Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Stentuff skrev:med undantag då aktiv ska dra sitt innovativa strå till stacken och startar "Kämpa Djurgården" för femtioelfte gången.
Du har inte sett en match på Hovet i år va? Hade du gjort det så hade du vetat att klacken i 9 av 10 fall startar kämpa Djurgården. Senaste matchen räknade jag det till 7 gånger som den startades från ungefär samma plats i klacken.

Stämningen har inte varit bra, men när Ottosson avtackas lär den höjas rejält som när Jimmie avtackades. Sen är det en lördagsmatch, kort efter löning, och säsongens bästa publiksiffra lär bli ett faktum.

På lördag är jag inte orolig för stämningen.
Haha jag undrar om vi kommer över 5000 på Lördag?
Hypen är noll om DIF Hockey just nu känns det som. :|
DIF!
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Daniel942 skrev:
Salas skrev:
Stentuff skrev:med undantag då aktiv ska dra sitt innovativa strå till stacken och startar "Kämpa Djurgården" för femtioelfte gången.
Du har inte sett en match på Hovet i år va? Hade du gjort det så hade du vetat att klacken i 9 av 10 fall startar kämpa Djurgården. Senaste matchen räknade jag det till 7 gånger som den startades från ungefär samma plats i klacken.

Stämningen har inte varit bra, men när Ottosson avtackas lär den höjas rejält som när Jimmie avtackades. Sen är det en lördagsmatch, kort efter löning, och säsongens bästa publiksiffra lär bli ett faktum.

Haha jag undrar om vi kommer över 5000 på Lördag?
Hypen är noll om DIF Hockey just nu känns det som. :|
Klart vi gör! Hype:a era polare, skriv på Facebook, Twitter och Instagram...mot fullsatt!

Det är inte _bara_ "En dag för Djurgårn", det är även en "En dag för Ottosson"! Kom dit och hylla Otto!
medu82

Inlägg av medu82 »

Rix skrev:medu82 bra fråga, en del bortfall kan man räkna med. Men när som du säger halva klacksektionen är tom är det märkligt.

Nej nu är det dags för nya tag hemma på lördag, hemmamatch på helg och Otto ska hyllas, nu ska fan betongen gunga!
Ja jag tycker det är jävligt märkligt...
Det är väl som någon var inne på tidigare på forumet att "'äsch jag köper ett klackkort så går jag på 10 matcher så har jag sparat ihop dem pengarna"

Sedan har jag även en bekant som står i klacken och han säger att ungefär 1/3 av klacken sjunger och inget är synkat så som han känner det...

Jag köpte iaf säsongskort för att gå på alla matcherna jag kan, och när jag tex ska jobba så kommer jag ge bort plåten till någon som jag vet vill gå/kan gå istället...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Salas skrev:

Jodå, missade dock senast eftersom en nära vän fyllde år så var på annat håll. För mig känns det i alla fall oftast som att det enda aktiv hänger med på är just växelramsorna som vi har.
Dock är det ju det här jag menar också, att vi bara kör samma utkörda ramsor om och om igen. Det funkar liksom inte, det blir inte en bra stämning, det blir bara långtråkigt och tjatigt för samtliga inblandade.

Jag håller mig fortfarande högst tveksam inför lördag. Vill hellre ha en positiv överraskning än att bli besviken.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Stentuff skrev:
Salas skrev:

Jodå, missade dock senast eftersom en nära vän fyllde år så var på annat håll. För mig känns det i alla fall oftast som att det enda aktiv hänger med på är just växelramsorna som vi har.
Dock är det ju det här jag menar också, att vi bara kör samma utkörda ramsor om och om igen. Det funkar liksom inte, det blir inte en bra stämning, det blir bara långtråkigt och tjatigt för samtliga inblandade.

Jag håller mig fortfarande högst tveksam inför lördag. Vill hellre ha en positiv överraskning än att bli besviken.
Om klacken håller igång en sång mer än 30 sekunder så kommer aktiv sittplats stämma i efter ett tag. Klacken kan inte förvänta sig att AS ska sjunga med från början i allting. Senaste matchen hörde jag inte en enda sång från klacken som inte dog inom 30 sekunder (förutom SFDG). Istället försökte man hetsa igång växelramsor hela tiden. Vi på AS funderar på att stå bakom läktaren i första perioden nästa match, för att manifestera vårat missnöje med klacken. Klackens främsta egenskap just nu är att sparka på reklamskyltar. Där håller man å andra sidan hög europeisk klass och vi är ju helt klart norra europas mäcktigaste reklamskyltssparkare för tillfället.
Född till sportchef.
Rix

Inlägg av Rix »

Android håller med i allt du säger, sångerna dör på tok för fort. Samt att jag ofta tycker att många sånger vevas upp i ett för högt tempo vilket gör att dem sjungs igenom på 30 sek och sen dör dem.

