Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Jag föredrar dock Holm framför Falk. Tycker tyvärr Falk har en hel del att jobba på innan han når hela vägen fram på den här nivån. Känns som Holm gjort det bra de byten han fått av bänkningen efter Mora-matchen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Harold Camping skrev:? Huddingekedjan - Våran fjärdekedja verkar ha ett tufft debutår i Hockeyallsvenskan. Omställningen är nog större än vad många tror. Är dock lite kluven, tror att dom kan spela upp sig med tiden. Heinerö har bra fart och verkar vara kreativ, värre är det med de andra 2. Hänger helt enkelt inte med.
Dem enda som hade höga förhoppningar så här i början av säsongen är väl vi fans isåfall (några av oss). Challe och Zabel var väldigt tydliga många gånger innan säsongen när dem sa att vi inte får ha några förväntningar att de ska spruta in poäng eller klicka direkt i HA, det kommer ta tid. Detta är iaf vad jag förväntade mig av dem och man såg ju igår att dem fick sitta på bänken i början av tuffa matchen för att stämma av vad dem kan förvänta sig mot de bättre lagen :)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

ciirree skrev:
Harold Camping skrev:? Huddingekedjan - Våran fjärdekedja verkar ha ett tufft debutår i Hockeyallsvenskan. Omställningen är nog större än vad många tror. Är dock lite kluven, tror att dom kan spela upp sig med tiden. Heinerö har bra fart och verkar vara kreativ, värre är det med de andra 2. Hänger helt enkelt inte med.
Dem enda som hade höga förhoppningar så här i början av säsongen är väl vi fans isåfall (några av oss). Challe och Zabel var väldigt tydliga många gånger innan säsongen när dem sa att vi inte får ha några förväntningar att de ska spruta in poäng eller klicka direkt i HA, det kommer ta tid. Detta är iaf vad jag förväntade mig av dem och man såg ju igår att dem fick sitta på bänken i början av tuffa matchen för att stämma av vad dem kan förvänta sig mot de bättre lagen :)
Precis. Huddingekedjan var ju ett projekt för framtiden, något att bygga vidare på, precis som du sa....så varför sa jag det?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Jag undrar om det finns statistik på det, men i år måste det vara bottennotering på summan av spelade säsonger för hela laget i DIF A-lagströja, eller hur? Snittet per spelare är knappt över två år skulle jag tro.
Vad jag vill säga med detta är att vi bör tagga ner förväntningarna på att få se ett klassiskt Djurgårdsspel redan i år och i stället uppmana dem att hitta grunderna för att i framtiden kunna spela som ett klassiskt Djurgården.
Det enkla grundspel man hade i första och tredje perioden mot karlskoga i går vill jag se att de bygger vidare på.
Jag har inget emot att man spelar ett spel man klarar denna säsong så får vi se hur långt det bär. Framtiden ligger i denna trupp om de får utvecklas utan för hög press på omedelbara resultat. Har svårt att se någon utom #66 som skulle få andra erbjudanden till nästa år, så jag hoppas de anstränger sig för att öka antalet år i DIF A-lag med ett för allihop. Grunden som vi alla kommer ihåg sitter i väggarna på Hovet, men inte ännu i årets trupp. Men de måste få chansen att bli ett klassiskt Djurgårdslag utan att vi pressar för mycket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Göran

Inlägg av Göran »

Harold Camping skrev:Måste bara få sätta ett par utropstecken samt frågetecken bland spelarna hittills. Egentligen är det ganska orättvist att göra det efter 7 omgångar men alltid lite intressant med de första intrycken.

? Philip Holm - Är det bara jag som tycker att han ser väldigt slarvig ut? Inte alls van att se honom på det här viset, gjorde en riktigt bra fjolårssäsong men ha glömt bort vad han är bra på. Borde återgå till sitt rejäla och enkla spel över hela banan.

? David Lidström och Timmy Pettersson - Tar dessa 2 under samma rubrik då de likt varandra är 2 hopplösa fall som inte utvecklats ett smack sen förra året, Lidström hade man ju hoppats på med tanke på den låga åldern och sett till hans tidigare insatser (Karlskoga). Jag hoppas åtminstone att Timmy bidrar med ett starkt och bra ledarskap.

