Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Rix »

Jag förstår inte hur vi bara kan ha lirat 6 matcher, ja visst en match går bort pga den flyttande matchen mot Malmö som har spelat 7 (?). Men samtliga lag i ligan har spelat 7 eller 8 matcher förutom vi? Hur fan går det ihop.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Rix skrev:Jag förstår inte hur vi bara kan ha lirat 6 matcher, ja visst en match går bort pga den flyttande matchen mot Malmö som har spelat 7 (?). Men samtliga lag i ligan har spelat 7 eller 8 matcher förutom vi? Hur fan går det ihop.
För att tre matcher, däribland BIK-DIF, kompletterar den 8:e omgången i morgon. MIF spelade ikväll och kom därmed upp i 7 pga den framflyttade matchen, det gör även vi i morgon. Men det kommer snart, runt den 14:e omgången, matcher som är tidigarelagda från den 32:a omgången. Det kommer bli ännu rörigare.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kentta skrev:
Isabo skrev:
Celes skrev:Vafan är det som händer med KHK ?? Är dem bra på riktigt eller? 35-8 målskillnad
Bävar redan för nästa fredag. Blir fan inte kul på Hovet då.
Lag brukar ju bryta sina trender mot oss...

Eller gäller det bara negativa trender?
De har ju redan brutit trenden genom att oväntat torska mot Oskarshamn borta, tror till och med att det var strax efter att vi spöade dem med 7-2...
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Rix skrev:Jag förstår inte hur vi bara kan ha lirat 6 matcher, ja visst en match går bort pga den flyttande matchen mot Malmö som har spelat 7 (?). Men samtliga lag i ligan har spelat 7 eller 8 matcher förutom vi? Hur fan går det ihop.
För att dem delar upp matcherna oftast som i SHL, exempelvis spelar 8 lag Tisdag och 6 lag Onsdag. Imorgon har alla spelat 8 omgångar förutom DIF och Malmö som har spelat 7. Därav den matchen som blev flyttad :)

EDIT: Jag såg nu att oftast är det tydligen uppdelat på 3(!) dagar, vilket jag tycker är helt korkat! Sen som Isabo säger så kommer Västerås-Rögle spela 32a omgången den 21 Oktober, vilket gör att de kommer ha 1 match mer spelad ett tag, Malmö-Troja spelar också sin 32a omgång i början på December - men Malmö matchen har med Junior VM at göra :)
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
Celes skrev:Vafan är det som händer med KHK ?? Är dem bra på riktigt eller? 35-8 målskillnad
Bävar redan för nästa fredag. Blir fan inte kul på Hovet då.
Samtidigt som Österrike kör över oss på kamratvallen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Svar: Ja

KHK har: En back som ligger 7:a i poängligan (Nick Angell), två forwards som tok levererar (Alexander Bergström och Jordan Smotherman) och framför allt en målis som håller tätt (Patrick Galbraith) alla dessa spelare är nya för säsongen, snacka om att värvat rätt och smart.

Det vi kan stoltsera med är värvningen av Sam Lofquist alltid något.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rocky3000 skrev:
Svar: Ja

KHK har: En back som ligger 7:a i poängligan (Nick Angell), två forwards som tok levererar (Alexander Bergström och Jordan Smotherman) och framför allt en målis som håller tätt (Patrick Galbraith) alla dessa spelare är nya för säsongen, snacka om att värvat rätt och smart.

Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Rocky3000 skrev:Jordan Smotherman)... snacka om att värvat rätt och smart.

Ville du på fullaste allvar ha Smotherman i Djurgården? För att han har ett häftigt namn eller? Nu har han förvisso gått bra i inledningen av säsongen, men Jordan Smotherman är inte en kille du vill ha i laget när det blåser tunga vindar. Han är en humörspelare, och var av det man hörde från förra säsongen riktigt dålig för det mesta i Tingsryd. Högstanivån ska inte diskuteras, den är hög, men Jordan är på tok för ojämn, och jag kan lova att han kommer att tappa i både poäng och +/- statistiken inom kort, precis som hela Karlskrona. Dom är tillfälligt i toppen, dom kommer rasa som en sten till slut.

Hade vi värvat Smotherman hade man vetat att Challe inte är kapabel för jobbet som sportchef. Jag är glad över att han inte ens övervägde alternativet.

Bergström däremot, succé. En succé som nog kan fortsätta, riktigt bra värvning av KHK som slog ut på bästa tänkbara sätt för deras del.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:
Rocky3000 skrev:Jordan Smotherman)... snacka om att värvat rätt och smart.

Ville du på fullaste allvar ha Smotherman i Djurgården? För att han har ett häftigt namn eller? Nu har han förvisso gått bra i inledningen av säsongen, men Jordan Smotherman är inte en kille du vill ha i laget när det blåser tunga vindar. Han är en humörspelare, och var av det man hörde från förra säsongen riktigt dålig för det mesta i Tingsryd. Högstanivån ska inte diskuteras, den är hög, men Jordan är på tok för ojämn, och jag kan lova att han kommer att tappa i både poäng och +/- statistiken inom kort, precis som hela Karlskrona. Dom är tillfälligt i toppen, dom kommer rasa som en sten till slut.

Hade vi värvat Smotherman hade man vetat att Challe inte är kapabel för jobbet som sportchef. Jag är glad över att han inte ens övervägde alternativet.

Bergström däremot, succé. En succé som nog kan fortsätta, riktigt bra värvning av KHK som slog ut på bästa tänkbara sätt för deras del.
Jag tror faktiskt inte heller att det kommer hålla hela säsongen, de kommer definitivt sluta topp 7, men ligga etta och dominera såhär? Nej knappast!
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det tål att sägas igen. Rögle är verkligen en superflopp såhär långt ...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Túrin Turambar skrev:Det tål att sägas igen. Rögle är verkligen en superflopp såhär långt ...
Ja det som känns bättre när det går dåligt för oss, det är ju att Rögle floppat ännu mer!

Och statistik säger ju inte allt, det vet jag, men innan man klagar på Lofquist:
Andreas Lilja, 8 matcher, 0p, -2
Sam, 6 matcher, 6p, -1
.. just saying!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Henkos »

-2 känns ganska bra sett till hur rögle gått och med tanke på hur mycket Lilja spelar. Angående poängskörden så är han ju en defensiv back främst.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

- Rögle åker ur. Typiskt lag som skiter ner sig så fort de får lite förväntningar på sig. AVGÅ ALLA!

- Västerås. Så jävla kassa. Hur kan man tappa poäng HEMMA mot TROJA?! AVGÅ ALLA!

- Malmö. Fy fan. Kan inte ens ta poäng mot årets slagpåse - IKO. Alla andra topplag har haft lekstuga mot dem, men inte Malmö. Nejnej. AVGÅ ALLA!

Ungefär så hade det låtit här om Rögle, Västerås eller Malmö hetat Djurgårdens IF. Just saying...
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Metal Machine skrev:- Rögle åker ur. Typiskt lag som skiter ner sig så fort de får lite förväntningar på sig. AVGÅ ALLA!

- Västerås. Så jävla kassa. Hur kan man tappa poäng HEMMA mot TROJA?! AVGÅ ALLA!

- Malmö. Fy fan. Kan inte ens ta poäng mot årets slagpåse - IKO. Alla andra topplag har haft lekstuga mot dem, men inte Malmö. Nejnej. AVGÅ ALLA!

Ungefär så hade det låtit här om Rögle, Västerås eller Malmö hetat Djurgårdens IF. Just saying...
Så är det med nyansering på detta forum. Men men, tur att man pratar hockey med andra ibland också :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Måste bara få sätta ett par utropstecken samt frågetecken bland spelarna hittills. Egentligen är det ganska orättvist att göra det efter 7 omgångar men alltid lite intressant med de första intrycken.

? Philip Holm - Är det bara jag som tycker att han ser väldigt slarvig ut? Inte alls van att se honom på det här viset, gjorde en riktigt bra fjolårssäsong men ha glömt bort vad han är bra på. Borde återgå till sitt rejäla och enkla spel över hela banan.

? David Lidström och Timmy Pettersson - Tar dessa 2 under samma rubrik då de likt varandra är 2 hopplösa fall som inte utvecklats ett smack sen förra året, Lidström hade man ju hoppats på med tanke på den låga åldern och sett till hans tidigare insatser (Karlskoga). Jag hoppas åtminstone att Timmy bidrar med ett starkt och bra ledarskap.

? Huddingekedjan - Våran fjärdekedja verkar ha ett tufft debutår i Hockeyallsvenskan. Omställningen är nog större än vad många tror. Är dock lite kluven, tror att dom kan spela upp sig med tiden. Heinerö har bra fart och verkar vara kreativ, värre är det med de andra 2. Hänger helt enkelt inte med.

! Powerplay - Ett välfungerande PP har man ju inte direkt varit bortskämd med som Djurgårdare de senaste åren. Kul att se att vi redan nu behärskar det bra, Nisse och Sam bidrar med en ny dimension i form av passningsspel och rörlighet på linjen. Johner känns som ett säkert gott i det här laget och får nu sällskap av den rörlige och puckskicklige Saviano.

! Marcus Sörensen - Gör sina poäng utan att göra topprestationer. Känns som att han kommer få sitt definitiva genombrott och spelar troligtvis inte kvar nästa säsong om vi inte lyckas gå upp. Ruskig fart likt kedjekamraten Guter och behärskar både offensiv och defensiv.
Låst