Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013

Inlägg av #87 »

#10 skrev:Fattar inte varför folk som inte blir glad när vi gör mål sitter match efter match på forumet och skriver, blir man inte glad över dif-mål så är ju passionen borta och vad gör ni här isåf?
Passionen försvinner aldrig, men du måste ju förstå besvikelsen som infinner sig när vi ÅTERIGEN slarvar bort en seger.

Edit: Ang. Nils.. Ja, jag tycker han är duktig på blå, får igenom sina skott i 9/10 fall. Både han och Sam tillför en dimension till vårt powerplay som vi inte hade förra året.
Senast redigerad av #87 den 2013-10-01 20:29:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Boeman skrev:
ciirree skrev:Hur många av Sam's mål har gått på mål? Helt ärligt?

Alla förmodligen.
Haha skulle tro det!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det enda glädjeämne vi kan ta med oss är väl att vi återigen lyckas kvittera trots vår jävla kollaps. Det kan vi väl ta med oss om vi någon gång kan spela bra en hel jävla match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

#87 skrev:
#10 skrev:Fattar inte varför folk som inte blir glad när vi gör mål sitter match efter match på forumet och skriver, blir man inte glad över dif-mål så är ju passionen borta och vad gör ni här isåf?
Passionen försvinner aldrig, men du måste ju förstå besvikelsen som infinner sig när vi ÅTERIGEN slarvar bort en seger.
Visst fan är jag oxå besviken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Viktigt ändå. Hjärnspöken är sjukt svårt att skaka av sig. Det får inte hända och även om de klantar bort tre pinnar så var det galet viktigt att inte åka på stryk.
Lee Harvey Oswald skrev:Tyvärr är det nog så som DIF_Soldier varit inne på tidigare.
Inte förrns trycket, förväntning och mesta av publiken försvunnit från våra matcher, först då kommer DIF på allvar kunna starta om och sikta uppåt.
Det känns onekligen så. Jag vore dock oerhört tacksam att bli så jävla hårt motbevisad. Please let it happen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

För att det inte är kul att se DIF längre. Utvecklar senare.
DIF!
Staten

Inlägg av Staten »

Från och med nu skiter jag i insats, hur välspelad matchen är osv. Nu är det enda som betyder något vinst och poäng. Plockar vi tillräckligt med poäng kommer vi till kvalserien, det är så det funkar. Nu kör vi.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:Viktigt ändå. Hjärnspöken är sjukt svårt att skaka av sig. Det får inte hända och även om de klantar bort tre pinnar så var det galet viktigt att inte åka på stryk.
Japp. Extremt viktigt. Vi stod inför ett vägskäl och nu står vi åtminstone med ena foten i rätt riktning. Den tunga manteln från 12/13 slängdes ned i trunken igen. För tillfället.

Det ska sägas att alla dessa extrapoäng från övertid kan betyda mycket i slutändan om grabbarna tar sig själva i kragen och börjar införskaffa trepoängare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-10-01 20:33:15, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Staten skrev:Från och med nu skiter jag i insats, hur välspelad matchen är osv. Nu är det enda som betyder något vinst och poäng. Plockar vi tillräckligt med poäng kommer vi till kvalserien, det är så det funkar. Nu kör vi.
Håller med till hundra procent. Bara att borra ner huvudet och samla poäng nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
Boeman skrev:
ciirree skrev:Hur många av Sam's mål har gått på mål? Helt ärligt?

Alla förmodligen.
Haha skulle tro det!
Haha, skott ska det givetvis stå, fel av mig!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Så. Jävla. Uselt.

Det är inte ofta man säger det efter en seger... jag skäms.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

#87 skrev:

Edit: Ang. Nils.. Ja, jag tycker han är duktig på blå, får igenom sina skott i 9/10 fall. Både han och Sam tillför en dimension till vårt powerplay som vi inte hade förra året.
Respekterar din åsikt ang Nils, tycker själv han ser osäker ut och att motståndarna läser hans pass väldigt lätt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim Morrison skrev:Jag AVSKYR hockeyallsvenskan. Det är inte ens roligt att se på dom här matcherna. Ingen kontinuitet. Ingen röd tråd. Så fruktansvärt jävla tråkig serie. Och man kämpar inte ens för att vinna. Utan för att GÅ UPP! Fy fan vilken jävla skitserie.
Håller med, hatar den här serien så hårt. Känns så jävla ovärdigt att se vår förening med dess fina historia i den här korpserien. Men visst, så som laget presterat de senaste åren så är det uppenbarligen lagom hårt motstånd.
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Det som är lite intressant med tanke på inledningen på säsongen är ju faktiskt att om vi slår Malmö i den matchen som gör att alla spelat lika många så ligger vi på 4e plats.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:Jag AVSKYR hockeyallsvenskan. Det är inte ens roligt att se på dom här matcherna. Ingen kontinuitet. Ingen röd tråd. Så fruktansvärt jävla tråkig serie. Och man kämpar inte ens för att vinna. Utan för att GÅ UPP! Fy fan vilken jävla skitserie.
Haha...

Fanns absolut ingen gnista kvar i mig, annars hade det inlägget kommit från mig långt tidigare....i versaler.

Tragiskt är ett passande ord
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar