DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Enbom skrev:"André Hansen er ute, så vi må ha inn en ny keeper. Kenneth står for Allsvenskans beste lag og har vært veldig stabil, sier Høgmo - med klar referanse til sitt eget Djurgården."

Högmo tar såklart ut Höie till landslaget med en gång.
"Kenneth står for Allsvenskans beste lag". Haha, grymt! :)
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

Är Lennartsson önskvärd månntro?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Henke95 skrev:Är Lennartsson önskvärd månntro?
Antagligen inte. Han skulle ju gå bananas över vår supporterkultur av gårdagens uttalande att döma.
Rix

Inlägg av Rix »

Stentuff skrev:
Antagligen inte. Han skulle ju gå bananas över vår supporterkultur av gårdagens uttalande att döma.
Bortser man från det så är det en bra ledare. En som har vunnit SM - guld och har stor erfarenhet tränarmässigt.
Jag hade inte varit allt för besviken med en sådan tränare.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rix skrev:
Stentuff skrev:
Bortser man från det så är det en bra ledare. En som har vunnit SM - guld och har stor erfarenhet tränarmässigt.
Men bengaler på var och varannan match blir ju till slut löjligt. Det har han ju rätt i. Bättre med organiserade bengaler, utan maskerade supportrar och knallskott på vissa extra viktiga matcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Re:

Inlägg av Rix »

minalman skrev:
Rix skrev:
Stentuff skrev:
Men bengaler på var och varannan match blir ju till slut löjligt. Det har han ju rätt i. Bättre med organiserade bengaler, utan maskerade supportrar och knallskott på vissa extra viktiga matcher.
Håller jag med om, men så länge det är olagligt kommer det inte ske.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Iofs kan jag hålla med Lennartsson. Det har varit för mycket bengaler på sistone, vilket bara har gjort det hela väldigt tramsigt. När vi gör det ser det rätt snyggt ut, men när ett tiotal tillresta skåningar försöker leka häftiga genom att härma de stora tuffa stockholmarna blir det faktiskt bara löjligt. I speciella matcher - absolut. I alla matcher - nej, tack.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:Iofs kan jag hålla med Lennartsson. Det har varit för mycket bengaler på sistone, vilket bara har gjort det hela väldigt tramsigt. När vi gör det ser det rätt snyggt ut, men när ett tiotal tillresta skåningar försöker leka häftiga genom att härma de stora tuffa stockholmarna blir det faktiskt bara löjligt. I speciella matcher - absolut. I alla matcher - nej, tack.
Agree

Inför dessutom dödsstraff på användande av knallskott.
Det miffo som smäller av en sån nära mig med nedsatt hörsel som resultat skulle jag utan problem både kastrera och lobotomera på plats

Jävla idioti
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Metal Machine skrev:Iofs kan jag hålla med Lennartsson. Det har varit för mycket bengaler på sistone, vilket bara har gjort det hela väldigt tramsigt. När vi gör det ser det rätt snyggt ut, men när ett tiotal tillresta skåningar försöker leka häftiga genom att härma de stora tuffa stockholmarna blir det faktiskt bara löjligt. I speciella matcher - absolut. I alla matcher - nej, tack.
Agree

Inför dessutom dödsstraff på användande av knallskott.
Det miffo som smäller av en sån nära mig med nedsatt hörsel som resultat skulle jag utan problem både kastrera och lobotomera på plats

Jävla idioti
I Norrköping förra året var det nån som roade sig med att slänga bangers inne på den bokade puben, min polare fick den i princip på foten. Total idioti!
I derbyt var det nån sån där skit som small av i sydvästra hörnan precis innan AIK kvitterade. Undrar hur mycket sånt påverkar spelarna.
Metal Machine

Några snorungar stod dessutom i Globen-området innan derbyt och kastade bangers mitt bland allt folk. En landade någon meter från mig, vilket var lite värre än en konsert utan proppar. De borde tas ordentligt i örat.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:Några snorungar stod dessutom i Globen-området innan derbyt och kastade bangers mitt bland allt folk. En landade någon meter från mig, vilket var lite värre än en konsert utan proppar. De borde tas ordentligt i örat.
Ja, det var väl nån bortamatch där Höie fick nån lindrig hörselskada av en sån där jävel under match. Minns inte när bara att det var ett tag sedan.

Ibland har man bara lust att bränna av en sån där i käften på dem som kastar såna. Självklart gör man ju inte det för man trots allt har något innanför pannbenet.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Metal Machine skrev:Några snorungar stod dessutom i Globen-området innan derbyt och kastade bangers mitt bland allt folk. En landade någon meter från mig, vilket var lite värre än en konsert utan proppar. De borde tas ordentligt i örat.
Var det möjligtvis du som var med din farsa :)? Tror dessvärre det kan varit någon från mitt gäng då som kastade.... avskyr bangers.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

FFFHTB skrev:
Var det möjligtvis du som var med din farsa :)? Tror dessvärre det kan varit någon från mitt gäng då som kastade.... avskyr bangers.
Då får du ta dina vänner i örat. Det är inte häftigt med smällare.
Metal Machine

Visst, kasta era smällare - för all del - men inte mitt in i folksamlingar. Vi som stod där var inte ens beredda på skiten. Och nej, jag var där med brorsan och en polare. Vi stod precis vid korvgubben, mellan ingången till DIF-klacken på Globen och ingången till Tele2. Om det nu har någon relevans...
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Kunde inte hålla med mer. Organiserat pyro tycker jag personligen tillhör de snyggaste tifon som finns; vårt i derbyt som exempel. Blinkbengaler är något jag VERKLIGEN gillar. (lite halv-OT, men vad fan.)
Den enda tränaren jag tänker ge fullt förtroende är för övrigt den Högmo väljer att ge förtroende. Den mannen kan bevisligen sina saker.
Skriv svar