Hata aik
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hata aik
Litet roligt ändå att om gnaget slår öster i morgon säkrar de i praktiken vårt Allsvenska kontrakt.
Hoppas de lider, eftersom de behöver segern för att ha chans på en Europaplats.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Hata aik
Inte helt och hållet väl? Halmstad kan fortfarande gå om oss på målskillnad. Men det händer inte att vi inte tar en enda poäng till och de tar full pott samtidigt som Öster och Gefle och nåt lag till därnere också vinner majoriteten av sina matcher. I princip är vi väl klara då men inte riktigt i praktiken. 99% skulle jag vilja säga.minalman skrev:Litet roligt ändå att om gnaget slår öster i morgon säkrar de i praktiken vårt Allsvenska kontrakt.

- minalman
Det är precis vad jag menar med "i praktiken". Hade det varit 100% säkert hade jag uttryckt mig "i teorin".Isabo skrev:Inte helt och hållet väl? Halmstad kan fortfarande gå om oss på målskillnad. Men det händer inte att vi inte tar en enda poäng till och de tar full pott samtidigt som Öster och Gefle och nåt lag till därnere också vinner majoriteten av sina matcher. I princip är vi väl klara då men inte riktigt i praktiken. 99% skulle jag vilja säga.minalman skrev:Litet roligt ändå att om gnaget slår öster i morgon säkrar de i praktiken vårt Allsvenska kontrakt.
Re:
Okej. Då betyder "i teorin" för dig vad "i praktiken" betyder för mig.minalman skrev:Det är precis vad jag menar med "i praktiken". Hade det varit 100% säkert hade jag uttryckt mig "i teorin".Isabo skrev:Inte helt och hållet väl? Halmstad kan fortfarande gå om oss på målskillnad. Men det händer inte att vi inte tar en enda poäng till och de tar full pott samtidigt som Öster och Gefle och nåt lag till därnere också vinner majoriteten av sina matcher. I princip är vi väl klara då men inte riktigt i praktiken. 99% skulle jag vilja säga.minalman skrev:Litet roligt ändå att om gnaget slår öster i morgon säkrar de i praktiken vårt Allsvenska kontrakt.
-
I praktiken betyder väl "praktiskt taget" eller "så gott som", d.v.s. nästan helt säkert. Oftast när man använder det brukar man mena att det finns en hypotetisk möjlighet eller risk att det blir på ett annat sätt, men att detta är att betrakta som extremt osannolikt.
- minalman
En sådan här diskussion skulle inte en gnagare kunna hänga med på, knappast i praktiken och aldrig i teorin!Metal Machine skrev:I praktiken betyder väl "praktiskt taget" eller "så gott som", d.v.s. nästan helt säkert. Oftast när man använder det brukar man mena att det finns en hypotetisk möjlighet eller risk att det blir på ett annat sätt, men att detta är att betrakta som extremt osannolikt.
Re:
Jag hänger i varje fall med. Jag har helt engkelt fått uppfattningen att det skulle vara tvärtom, kan inte riktigt förklara tankegången. Men nu när flera säger att det är på det andra viset OCVH har en bra förklaring så hänger jag med på att vi I PRAKTIKEN har säkrat nytt kontrakt. Det som behövs är att vi tar en poäng till.minalman skrev:En sådan här diskussion skulle inte en gnagare kunna hänga med på, knappast i praktiken och aldrig i teorin!Metal Machine skrev:I praktiken betyder väl "praktiskt taget" eller "så gott som", d.v.s. nästan helt säkert. Oftast när man använder det brukar man mena att det finns en hypotetisk möjlighet eller risk att det blir på ett annat sätt, men att detta är att betrakta som extremt osannolikt.
- minalman
Sv: Re: Re:
Klart att du hänger med i resonemanget!Isabo skrev:Jag hänger i varje fall med. Jag har helt engkelt fått uppfattningen att det skulle vara tvärtom, kan inte riktigt förklara tankegången. Men nu när flera säger att det är på det andra viset OCVH har en bra förklaring så hänger jag med på att vi I PRAKTIKEN har säkrat nytt kontrakt. Det som behövs är att vi tar en poäng till.minalman skrev:En sådan här diskussion skulle inte en gnagare kunna hänga med på, knappast i praktiken och aldrig i teorin!Metal Machine skrev:I praktiken betyder väl "praktiskt taget" eller "så gott som", d.v.s. nästan helt säkert. Oftast när man använder det brukar man mena att det finns en hypotetisk möjlighet eller risk att det blir på ett annat sätt, men att detta är att betrakta som extremt osannolikt.