Problematiken enligt mig och säkert er andra också är att det saknas "ledare" i klacken, nu är det strö grupper och enskilda person som drar igång ramsorna, det ska dem ha cred för, för annars är det pinsamt tyst.
Detta leder dock till att ramsorna vevas i 30 s - 1 minut, sen dör dem ut och sen dröjer det ett tag innan nästa ramsa dras igång.

När vi hade UCS/Fabriken på läktaren så drog de igång de flesta ramsor, de höll i tempot och de såg till att ramsorna fortsatte, de nöjde sig inte med 20-30 sekunder utan gav sig fan på att hålla igång ramsan.

Om vi skulle få tillbaka UCS/Sofialäktaren till hockeyn är jag övertygad om att draget skulle höja sig enormt, hoppas det går att få till en lösning. För sakta men säkert håller draget och stämningen på att dö ut. Vissa matcher är riktigt pinsamt dåliga från klackens sida och då har vi ändå setts som ett av dem lagen med absolut bäst läktarkultur i Ishockeysverige.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Känns som om man inte saknat forumet...
Om folks slutade gnälla och hitta fel och försöka få igång det istället så...
5300 en måndag mot Timrå i HA? Lite lam stämning visst men kom igen?
Att börja stå under läktarn och tjura hjälper ju knappast varken klacken,stämningen eller DIF.
Sjung och stöd Djurgårn för full hals istället!
Djurgårdens IF
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

android skrev:
Stentuff skrev:
Salas skrev:

Om klacken håller igång en sång mer än 30 sekunder så kommer aktiv sittplats stämma i efter ett tag. Klacken kan inte förvänta sig att AS ska sjunga med från början i allting. Senaste matchen hörde jag inte en enda sång från klacken som inte dog inom 30 sekunder (förutom SFDG). Istället försökte man hetsa igång växelramsor hela tiden. Vi på AS funderar på att stå bakom läktaren i första perioden nästa match, för att manifestera vårat missnöje med klacken. Klackens främsta egenskap just nu är att sparka på reklamskyltar. Där håller man å andra sidan hög europeisk klass och vi är ju helt klart norra europas mäcktigaste reklamskyltssparkare för tillfället.
Huvudet på spiken. Förstår inte grejen med att inte ens öppna käften. Jag kan ändå förstå om man inte orkar gorma sönder hela rösten, men liksom kom igen...
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Efter sågningen av underhållningsvärdet i SHL i AB idag hoppas jag verkligen att vi kan bevisa motsatsen med avseende på Djurgården i HA, både hemma och borta! Det finns ett sug efter oss i SHL!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
medu82

Inlägg av medu82 »

Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Inte bara jag på sittplats som vart smått irreterad
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
android

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

DIFVästertorp skrev:Känns som om man inte saknat forumet...
Om folks slutade gnälla och hitta fel och försöka få igång det istället så...
5300 en måndag mot Timrå i HA? Lite lam stämning visst men kom igen?
Att börja stå under läktarn och tjura hjälper ju knappast varken klacken,stämningen eller DIF.
Sjung och stöd Djurgårn för full hals istället!
Är du med oss eller mot oss? Mot KHK ska alla stå under läktaren.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

ZzzZZzzzZzz.. Tredje var bra.
DIF!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

medu82 skrev:Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Jag som står i klack förstår inte heller.
25/4-2025
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

förevigtdjurgården skrev:
medu82 skrev:Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Jag som står i klack förstår inte heller.
80 % av sittplats fattar inte det heller, om det inte redan är ett jävla drag.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vi får se det så här, det var över 7000 pers idag (tack lövensupportrarna), men jag tyckte att DIF klacken lyfte sig då dom fick lite motstånd.

Däremot så måste klacken sluta med att sittplats ska ställa sig upp bara för att sedan hålla käften.
Eller som idag sittplats står upp och drar igång en ramsa om Ottoson, sedan när den ramsan tonar ut så sjunger klackrn; sittplats ställ er up, jag menar vi stod redan när vi drog ramsan om Otto..

Jag har börjat med sittplats lägg er ner istället.. Skärpning..

VI HATAR gbg...
Skriv svar