroligt ändå?
-
Jag trodde att KHK skulle vara med i fighten om topp 7, men som föregående talare är inne på kan det faktiskt bli bättre än så. Topp 3 inte omöjligt. KHK är solklart bäst i serien just nu.
Karlskrona rider helt klart på ett riktigt bra flow...
Men har dem inte haft väldigt många hemma matcher?
Jodå, sex av nio matcher har varit hemma. Bortamatcherna har också varit riktigt enkla för den delen också (Troja, Apslöven och Oskarshamn) Nu väntar fem tuffa bortamatcher (Timrå, Djurgården, Rögle, Björklöven och Södertälje) i de sju kommande matcherna, så deras poängtapp lär komma titt som tätt nu de kommande veckorna.sPTNC skrev:Karlskrona rider helt klart på ett riktigt bra flow...
Tror knappast att KHK tappar det så mycket att dem hamnar utanför topp tre som många här verkar tro.
Nej. KHK kommer etta.
Nej. KHK kommer etta.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Alltså, det har spelats 8 omgångar i allsvenskan. När alla har spelat lika många matcher efter nionde omgången är fullbordad, kommer det inte skilja mer än 6 poäng ner till fjärdeplatsen i tabellen.Godnoken skrev:Tror knappast att KHK tappar det så mycket att dem hamnar utanför topp tre som många här verkar tro.
Nej. KHK kommer etta.
Det räcker liksom att Karlskrona förlorar två raka matcher, så är dom redan uppätna. Raset kommer, var så säkra. Hur många gånger har man inte sett tippade bottenlag rivstarta, för att sedan ändå hamna i absoluta botten när säsongen är över? Inte för att jag tror att Karlskrona kommer sjunka så långt, men jag är inte alls säker på att dom ens når top sju. Säsongen är lång, och det kommer Karlskrona få känna på.