? Huddingekedjan - Våran fjärdekedja verkar ha ett tufft debutår i Hockeyallsvenskan. Omställningen är nog större än vad många tror. Är dock lite kluven, tror att dom kan spela upp sig med tiden. Heinerö har bra fart och verkar vara kreativ, värre är det med de andra 2. Hänger helt enkelt inte med.

! Powerplay - Ett välfungerande PP har man ju inte direkt varit bortskämd med som Djurgårdare de senaste åren. Kul att se att vi redan nu behärskar det bra, Nisse och Sam bidrar med en ny dimension i form av passningsspel och rörlighet på linjen. Johner känns som ett säkert gott i det här laget och får nu sällskap av den rörlige och puckskicklige Saviano.

! Marcus Sörensen - Gör sina poäng utan att göra topprestationer. Känns som att han kommer få sitt definitiva genombrott och spelar troligtvis inte kvar nästa säsong om vi inte lyckas gå upp. Ruskig fart likt kedjekamraten Guter och behärskar både offensiv och defensiv.
Bra skrivet men vill gärna lägga till två ? Var på plats i Nobelhallen igår .
Arnesson och Falk ? Ingen kan väl ha undgått och sett hur rundade dom blev av Karlskogas Höggren ,Rundkvist , Wessner och Johan Nilsson vid flertalet ggr . Bara tur att det inte blir mål dessa ggr.
PP-spelet är det svårt att klaga på efter som det blir mål i allafall då och då , MEN min undran är om man tittar procentuellt på båda uppställningar med den istiden dom har fått OM det verkligen är så bra ? Det var mycket skott på bena igår vilket Nyman borde fundera över .
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Jepe »

Kan nån vara så snäll och förklara vad vår kära 33a gjort för gigantiska fel i seriespelet? Han var inte alls bra i ET men i HA har jag inte sett den mängd tabbar han gjorde förra säsongen. Tycker han är sådär anonym som han ska vara, ingen superback och ingen superkatastrof. Att hans utvisningar minskat radikalt är ju underbart.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Göran skrev:
Harold Camping skrev:Måste bara få sätta ett par utropstecken samt frågetecken bland spelarna hittills. Egentligen är det ganska orättvist att göra det efter 7 omgångar men alltid lite intressant med de första intrycken.

? Philip Holm - Är det bara jag som tycker att han ser väldigt slarvig ut? Inte alls van att se honom på det här viset, gjorde en riktigt bra fjolårssäsong men ha glömt bort vad han är bra på. Borde återgå till sitt rejäla och enkla spel över hela banan.

? David Lidström och Timmy Pettersson - Tar dessa 2 under samma rubrik då de likt varandra är 2 hopplösa fall som inte utvecklats ett smack sen förra året, Lidström hade man ju hoppats på med tanke på den låga åldern och sett till hans tidigare insatser (Karlskoga). Jag hoppas åtminstone att Timmy bidrar med ett starkt och bra ledarskap.

? Huddingekedjan - Våran fjärdekedja verkar ha ett tufft debutår i Hockeyallsvenskan. Omställningen är nog större än vad många tror. Är dock lite kluven, tror att dom kan spela upp sig med tiden. Heinerö har bra fart och verkar vara kreativ, värre är det med de andra 2. Hänger helt enkelt inte med.

! Powerplay - Ett välfungerande PP har man ju inte direkt varit bortskämd med som Djurgårdare de senaste åren. Kul att se att vi redan nu behärskar det bra, Nisse och Sam bidrar med en ny dimension i form av passningsspel och rörlighet på linjen. Johner känns som ett säkert gott i det här laget och får nu sällskap av den rörlige och puckskicklige Saviano.

! Marcus Sörensen - Gör sina poäng utan att göra topprestationer. Känns som att han kommer få sitt definitiva genombrott och spelar troligtvis inte kvar nästa säsong om vi inte lyckas gå upp. Ruskig fart likt kedjekamraten Guter och behärskar både offensiv och defensiv.
Arnesson och Falk ? Ingen kan väl ha undgått och sett hur rundade dom blev av Karlskogas Höggren ,Rundkvist , Wessner och Johan Nilsson vid flertalet ggr . Bara tur att det inte blir mål dessa ggr.
PP-spelet är det svårt att klaga på efter som det blir mål i allafall då och då , MEN min undran är om man tittar procentuellt på båda uppställningar med den istiden dom har fått OM det verkligen är så bra ? Det var mycket skott på bena igår vilket Nyman borde fundera över .
Arnesson? Really? Jag tycker att Arnesson har varit vår bästa defensiva back hittills.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Göran

Inlägg av Göran »

Henke95 skrev:
Göran skrev:

Arnesson? Really? Jag tycker att Arnesson har varit vår bästa defensiva back hittills.
Arnesson har varit bra (bäst ?)under större delen av serien , men tycker att han inte riktigt hänger med i svängarna nu längre. Kanske därför han tar dessa dumma utvisningar ?
Det var lika med Timmy i många sekvenser igår mot Karlskoga att han inte riktigt hänger med .
Falk var rentav dålig och tror att han fick sitta några byten igår ..
Holm bra men kan betydligt mycket mer vet vi ju …
Tycker däremot att Lidström lyfter lite grann varje match och det visade han även igår . Han spelade i tex:2 minuter box och gjorde det jävligt bra ! Titta på han nästa gång du är på hockey eller på teven att när dom kommer 1 mot 1 så är det inte många ggr dom kommer förbi honom . Däremot tycker jag som många andra att han kan bli betydligt tuffare i närkamperna .Han har en spelstil som intedirekt är att smälla på folk ,utan är mer en spelande back på gott och ont .
Nisse och Sam får den uppskattning dom förtjänar just nu , men jag har väntat mig mycket mer av den hård skjutande SAM!!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Shit, KHK är bra på att få fast pucken i offensiv zon. Vad fan har hänt?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Metal Machine skrev:Shit, KHK är bra på att få fast pucken i offensiv zon. Vad fan har hänt?
Självförtroende. Inget de gör kan gå fel just nu. Ta t.ex. 2-0; ett missat skott blir en perfekt passning som ger khk-killen helt öppet mål.

Karlskrona är inget lag för topp 3 och jag tror bara att det är en tidsfråga innan deras dipp kommer.
Göran

Inlägg av Göran »

#87 skrev:
Metal Machine skrev:Shit, KHK är bra på att få fast pucken i offensiv zon. Vad fan har hänt?
Självförtroende. Inget de gör kan gå fel just nu. Ta t.ex. 2-0; ett missat skott blir en perfekt passning som ger khk-killen helt öppet mål.

Karlskrona är inget lag för topp 3 och jag tror bara att det är en tidsfråga innan deras dipp kommer.
En tränare med erfarenhet och sen kan han förändra speliden om motståndarna har läst av den eller tar bort dom enkelt vilket Mora gjorde i 1:a. Nu har ändrat lite i sin spelide och helt plötsligt är dom ganska överlägsna Mora . Mora är inget dåligt lag vill jag påstå.
Janne Karlsson är ett geni som har fått till det bra med den här truppen. Sen tror inte jag heller att det kommer att räcka till topp 3 ,men absolut till 7.
Göran

Inlägg av Göran »

#87 skrev:

En tränare med erfarenhet och sen kan han förändra speliden om motståndarna har läst av den eller tar bort dom enkelt vilket Mora gjorde i 1:a. Nu har ändrat lite i sin spelide och helt plötsligt är dom ganska överlägsna Mora . Mora är inget dåligt lag vill jag påstå.
Janne Karlsson är ett geni som har fått till det bra med den här truppen. Sen tror inte jag heller att det kommer att räcka till topp 3 ,men absolut till 7.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Göran skrev:
#87 skrev:

Ja, jag känner en som inte alls är förvånad över att Karlskrona gått så bra, han vet vad Janne går för och så har man i princip ett helt nytt lag med 14 nya spelare eller vad han sade.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Kollar Karlskrona mot Mora och jag är mäktigt imponerad!
Skulle kunna skriva ut en lång sida på föera hundra rader om varför de lyckas så jävla bra just nu. Folk pratar om tur, snart en dipp och att det vänder. Knappast, Karlskrona ser lika överlägsna ut som när SSK gick upp senast, det var liksom en solklar 1a som folk slutade resonera i pga deras överlägsenhet. Detta gjorde att de kunde fortsätta spela sitt spel. Precis vad jag tror om Karlskrona iår.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Verkar som vi får möta lillasyster i kvalserien.. ajk är fan sämre än sämst... nästan (nej fan heller men jaja) så man tycker synd om dem! Dock reser de väl sig en miljard klasser när de möter oss, brukar ju vara enda matcherna de kan spela hyffsat...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst