Nu är du ju bara tröttsam. Vet faktiskt inte om det finns någon som resonerar som du gällande DIF och hockey, inte i min bekantskapskrets och inte på det här forumet heller vad jag vet. Har tanken någonsin slagit dig att du själv tänker i felaktiga banor när du aldrig får medhåll från någon..?sensei skrev:Bra. Vi borde teama ihop, så kanske vi kan få -daniel- att konvertera från sin kärlek av pet och psykolog-hockeyn.SirDIFalot skrev:sensei skrev:Hela din text beskriver ju vad som händer i en hockeymatch när det ena laget inte har spelare som kan ta den fysiska hettan. Helt otroligt att man kan se så olika på saker och ting, är du från en annan planet där allt är tvärt om?![]()
Då är jag ändå en stark förespråkare av fysisk hockey.
Du får också gärna ge mig en alternativ och enligt dig mer trovärdig teori om hur vi lyckas tappa en stor ledning när det andra laget "steppar upp" och blir mer aggresivt.
Jag har sett alla matcher utom just denna, och misstänker att det nu välbekanta mönstret är just vad som hände igår. Det är också förklaringen till att jag ofta klagar på samma sak, logiskt nog.
Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
- SirDIFalot
Nej, inte ens du kan påstå att Timrå tog över matchen genom att steppa upp rent fysiskt. Så gick det inte till helt enkelt.
Expert.
Jodå, självklart gör jag det. Man skall alltid ifrågasätta sig själv och så att säga "pröva" sina ståndpunkter. Jag gör ju det ofta här på forumet också, dock brukar jag försöka undvika att kalla meningsmotståndare för "troll" och "tröttsamma".-daniel- skrev:Nu är du ju bara tröttsam. Vet faktiskt inte om det finns någon som resonerar som du gällande DIF och hockey, inte i min bekantskapskrets och inte på det här forumet heller vad jag vet. Har tanken någonsin slagit dig att du själv tänker i felaktiga banor när du aldrig får medhåll från någon..?sensei skrev:Bra. Vi borde teama ihop, så kanske vi kan få -daniel- att konvertera från sin kärlek av pet och psykolog-hockeyn.SirDIFalot skrev:sensei skrev:Hela din text beskriver ju vad som händer i en hockeymatch när det ena laget inte har spelare som kan ta den fysiska hettan. Helt otroligt att man kan se så olika på saker och ting, är du från en annan planet där allt är tvärt om?![]()
Du får också gärna ge mig en alternativ och enligt dig mer trovärdig teori om hur vi lyckas tappa en stor ledning när det andra laget "steppar upp" och blir mer aggresivt.
Jag har sett alla matcher utom just denna, och misstänker att det nu välbekanta mönstret är just vad som hände igår. Det är också förklaringen till att jag ofta klagar på samma sak, logiskt nog.
Jag gillar kanske mer diskussioner än konsensus, antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Ge mig ett exempel och jag ger dig rätt.sensei skrev:Jodå, självklart gör jag det. Man skall alltid ifrågasätta sig själv och så att säga "pröva" sina ståndpunkter. Jag gör ju det ofta här på forumet också, dock brukar jag försöka undvika att kalla meningsmotståndare för "troll" och "tröttsamma".-daniel- skrev:Nu är du ju bara tröttsam. Vet faktiskt inte om det finns någon som resonerar som du gällande DIF och hockey, inte i min bekantskapskrets och inte på det här forumet heller vad jag vet. Har tanken någonsin slagit dig att du själv tänker i felaktiga banor när du aldrig får medhåll från någon..?sensei skrev:Bra. Vi borde teama ihop, så kanske vi kan få -daniel- att konvertera från sin kärlek av pet och psykolog-hockeyn.SirDIFalot skrev:sensei skrev:Hela din text beskriver ju vad som händer i en hockeymatch när det ena laget inte har spelare som kan ta den fysiska hettan. Helt otroligt att man kan se så olika på saker och ting, är du från en annan planet där allt är tvärt om?![]()
Expert.
- -daniel-
Men tycker du att du får gensvar för dina ståndpunkter? Aldrig någonsin sett det vad jag kan minnas.sensei skrev:Jodå, självklart gör jag det. Man skall alltid ifrågasätta sig själv och så att säga "pröva" sina ståndpunkter. Jag gör ju det ofta här på forumet också, dock brukar jag försöka undvika att kalla meningsmotståndare för "troll" och "tröttsamma".-daniel- skrev:Nu är du ju bara tröttsam. Vet faktiskt inte om det finns någon som resonerar som du gällande DIF och hockey, inte i min bekantskapskrets och inte på det här forumet heller vad jag vet. Har tanken någonsin slagit dig att du själv tänker i felaktiga banor när du aldrig får medhåll från någon..?sensei skrev:Bra. Vi borde teama ihop, så kanske vi kan få -daniel- att konvertera från sin kärlek av pet och psykolog-hockeyn.SirDIFalot skrev:sensei skrev:Hela din text beskriver ju vad som händer i en hockeymatch när det ena laget inte har spelare som kan ta den fysiska hettan. Helt otroligt att man kan se så olika på saker och ting, är du från en annan planet där allt är tvärt om?![]()
Jag tycker det är du som kastar paj här, helt i onödan. Och slänger konstiga epitet som pet-och-psykolog hockey i ansiktet på mig. Skitsnack, rent ut sagt.
- Andy
Tack!-daniel- skrev:Bra post Andy, delar väldigt många av tankarna. Har Djurgårdshjälpen på allvar funderat på att spendera pengarna på en idrottspsykolog?![]()
Tror det skulle ha potential att hjälpa laget bra mycket mer än en enskild spelare. Åtminstone i nuläget.
Om det är en idrottspsykolog Challe tycker att han behöver så är det det han får.
Själv tycker jag det var tydligt i går att det är på det mentala planet knutarna sitter. Sedan kan man alltid diskutera hur man ska adresera den problematiken.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Det förvånar mig att du är så känslig för det epitetet. Jag trodde du ville ha det på den nivån när du skrev att jag "trollade". Om du vill ha det så att det bara är du (och sirdif) som får skriva nedlåtande, fine by me. Jag kommer inte ligga sömnlös över det-daniel- skrev: Jag tycker det är du som kastar paj här, helt i onödan. Och slänger konstiga epitet som pet-och-psykolog hockey i ansiktet på mig. Skitsnack, rent ut sagt.

Sen har du förvisso rätt i att jag ibland "simmar mot strömmen", men hurvida det är bra eller dåligt får nog avhandlas i ett annat forum.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Personligen tror jag dock inte att Challe själv någonsin kommer tro att en idrottspsykolog skulle kunna tillföra något, och där i ligger nog tyvärr problematiken.Andy skrev:Tack!-daniel- skrev:Bra post Andy, delar väldigt många av tankarna. Har Djurgårdshjälpen på allvar funderat på att spendera pengarna på en idrottspsykolog?![]()
Tror det skulle ha potential att hjälpa laget bra mycket mer än en enskild spelare. Åtminstone i nuläget.
Om det är en idrottspsykolog Challe tycker att han behöver så är det det han får.
Själv tycker jag det var tydligt i går att det är på det mentala planet knutarna sitter. Sedan kan man alltid diskutera hur man ska adresera den problematiken.
- SirDIFalot
Han sa väl att han hade pratat med ett par stycken men inte hittat någon som han kände passade så bra. Detta var väl något år sedan dock. Eller var det nu i somras?-daniel- skrev:Personligen tror jag dock inte att Challe själv någonsin kommer tro att en idrottspsykolog skulle kunna tillföra något, och där i ligger nog tyvärr problematiken.Andy skrev:Tack!-daniel- skrev:Bra post Andy, delar väldigt många av tankarna. Har Djurgårdshjälpen på allvar funderat på att spendera pengarna på en idrottspsykolog?![]()
Expert.
- -daniel-
Problemet är att jag så många gånger hävdat att jag också förespråkar fysisk hockey, och det borde du vid det här laget ha snappat upp. Därför blev jag irriterad.sensei skrev:Det förvånar mig att du är så känslig för det epitetet. Jag trodde du ville ha det på den nivån när du skrev att jag "trollade". Om du vill ha det så att det bara är du (och sirdif) som får skriva nedlåtande, fine by me. Jag kommer inte ligga sömnlös över det-daniel- skrev: Jag tycker det är du som kastar paj här, helt i onödan. Och slänger konstiga epitet som pet-och-psykolog hockey i ansiktet på mig. Skitsnack, rent ut sagt.![]()
Sen har du förvisso rätt i att jag ibland "simmar mot strömmen", men hurvida det är bra eller dåligt får nog avhandlas i ett annat forum.
Men du förespråkar ju den typen av hockey alldeles oavsett allt annat, och till vilket pris som helst.
Att simma mot strömmen är väl bra, men det blir löjligt när man aldrig verkar kunna lyssna på någon annan. Det vanliga i våra argumentationer är ju att du helt plötsligt försvinner från en "diskussion" när endera bränslet tar slut, eller argumenten tryter. Eller skall jag tolka det som att du egentligen innerst inne håller med mig? Därför jag ibland tror du "trollar".
- -daniel-
Det har du ju faktiskt helt rätt i. Det var väl i somras?SirDIFalot skrev:Han sa väl att han hade pratat med ett par stycken men inte hittat någon som han kände passade så bra. Detta var väl något år sedan dock. Eller var det nu i somras?-daniel- skrev:Personligen tror jag dock inte att Challe själv någonsin kommer tro att en idrottspsykolog skulle kunna tillföra något, och där i ligger nog tyvärr problematiken.Andy skrev:Tack!-daniel- skrev:Bra post Andy, delar väldigt många av tankarna. Har Djurgårdshjälpen på allvar funderat på att spendera pengarna på en idrottspsykolog?![]()
- SirDIFalot
Kan ha varit så. Bör väl inte vara så svårt att få tag i Johan Fallby som fotbollen använde som psykolog under ett par år innan man tvingades skära ner på alla håll och kanter.
Expert.
Är tvungen att åka och köpa en ny fjärrkontroll till TV'n på lunchen då jag flippade ur vid Timrås ledningsmål (bor i dalarna numer så får välja matcherna jag går på).
Vad ska man säga om matchen egentligen. Började ju hur bra som helst, va länge sen jag såg DIF spela med så hög fart och sen fick man ju otroligt bra utdelning. Tror iofs att det är lätt hänt att man slappnar av och att det då kan va svårt att höja nivån igen dock oförsvarligt att det händer.
Vissa här sågar enskilda spelare efter några omgångar, kom igen knappast en spelares fel att det blir som det blir. Visst att Lidström va dålig förra säsongen men han var knappast ensam då heller, av det jag sett i år så tycker jag att han visat upp ett mycket säkrare intryck.
Jag tror iaf på det här laget, högstanivån är otroligt hög men lägstanivån går ju att diskutera.
Kanske en idrottspsykolog vore någonting att satsa på som vissa av er är inne på.
//Niclas
Vad ska man säga om matchen egentligen. Började ju hur bra som helst, va länge sen jag såg DIF spela med så hög fart och sen fick man ju otroligt bra utdelning. Tror iofs att det är lätt hänt att man slappnar av och att det då kan va svårt att höja nivån igen dock oförsvarligt att det händer.
Vissa här sågar enskilda spelare efter några omgångar, kom igen knappast en spelares fel att det blir som det blir. Visst att Lidström va dålig förra säsongen men han var knappast ensam då heller, av det jag sett i år så tycker jag att han visat upp ett mycket säkrare intryck.
Jag tror iaf på det här laget, högstanivån är otroligt hög men lägstanivån går ju att diskutera.
Kanske en idrottspsykolog vore någonting att satsa på som vissa av er är inne på.
//Niclas
- -daniel-
Ja, eller höra med Brynäs och HV71 som också använt sig av liknande. Löser knappast all världens problem men jag tror att en del knutar kan lösas upp.SirDIFalot skrev:Kan ha varit så. Bör väl inte vara så svårt att få tag i Johan Fallby som fotbollen använde som psykolog under ett par år innan man tvingades skära ner på alla håll och kanter.
Det stora problemet är nog att få spelarna att "öppna sig" och acceptera ett externt bollplank. Lagidrott är ju ofta väldigt machobetonat vilket förmodligen försvårar det hela.
Kan fotbollskillarna acceptera en balettlektion så ska hockeykillarna banne mig kunna snacka med en mental coach.-daniel- skrev:Ja, eller höra med Brynäs och HV71 som också använt sig av liknande. Löser knappast all världens problem men jag tror att en del knutar kan lösas upp.SirDIFalot skrev:Kan ha varit så. Bör väl inte vara så svårt att få tag i Johan Fallby som fotbollen använde som psykolog under ett par år innan man tvingades skära ner på alla håll och kanter.
Det stora problemet är nog att få spelarna att "öppna sig" och acceptera ett externt bollplank. Lagidrott är ju ofta väldigt machobetonat vilket förmodligen försvårar det hela.
Oavsett vilken idrott du sysslar med så tror jag att det är bra att ha ett sådant bollplank.
Matchen igår tappades för att killarna slutade ha samma frenesi i skridskoåkningen som i första perioden samt att man går bort sig helt i försvaret. Om det är manman-försvar som vi ska spela så kan man som Pelle Bäckman (tror jag det var) sa inte tappa detta bara för att motståndarna tar ett extra varv i anfallszon. Det verkade nästan som om vissa spelare tröttnade på att hålla sin gubbe och istället bara stirrade puck.