Självfallet, säger aldrig att han ska sluta skjuta.. vill bara att han inte ska klappa till i varenda micro-läge han hittar. Jag är skitglad att vi äntligen har 2 killar som kan dra lite hyffsade skott från blå, det jag efterlyser är dock att välja läget lite bättre och inte bara skjuta för skjutandets skull.Jim Morrison skrev:Det är ett väldigt bra skott. Skott når sällan förbi när motståndaren har en bra box. Det betyder dock inte att man ska sluta skjuta. Gör man det försvinner tryck och motståndarna vågar stöta mer. Vi har inte lirat så många matcher än, målen kommer att komma.captcash skrev:Men är det så jävla bra skott då... det är hårt men når ju sällan förbi första backen! :/ Det är typ noll mål vi gjort efter en retur från hans skott... Jag älskar skott från blå men Sam gör FÖR många... tar han ung hälften så många kommer han ändå ha 6-8 skott i varje match!Jim Morrison skrev:Nej, han ska fortsätta skjuta och skjuta och skjuta. Det är det bästa du kan göra. Det blir alltid farliga returer och vi har konstant en man framför mål.captcash skrev:Allt känns faktiskt rätt ok idag, enda man är lite trött på är att Sam jagar skott så in i h*e under våra PP...
Det är fan en gnutta överdrivet nu och killen är ju lika lättläst som denna:[/img]
Speciellt med det skottet han har.
Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Att jämföra fantasin i årets PP med förra årets är som att jämföra en bildbok för småbarn med Liftarens guide till galaxen.
Visst det är inte alltid perfekt o blir inte alltid mål men det är så mycket bättre än förra året iaf.
Vi spelar ok i försvaret men jag vill ändå se att backarna spelar ifrån sig pucken tidigare. Det blir onödigt pressat ibland när dom håller i den för länge.
Visst det är inte alltid perfekt o blir inte alltid mål men det är så mycket bättre än förra året iaf.
Vi spelar ok i försvaret men jag vill ändå se att backarna spelar ifrån sig pucken tidigare. Det blir onödigt pressat ibland när dom håller i den för länge.
Skulle vara trevligt med direktskott från blå i pp någon gång. Blir ju inget av skotten nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mattsson tack för nollan i andra 

Skönt att period två är över. vår klart sämsta hittils i år, och Timrås bästa.
Något konstigt då vi tidigare år varit bäst i andra.
Något konstigt då vi tidigare år varit bäst i andra.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Jim Morrison
Men herregud, det blir ju för helvete bara slumpmål mot oss
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jaha, ska det bli en sånhär jävla match igen......?
Nu tappar vi den här matchen också.....
Mitt arma hjärta...
Edit: Holm har knappt spelat under hela matchen, men spelar alltså boxplay när det står 3-2?!
Edit: Holm har knappt spelat under hela matchen, men spelar alltså boxplay när det står 3-2?!
Senast redigerad av #87 den 2013-10-01 19:50:23, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Men tryck till han för fan innan dom kommer in ....
klassiskt scenario.
- Jim Morrison
hahahahahahahah vafaaaaan
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
haha ,Ja herregud.. Timeout för fan..
Japp.sthlm19 skrev:klassiskt scenario.