En gnagare hade inte förstått vad vi tuggar om.
De hittar ju inte ens till Globenområdet utan måste låta sin vd och ordförande via polisens hjälp gå först, hand i hand, i en stor dagisflock.
Re: Sv: Re: Re:
Nej det är precis som med procenten, som jag har för mig att de hade problem med för ett antal år sedan. Om vi har 10.000 åskådare på Tele2 och de har 11.000 i Vänskapsburken så har vi fler procentuellt sett om man ser på arenakapaciteten. Men de tänker bara "nä vi har ju fler, 11 gnagare är fler än 10 djurgårdare!" För de har väl inte kommit längre än matematiken i Fem Myror...minalman skrev:Klart att du hänger med i resonemanget!Isabo skrev:Jag hänger i varje fall med. Jag har helt engkelt fått uppfattningen att det skulle vara tvärtom, kan inte riktigt förklara tankegången. Men nu när flera säger att det är på det andra viset OCVH har en bra förklaring så hänger jag med på att vi I PRAKTIKEN har säkrat nytt kontrakt. Det som behövs är att vi tar en poäng till.minalman skrev:En sådan här diskussion skulle inte en gnagare kunna hänga med på, knappast i praktiken och aldrig i teorin!Metal Machine skrev:I praktiken betyder väl "praktiskt taget" eller "så gott som", d.v.s. nästan helt säkert. Oftast när man använder det brukar man mena att det finns en hypotetisk möjlighet eller risk att det blir på ett annat sätt, men att detta är att betrakta som extremt osannolikt.
En gnagare hade inte förstått vad vi tuggar om.
De hittar ju inte ens till Globenområdet utan måste låta sin vd och ordförande via polisens hjälp gå först, hand i hand, i en stor dagisflock.

-
Re:
Deras nästa hovet match har ett jippo "ladies night", fick jag reda på idag utav en tjejbekant på gymmet som ska dit med sin väninna som är aikare...Jepe skrev:3732 senast på Hovet och 9388 idag på Friends... Finns alltså inga "fotbollsursäkter" för att inte nå en hög publiksiffra på deras nästa Hovetmatch....
Så då kanske dem kommer upp i 5000?

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Funderar på att gå på Färjestad - aik imorgon för att få se Åberg. Eventuellt ta med ett plakat där det står "SÄNK aik med ditt NHL-skott"medu82 skrev:Deras nästa hovet match har ett jippo "ladies night", fick jag reda på idag utav en tjejbekant på gymmet som ska dit med sin väninna som är aikare...Jepe skrev:3732 senast på Hovet och 9388 idag på Friends... Finns alltså inga "fotbollsursäkter" för att inte nå en hög publiksiffra på deras nästa Hovetmatch....
Oj, såg att det var i Karlstad...
Re: Re:
Det beror väl lite på. Är det bara tjejer som får gå som i det riktiga Ladies Night så stälelr jag mig tveksam. Om de har med Martin Stenmarck som i det riktiga så kanske...medu82 skrev:Deras nästa hovet match har ett jippo "ladies night", fick jag reda på idag utav en tjejbekant på gymmet som ska dit med sin väninna som är aikare...Jepe skrev:3732 senast på Hovet och 9388 idag på Friends... Finns alltså inga "fotbollsursäkter" för att inte nå en hög publiksiffra på deras nästa Hovetmatch....

- -daniel-
I Fiendeland för ett möte. Mår lite dåligt i de här trakterna faktiskt, på fullaste allvar...