Tyckte att vi fick ketchupeffekten redan mot Oskarshamn. Sen var flaskan tom...Mattias_87 skrev:Ketchupeffekten kommer här. Var så säkra!
Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013
Som vanligt när DIF spelar hemma, spelar jag alltid 5-1 och 6-0. Så hoppas på detta 

Tror på en förändring av laget på många platser och det innebär en seger med 3-1 .
Jag upprepar det jag sa inför matchen mot Almtuna:
Förhoppningsvis går det bättre den här gången. Ge mig tre pinnar DIF!Edin skrev:Jag skiter i hur det ser ut, bara vi vinner.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu vet jag inte om du menar förändring i laguppställningen? Det tror jag verkligen inte kommer ske i det här läget. Skapar nog mer panikkänsla än något annat.Göran skrev:Tror på en förändring av laget på många platser och det innebär en seger med 3-1 .
Det hoppas jag inte vi hör heller. Vi spelade bra mot Mora i två perioder men lyckades bara näta en gång. Sörensen missade öppet mål och deras målvakt gjorde några kvalificerade räddningar som räddare kvar dem i matchen.-daniel- skrev:Nu vet jag inte om du menar förändring i laguppställningen? Det tror jag verkligen inte kommer ske i det här läget. Skapar nog mer panikkänsla än något annat.Göran skrev:Tror på en förändring av laget på många platser och det innebär en seger med 3-1 .
Leffe Strömberg sa efter två perioder att det var en julklapp till Mora att det bara stod 0-1.
Spelar vi som vi gjort tidigare kommer målen också. Vi äger puck och vinner skotten, tillslut lossnar det ordentligt.
Och i två perioder var det också uppenbart att Djurgården var det bättre laget, hade flest verktyg i lådan och hade det inte varit för målvakten och Versace-modellen i Moras mål, Mantas Armalis, så hade de också stängt matchen långt före slutsignalen och tagit tre sköna poäng med sig hem till Stockholm.Göran skrev:Tror på en förändring av laget på många platser och det innebär en seger med 3-1 .
Läs hela texten på http://www.hockeysverige.se/blogg/sibne ... djurgarden
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Hoppas första kedjan kommer igång nu, dvs kedjan med Guter - Jocke E - Sörensen. Dem har spelat bra i matcherna mot Västerås, Almtuna och Mora men inte producerat något vidare. Behövs att dem gör ett par kassar imorgon.
Kedjan med Saviano - Ljungh - Johner har dock fungerat väldigt bra, så hoppas dem fortsätter rulla på och gör mål.
Kedjan med Saviano - Ljungh - Johner har dock fungerat väldigt bra, så hoppas dem fortsätter rulla på och gör mål.
Gameday! Underbart....eller? Jag vet absolut ingenting om Timrå denna säsongen, Någon som har mer koll på dem? Vad kan vi förvänta oss för typ av match?
- SirDIFalot
Dom har gjort åtta mål på sex matcher. Men också bara släppt in tio. Så, målsnålt?Celes skrev:Gameday! Underbart....eller? Jag vet absolut ingenting om Timrå denna säsongen, Någon som har mer koll på dem? Vad kan vi förvänta oss för typ av match?
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man skall inte underskatta Timrå, gör spelarna det kommer vi garanterat förlora den här matchen. De har hittills spelat ett tajt försvarsspel, men visade även (enligt det jag hört från pålitligt håll) upp bra anfallsspel den senaste matchen. Men lider i likhet med DIF av "omöjligt-att-få-in-pucken" syndromet.
Deras förstakeeper är väl skadad, ingen aning vem som står nu. Någon finne gissningsvis.
EDIT: eller deras första keeper var kanske finnen?
Deras förstakeeper är väl skadad, ingen aning vem som står nu. Någon finne gissningsvis.

Tack Sir
Senast redigerad av Celes den 2013-10-01 09:45:50, redigerad totalt 1 gånger.
De har väl två finska keeprar?-daniel- skrev:
På tal om målvakter, vem står ikväll?
Victory is sweetest when you've known defeat.